Kuka ressukka valittaa bensan hinnan noususta tyyliin "kohta sitä kai käydään töissä työssäkäynnin ilosta"?
Ei se nyt NIIN paljon ole noussut. Itseäni ihmetyttää, kun moottoritietä töihin ajelen, ettei monikaan ole pudottanut ajonopeuksiaan. Millainen työmatka teillä, bensanhinnanvalittajat, oikein on? Ettekö pysty pudottamaan ajonopeutta? Siinä säästää jopa 30% bensankulutuksessa, koska bensankulutus on eksponentiaalikäyrä nopeuden kasvun suhteen.
Aika on rahaa, katsokaas.
Vaikka bensa olisi 3 euroa litralta, jokaisen töissäkäynti kyllä kannattaa.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa
Kyllä sen hinnannousun voi typistää ajamalla hitaammalla nopeudella. Moottoritiellä on ihan ok lyöttäytyä jonkun rekan perään ja körötellä siinä imussa 85 km/h.
Ap
Jos käy 100km päässä pienellä alle kahden tonnin palkalla niin kalliiksi tulee.
Bensaveroa on laskettu jo muutamassa eu maassa. Vink, vink. Korvatkaa menetys vaikka kannabista verottamalla.
sijoita rahasi tuottamaan bensa rahaa
Vierailija kirjoitti:
Lyö lyötyä. Nii-iin suomalaista.
Miten niin lyön lyötyä? Minä lyön lyöjää. Eli valittajia, jotka eivät tajua, että ei kukaan käy töissä työssäkäynnin ilosta edes bensa 3 euroa litralta, vaan koska tienaa.
Ap
Ei kannata. Jouduin lopettamaan työni tänä keväänä, kun bensalasku oli jo niin suuri, että joka kuukausi alkoi jäämään alijäämäiseksi.
Ennen kuin joku puupää ihmettelee, että miten sen on mahdollista, kun itse saa 50/h asiantuntijatyössä ja kulkee julkisilla, niin muistutettakoon kuplassa eläviä, että matalapalkkainen paskaduuni ja >30km työmatka sen aiheuttaa. Juu nou, ennen kävi töissä töissäkäynnin ilosta ja sen jälkeen olisi pitänyt vielä maksaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Bensaveroa on laskettu jo muutamassa eu maassa. Vink, vink. Korvatkaa menetys vaikka kannabista verottamalla.
Ei meillä tuommoiseen lähdetä ollenkaan, verot on pyhä asia. Mutta tuo kannabisvero on kyllä hyvä idea. Kerrankin olisi selkeä kohde verotukselle, vaikka sitä kohdetta ei olisikaan. Se olisi vähän niinkuin antaisi ilmaista rahaa etelä euroopan maille heidän talouttaan kohentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos käy 100km päässä pienellä alle kahden tonnin palkalla niin kalliiksi tulee.
Toki, siinä kyllä kulu nousee paljon. Millainen tilanne pakottaa tuollaiseen?
Ap
Eilen nousu , mennessä 2,399 ja tullessa oli 2,439 . Toisella asemalla oli 2,499 .
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Jouduin lopettamaan työni tänä keväänä, kun bensalasku oli jo niin suuri, että joka kuukausi alkoi jäämään alijäämäiseksi.
Ennen kuin joku puupää ihmettelee, että miten sen on mahdollista, kun itse saa 50/h asiantuntijatyössä ja kulkee julkisilla, niin muistutettakoon kuplassa eläviä, että matalapalkkainen paskaduuni ja >30km työmatka sen aiheuttaa. Juu nou, ennen kävi töissä töissäkäynnin ilosta ja sen jälkeen olisi pitänyt vielä maksaa siitä.
Onko tuo siis per suunta? Bensa on ollut käytännössä 0,5 euroa per litra kalliimpaa, kuin aiemmin (2,20 va 1,70). Eihän se tee kuin noin 3 euroa lisää per 100km, jos kulutus on 6l/100km. Eli noin euron per siivu, jos tuo oli etäisyys työpaikalle. Eli 10 euroa viikossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Jouduin lopettamaan työni tänä keväänä, kun bensalasku oli jo niin suuri, että joka kuukausi alkoi jäämään alijäämäiseksi.
Ennen kuin joku puupää ihmettelee, että miten sen on mahdollista, kun itse saa 50/h asiantuntijatyössä ja kulkee julkisilla, niin muistutettakoon kuplassa eläviä, että matalapalkkainen paskaduuni ja >30km työmatka sen aiheuttaa. Juu nou, ennen kävi töissä töissäkäynnin ilosta ja sen jälkeen olisi pitänyt vielä maksaa siitä.
Onko tuo siis per suunta? Bensa on ollut käytännössä 0,5 euroa per litra kalliimpaa, kuin aiemmin (2,20 va 1,70). Eihän se tee kuin noin 3 euroa lisää per 100km, jos kulutus on 6l/100km. Eli noin euron per siivu, jos tuo oli etäisyys työpaikalle. Eli 10 euroa viikossa.
Ap
Ei ole varaa ostaa uutta vähäkulutteista autoa. Älä kysy miksi, et kuitenkaan tajuaisi vaikka selittäisin.
Sama, olen pudottanut ajonopeutta säästääkseni bensakuluissa. Mutta monelle on ilmeisesti helpompi valittaa vain.
Tämän takia Suomessa ei ikinä tapahdu muutoksia hyvään ja kansalaisten hyväksi. Aina löytyy näit aloittajan kaltaisia tyyppejä jotka selittää kaiken parhainpäin. Mikään ei ole huonosti, älkää ajatelko huonoja ajatuksia. Päättäjien ei tarvitse tehdä mitään järkevää koska ei he joudu vastaamaan mihinkään. Nämä hyssyttelijät ja kaiken hyväksi puheella jankuttajat huolehtivat siitä.
Itseasiassa moottorin ja auton koko vaikuttaa siihen, mikä nopeus on autolle taloudellisin, kaikilla autoilla ei kulutus pienene vauhtia hidastamalla. Toki jos AP ajaa 1,6 polkuautolla ymmärrän tuon neuvon.
Vierailija kirjoitti:
Sama, olen pudottanut ajonopeutta säästääkseni bensakuluissa. Mutta monelle on ilmeisesti helpompi valittaa vain.
Juu, se on kätevä keino. Itselläni on vm. 2016 auto, jossa voi laittaa kojetauluun näkyviin kulloisenkin hetken bensankulutuksen. Asetin sen siihen nopeuden näytön sijaan (nopeudelle on siis myös analoginen mittari taulussa) ja siitä näkee hyvin, miten ajotapa ja ajonopeus vaikuttaa. Pakko myöntää, että ajoin aikaisemmin aika lailla nopeuden mukaan, enkä miettinyt polttoaineen säästöä, mutta nyt olen ruvennut ajamaan töihin paljon rauhallisempaa tahtia ja saan kulutuksen pysymään lähes koko matka alle 5l/100km, eli 3-4 litrassa. Turhat kiihdytykset ja jarrutukset minimiin, minulla on sikäli hyvä työmatka, ettei se sisällä juurikaan kaupunkiajoa.
Annan auton myös rullata vapaalla mm. ramppeihin, silloin kulutus on 0l/100km :) Ja siis vauhtiin sekään tyyli ei vaikuta vs kaasua ja jarrutus -tapa.
Ja siis saan tästä itselleni hupia, kun muuttelen ajotyyliäni bensapihimmäksi, en tee sitä siksi, että se olisi vaivalloista, mutta "pakko-pakko-pakko", ei ole sitä minulle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa moottorin ja auton koko vaikuttaa siihen, mikä nopeus on autolle taloudellisin, kaikilla autoilla ei kulutus pienene vauhtia hidastamalla. Toki jos AP ajaa 1,6 polkuautolla ymmärrän tuon neuvon.
En aja, autossani on 182 hv.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia Suomessa ei ikinä tapahdu muutoksia hyvään ja kansalaisten hyväksi. Aina löytyy näit aloittajan kaltaisia tyyppejä jotka selittää kaiken parhainpäin. Mikään ei ole huonosti, älkää ajatelko huonoja ajatuksia. Päättäjien ei tarvitse tehdä mitään järkevää koska ei he joudu vastaamaan mihinkään. Nämä hyssyttelijät ja kaiken hyväksi puheella jankuttajat huolehtivat siitä.
Bensan hinnan nousuhan ei aiheudu Suopmesta mitenkään, tajuat sen varmaan? Suomi myös tarviotsee verotuloja. Ei siis oloe mitenkään virhe antaa veroja kertyä entisillä prosenteilla. Se ei ole väärin eikä vääryys. Kukaan ei ole tehnyt silloin virhettä, eikä väärin. On sinunkin aikasi alentaa elintasoasi Ukrainan sodan takia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käy 100km päässä pienellä alle kahden tonnin palkalla niin kalliiksi tulee.
Toki, siinä kyllä kulu nousee paljon. Millainen tilanne pakottaa tuollaiseen?
Ap
Pakkohan se on jos ei lähempää saa töitä.
Ihme kysymys.
Älä jaksa