on hyvä kotivara, 3kk tarvikkeet, kun ruoka loppuu/kallistuu taviksen ulottumattomiin, onko minulla oikeus käyttää keräämääni varasto vai
Olenko moraalisesti arveluttava jos en jaa koko kylän kesken kotivaraani.
Mielipiteitä?
Kommentit (33)
Miksi sinun koko kylän kesken oma kotivarasi pitäisi jakaa? Äärimmäisessä hätätilanteessa olisi varmaan viisi leipää ja kaksi kalaa jaettava suuremmalle porukalle, mutta ei täällä vielä siinä tilanteessa olla.
Otsikon perusteella halusit vain tietää, saatko käyttää kotivarasi. Kyllä saat, sitä vartenhan se on.
Itsellehän sitä kerätään. Moraalisesti voi tietenkin olla eri, jos esim. tuttavalla loppuisi ruoka ja sinulla olisi. Ei sinun lain mukaan niitä pidä muille jakaa (rauhan aikana), mutta sitten on oma asia käyttääkö itse vai jakaako pois.
Sotatilanteessa on sitten eri lait. Silloin on paras kun asuu kaukana rajoista ja huonojen liikenneyhteyksien päässä strategisesti merkityksettömässä paikassa.
Vinkki: pidä kotivarasi omana tietona. Koko kylän ei tarvitse tietää siitä. Hyväksikäyttäjiä riittää ilman, että on edes kriisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki: pidä kotivarasi omana tietona. Koko kylän ei tarvitse tietää siitä. Hyväksikäyttäjiä riittää ilman, että on edes kriisiä.
Tämä on totta. Älä ikinä näytä kotivaraasi kenellekään!
Minä en viitsi itse kerätä mitään kotivaraa, kun yhteiskunta ja yleinen moraalikasitys velvoittaa sinut ne kanssani jokatapauksessa jakamaan
Kotivara on määrätty laissa ja sitä EI SAA käyttää kuin vakavissa kriisitilanteissa. Eli odotetaan nyt niitä pommeja ensin.
👵🏻
Villasukat
Heijastinvaljaat
Maski
Kotivara
Säästöt käteisenä
Pistä jakoon vaan! Minä syön ensin sinun ja kaikkien muiden varastot ja sitten vasta omani. Riittää pidempään sillä tavalla :)
Mulla onvaan parin viikon kuiva muonat, että kivakiva jos elämä tähän päättyy sitten.
Kuuntele, mitä omatuntosi sanoo. Minusta ihmisen pitäisi auttaa itseään heikommassa asemassa olevia, mutta toisaalta on myös fakta, että monet ovat ahneita oman etunsa tavoittelijoita. Sun täytyy tositilanteessa yrittää löytää tasapaino oman ahneutesi, muiden ahneuden ja auttamisen välillä.
Kun oikea ruokapula iskee, kaikki jotka ovat varautuneet, saavat lokaa niskaansa, ettäs kehtaavat! Kaikkien hamstereiden vika on siinä vaiheessa se, että ruoka on loppu, tai liian kallista ostettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kotivara 😂
Ehkä tulet vielä näkemään, että tämä asia ei ole ilkkumisen ja pilkan aihe.
Onko sinulla varaa pilkata?
Näetkö uutisten taakse, että olemme menossa kohti epävakaisempia aikoja?
Monella suulla varoitettu N-jäsenyys, inflaatio, hintojen nousu, taudit jne. 🧐
Vierailija kirjoitti:
Kun oikea ruokapula iskee, kaikki jotka ovat varautuneet, saavat lokaa niskaansa, ettäs kehtaavat! Kaikkien hamstereiden vika on siinä vaiheessa se, että ruoka on loppu, tai liian kallista ostettavaksi.
Tyypillistä kommariajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Minä en viitsi itse kerätä mitään kotivaraa, kun yhteiskunta ja yleinen moraalikasitys velvoittaa sinut ne kanssani jokatapauksessa jakamaan
Minä taas en noudata tuollaisia käsityksiä ja pidän ruokani itselläni, toki hyviä ystäviäni auttaisin tarvittaessa. Mutta tuntemattomille ei, ei ainakaan ilmaiseksi. Jos väkisellä tultaisi hakemaan, niin sotkisin ne hyödykkeet esimerkiksi ulosteilla käyttökelvottomiksi.
Onko ruoka kallistumassa tavisten ulottumattomiin? Koskakohan niin on käymässä sitten?
Minulla on kotivara, ruokaa puoleksi vuodeksi itselleni, miehelleni, lapsilleni ja vanhemmilleni. Siinä hyväntekeväisyys, aion jakaa läheisteni kanssa ruoat ja vedet. En ole varannut koko kylälle ruokaa, vain kuudelle henkilölle. Joten en ole itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kotivara, ruokaa puoleksi vuodeksi itselleni, miehelleni, lapsilleni ja vanhemmilleni. Siinä hyväntekeväisyys, aion jakaa läheisteni kanssa ruoat ja vedet. En ole varannut koko kylälle ruokaa, vain kuudelle henkilölle. Joten en ole itsekäs.
Aina on vasemmistopummit kärkkymässä siivelle, älä huoli.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta en todellakaan jakaisi omistani mitään sellaisen kanssa, joka ei itse viitsi varautua. Eri asia, jos apua tarvitsisi esim. joku iäkäs tai huonokuntoinen. Mutta laiskimukset joutavatkin nälkäkuurille. Vai luuletko, että jossain isossa kriisissä viranomaisilla olisi aikaa tai mahdollisuuttakaan kiertää ovelta ovelle ja käydä penkomassa kansalaisten komeroita ja takavarikoida "ylimääräiset" ja jakaa ne kaltaisillesi kotisohvalla löhöäville? Joten ala vain sinäkin kerätä itsellesi kotivara.
Tottakai sinun ruokasi on myös silloin sinun.