Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 3300 euroa riittävä palkka Helsingissä asuvalle?

Vierailija
25.05.2022 |

Itsenäiselle vuokralla asuvalle sinkulle. Velkoja ei ole eikä muita elätettäviä. Riittääkö 3300 euron bruttopalkka?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää. Ei it mitenkään kovn leveästi elä eikä hienoilla alueilla, mutta lähiössä pärjää ihan ok:sti.

Vierailija
2/20 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotenkin selvisin 2300-2950 brutto. Etköhän sinäkin selviä jos vähän mietit, mitä teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika alakanttiin. Mutta jos et harrasta mitään niin kaiketi ok.

Vierailija
4/20 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no riittää. Älkää nyt olko ihan harhaisia näiden asioiden kanssa. Tuo on suomalaisten keskiansiota parempi palkka ja voin luvata, että Helsingissä eivät kaikki ihmiset tienaa merkittävästi keskiansiota enemmän ja silti täällä eletään/ei olla kadulle jouduttu

Vierailija
5/20 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös paljon missäpäin helsinkiä/espoo/vantaa asuu ja miten isossa asunnossa., Onko autolle tarvetta jne. Itse juuri tulen toimeen 5500€ palkalla ja kaikki menee joka kk.

Vierailija
6/20 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIsäys vielä edelliseen että pois en minnekään muualle suomessa muuttaisi vaikka saisi 800 neliötä ja 100 hehtaaria mettää järven rannalla

Vierailija
7/20 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hyvin pärjää tuolla palkalla yksin asuva.

Vierailija
8/20 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu myös paljon missäpäin helsinkiä/espoo/vantaa asuu ja miten isossa asunnossa., Onko autolle tarvetta jne. Itse juuri tulen toimeen 5500€ palkalla ja kaikki menee joka kk.

Mihin tämä raha siis menee? Et saa mitään säästettyä 5500e palkasta? Kiinnostaa aidosti. Itse asun Helsingin kantakaupungissa omistusasunnossa ja 3500/kk bruttopalkasta jää säästöön n. 10-15k vuodessa.

Vierailija
9/20 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti riittää. Itse pärjään omasta mielestäni mukavasti 2 200 euron bruttopalkalla.

Vierailija
10/20 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämä raha siis menee? Et saa mitään säästettyä 5500e palkasta? Kiinnostaa aidosti. Itse asun Helsingin kantakaupungissa omistusasunnossa ja 3500/kk bruttopalkasta jää säästöön n. 10-15k vuodessa.

Ja jatkona vielä tuohon että toki isonkin palkan saa hassattua, mutta tuossa ei vaikuta olevan ongelmana pienet tulot vaan kohtuuttomat menot. Kulutusjuhlan ja naapureille näyttämisen ajat meni jo

Vierailija
11/20 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jatkona vielä tuohon että toki isonkin palkan saa hassattua, mutta tuossa ei vaikuta olevan ongelmana pienet tulot vaan kohtuuttomat menot. Kulutusjuhlan ja naapureille näyttämisen ajat meni jo

Ei kai sulla ole mitään ogelmaa noilla tuloilla kun asut OMISTUSasunnossa!

Vierailija
12/20 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sulla ole mitään ogelmaa noilla tuloilla kun asut OMISTUSasunnossa!

Ja pointti tässä oli?

Vierailija
13/20 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää. Ei it mitenkään kovn leveästi elä eikä hienoilla alueilla, mutta lähiössä pärjää ihan ok:sti.

Voi elää ihan "hienoilla alueilla"kin lol.

Vierailija
14/20 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumeisiin, uhkapeleihin ja seksiin.

Vierailija
15/20 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumeisiin, uhkapeleihin ja seksiin.

no se toki selittää, mutta noihin asioihin hassaamisella ei ole toimeentulon kanssa toki mitään tekemistä

Vierailija
16/20 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ollut minun vastaus. Mutta kuten laitoin, onko missä ja miten iso asunto ja onko autoa, siinä voi olla parin tonnin heitto jo per kk

Vierailija
17/20 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää asumiseen ja ruokaan, mitään muuta mikä maksaa rahaa et voi tehdä. Jos teitä kuitenkin asuu kaksi taloudessa niin sitten on ok palkka. 

Vierailija
18/20 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voin luvata, että Helsingissä eivät kaikki ihmiset tienaa merkittävästi keskiansiota enemmän ja silti täällä eletään/ei olla kadulle jouduttu

Suuri osa helsinkiläisistä kykenee asumaan maan kalleimmilma alueilla vain siksi etteivät ne tienaa yhtään mitään jolloin niiden asuminen ja eläminen maksetaan tulonsiirroista.

Kaikkein pahimmassa asemassa ovat ne vain hieman koko maan keskipalkkaa vähemmän tienaavat perheelliset jotka joutuvat maksamaan perheensä markkinahintaisen asumisen ja muut menot 100% palkastaan ilman minkäänlaisia tulonsiirtoja. Mistään elämästä on Helsingin hinnoilla turha puhua, vain hengissä pysymisestä.

Sinkku jolla ei ole harrastuksia, autoa eikä elämää selviää kyllä 3300e bruttotuloilla Helsingissä mutta miksi ihmeessä kukaan noin pienituloinen haluaisi ehdoin tahdoin muuttaa ainakaan Helsinkiin

Vierailija
19/20 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna muuttaisin Töölöön ja heti!

Vierailija
20/20 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, jos työ on mieluisa niin ihan ok diili.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan