Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkat myöhässä melkeen kuukauden.. auttakaa!

Vierailija
25.05.2022 |

Moi! Oon 17v perusterve tyttö, 166/56, mulla on menkat myöhässä jo yli kolme viikkoa. Olisi pitäneet alkaa 1.5. Menkat mulla oli ekan kerran jo 11-vuotiaana. Rinnat on kuitenkin tällä hetkellä todella kipeät ja välillä myös alaselkä (nää on mulle tyypillisiä oireita ennen menkkoja.) lisäksi pää on ollut todella kipeä ja tuntunut kuin olisi ikäänkuin sumussa. Myös välillä lähi aikoina ulostamisen jälkeen tullut hieman kirkasta verta pyyhittäessä.

Raskaana en voi olla, sillä olen neitsyt. Voiko tämä kaikki johtua stressistä? Olen lukion ekalla ja nyt kouluvuosi on loppusuoralla ja mun elämän eka kesätyö alkamassa, joten stressi on kova. Ollut myös paljon ongelmia poikaystävän kanssa. Minulle on myös tyypillistä, että menkat on 1vko liian ajoissa/myöhässä (melkeinpä aina vähän ajoissa/myöhässä.) Milloin mun pitäisi huolestua tästä menkkojen puuttumisesta?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sairastanut koronan nyt keväällä? Sekoittaa monen kierron. Joskus menkat jää välistä myös ihan ilman syytä. Jos on monta kuukautta pois mene gynelle. Veri ulostaessa johtuu pukamista tai kovasta ulosteesta. Syö kuituja sokerin sijaan, niin homma paranee.

Vierailija
22/32 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo se, että panikoit alkaako ne, siirtää menkkoja. Kun kerran et voi olla raskaana, turha huoli ja stressi pois, niin ne alkaa varmasti. Mitä itseasiassa edes huolit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä 17-v tytön menkat ja 40-v mies+syöpä tähän kuuluu?

Vastaus riippuu siitä oletko

A) lukutaitodon

B) jotenkin vajaa

C) sekä että

Vinkki: mikä se ainoa suolistosyövästä kertova oire olikaan.

Ai niin, olet vajaa joten et tiedä tai tajua että "vanhusten" syövät voivat nykyään iskeä vaikka koululaisiin.

Vierailija
24/32 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko sairastanut koronan nyt keväällä? Sekoittaa monen kierron. Joskus menkat jää välistä myös ihan ilman syytä. Jos on monta kuukautta pois mene gynelle. Veri ulostaessa johtuu pukamista tai kovasta ulosteesta. Syö kuituja sokerin sijaan, niin homma paranee.

Tai vastaavasti ottanut k-rokotteen lähiaikoina? Melko monen kierto mennyt siitäkin sekaisin. En usko että verenvuoto johtuu pukamia kummemmalta. Lääkärissä kannattaa kuitenkin käydä.

Vierailija
25/32 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, kysy hoitajalta tuosta verenvuodosta. (Älä välitä alapeukuista täällä.)

Saattaa olla harmitonta peräpukamaa, mutta on kuitenkin tärkeää se tutkia esim. ulostenäytteellä.

Vierailija
26/32 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkas veri ulostamisen yhteydessä tulee usein lähempää peräaukkoa, ja syynä usein on peräpukama tai joku haavauma. Suolistosta tuleva veri on usein tummaa ja värjää ulostetta.

Yhtä kaikki, asia kannattaa silti selvittää lääkärissä.

Vierailija
27/32 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki. Sain vielä täksi päiväksi ajan terveydenhoitajalle. Kiitos kaikista kommenteista.

Ap

Vierailija
28/32 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos käynyt K piikillä?

Tuota ei enään paranneta tai peruta millään, itse olet "vapaaehtoisesti" tuon hyväksynyt itseesi.

Vierailija
29/32 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhyeys tervrydenhoitajaan.

Vierailija
30/32 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluterkka auttaa. Vaikket ole harrastanut seksiä, sulla voi olla ja todennäköisesti onkin tulehdus lantion alueella. Ei siihen seksiä tarvita vaan väärä mikrobi, joka on joutunut väärään paikkaan.

Stressi ja väsymys todellakin vaikuttaa, sairastettu flunssa vaikuttaa, kaikki vaikuttaa, sillä ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Ota tulehduskipulääkettä ohjeen mukaan ja mene terkalle. Parane, pikkuinen. Ymmärrän hyvin, että näistä on vaikea jutella äidille jos ei luottamusta ole.  Olen itse kahden tyttären äiti ja joutunut opettelemaan tuon puheen, sillä minutkin kasvatettiin häpeämään kaikkea naiseuteen liittyvää. 

Vierailija
31/32 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maz kirjoitti:

Tuota ei enään paranneta tai peruta millään, itse olet "vapaaehtoisesti" tuon hyväksynyt itseesi.

Sinulta jäi peruskoulu käymättä aikoinaan, mutta se olisi kyllä korjattavissa, kun tajuaisit tyhmyytesi.

Rokote auttaa vastustuskyvyn kehittymisessä, mutta järkeä ei valitettavasti voi rokottamalla lisätä. Ainut tapa hankkia älyä on periä se ja toisaalta opetella käyttämään aivojaan.

Oletko luontaistuotealalla? Vaiko taksikuski?

Vierailija
32/32 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maz kirjoitti:

Sinulta jäi peruskoulu käymättä aikoinaan, mutta se olisi kyllä korjattavissa, kun tajuaisit tyhmyytesi.

Rokote auttaa vastustuskyvyn kehittymisessä, mutta järkeä ei valitettavasti voi rokottamalla lisätä. Ainut tapa hankkia älyä on periä se ja toisaalta opetella käyttämään aivojaan.

Oletko luontaistuotealalla? Vaiko taksikuski?

Kyllä se hymy sultakin hyytyy vielä, paljastukset on ovella.

Vain rikollinen tarvitsee vastuuvapauden, ja vain idiootti ei tätä tajua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi