Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa, mikä mussa on vikana, kun en kelpaa vakituiseksi

Vierailija
25.05.2022 |

Takana kymmenen vuoden pätkäputki samalla työnantajalla. Työnantaja ei kuitenkaan pidä kelvollisena vakituiseksi. Tänä vuonna on vakinaistettu varmaan 6-10 uutta tyyppiä, mutta ei minua.

En saikuta enkä ole hankala/riitelevä tyyppi eli ei pitäisi olla kiinni tällaisista asioista.

Tulkaa kertomaan, mitä pitää tehdä toisin.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"enkä ole hankala/riitelevä tyyppi"

Tästä se johtuu. Annat työnantajan kävellä ylitsesi, etkä pidä puoliasi.

Vierailija
2/35 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi toinen paikka ja kun saat sen, niin ilmoitat nykyiselle pomolle, että lähdet jos ei vakinaisteta.

Käyttää sua hyväksi, yritys tarvitsee sinun kaltaista työntekijää joka joustaa. Kerro että et aio enää olla se joustava, vaan joku muu saa välillä ottaa sen hoitaakseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hyvä ja luotettava sijainen. Pitäiskö sun hakea myös muille työnantajille töihin? Jospa olisitkin välillä pois, muissa töissä siis?

Vierailija
4/35 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut, että jos pidän puoleni, loppuu nämä pätkätyötkin. En uskalla asettaa rajoja.

Vierailija
5/35 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet töissä sotella, olet hyvä sijainen. Niitä ei löydä mistään. Vakitoimiin sentään on jonkin verran hakijoita, paitsi perseisimmissä paikoissa, joten niihin valitaan aina ulkopuolinen ja roikotetaan sijaisia sijaisina. Käytäntö on ainakin 15 vuotta vanha.

Vierailija
6/35 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae muualle töihin. Hyvä sijainen on aina sijainen, koska sijaisia on vaikea saada. Vakinaistetaan sitten muualle. Jos jotain kyselee, sanot, että etsit vakituista työtä ja menet sinne, mistä sellaista löytää.

Vierailija
7/35 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut, että jos pidän puoleni, loppuu nämä pätkätyötkin. En uskalla asettaa rajoja.

Niin kauan kun ei uskalla asettaa rajojaan, niin ihmiset kävelee ylitsesi. Valittettava tosiasia.

Vierailija
8/35 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi toinen paikka ja kun saat sen, niin ilmoitat nykyiselle pomolle, että lähdet jos ei vakinaisteta.

Käyttää sua hyväksi, yritys tarvitsee sinun kaltaista työntekijää joka joustaa. Kerro että et aio enää olla se joustava, vaan joku muu saa välillä ottaa sen hoitaakseen

Joo, hyviä neuvoja, älä anna käyttää itseäsi hyväksi.

Laita sille turvenuijapomolle jauhot suuhun.

Vierailija
9/35 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllästynyt olemaan pelkkä hyvä sijainen. Suunnittelen vakavissani lopettamista. Meillä on valtava pula sekä sijaisista että työntekijöistä, enkä kyllä yhtään ihmettele. En jaksa enää tällaista elämää.

En ole onnistunut työllistymään muuallekaan. Voisin tehdä vaikka ihan eri alan töitä. Olen huomannut, että monille työnantajille pelkkää pätkää tehnyt on varoitusmerkki. Ikään kuin minussa olisi jotain vikaa, kun en kelvannut vanhaan työpaikkaani.

Vierailija
10/35 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot hyvä sijainen

Hae vakityö muualta ja irtisanoudu

Kerro että lähdet kun ei vakinaisteta

Vierailija
11/35 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailma on firmoja täynnä.       Käytä järkeäsi ja lähde muualle.

Vierailija
12/35 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoitin että mulle riittää ja jos haluatte mut pitää niin vakituinen sopimus. Tai lähden. No,sain sopimuksen ja jatkoin vielä monta vuotta töitä. Kyllä se ap niin on että itse puolensa pidettävä ja lopputulos voi hyvinkin olla suotuisa.

Vierailija
13/35 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä on kauheaa olla töissä, miksi edes haluaisit vakipaikan sieltä? Jos silti haluat, tee kuten neuvottu: uhkaa lähteväsi jos et saa vakipaikkaa. Sitten vuoden päästä hae muualle, kun sulla on näyttää uusille työnantajille että olet kelvannut vakituiseksi nykyiseen työsuhteeseen.

Ja näin, mammat ratkaisivat tämänkin pulman.

Vierailija
14/35 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet ollut tyytyväinen siihen, mitä sinulle on annettu.

Ne vakinaiseksi päätyvät ovat ihmisiä, jotka ovat remakasti nauraen kertoneet, että heille saa tarjota vakipaikkaa ekan pätkän jälkeen. Itsensä pitää vakinaistaa puoliväkisin, ei kukaan pomo vakinaista hyvää sijaista kuin ankaran vihjailun jälkeen.

Vierailija
15/35 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän työstäni, eikä töissä ole kauheaa. En vain jaksa jatkuvia määräaikaisuuksia.

Vierailija
16/35 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän työstäni, eikä töissä ole kauheaa. En vain jaksa jatkuvia määräaikaisuuksia.

No sitten sä sanot että et tee niitä enää, ja seuraava sopimus on vakinainen, ja olet jo katsellut uutta paikkaa. Lakkaa se tyhmä nöyristely. 

Vierailija
17/35 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut meiltä avoimia vakkaripaikkoja ja sanonutkin joskus pomolle, mutta ei ole auttanut. Pitää kai vaatia äänekkäämmin. Inhoan olla tällainen lapatossu.

Vierailija
18/35 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena ja naiivina luulin, että työelämässä pärjää kiltteydellä, joustamisella ja ahkeruudella. Olisipa joku kertonut, että näillä ominaisuuksilla ei tee työelämässä mitään.

Vierailija
19/35 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella alalla se pitää vakinaistaa tietyn ajan jälkeen, eli pätkiä saa tehdä ihan jotain pari vaan, muuten sitä aletaan tulkita ikään kuin vakinaiseksi työksi, kannattaa tutustua työehtosopimuksiin, siellä voi olla siitä mainintaa.

Vierailija
20/35 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hyväksyt tilanteesi määräaikaisena. Sinun pitää alkaa vaatimaan vakipaikkaa ja suureen ääneen kertoa miten olet aloittanut työnhaun ja ehkä vihjailla työhaastatteluista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme