Rahat loppu vaikka perheen tulot 8000
Rahat siis aina loppu jo 2 vkoa tulin jälkeen , vaikka perheen tulot 8000. Mikä avuksi? En tajua! Ruokana ostamme perusruokaa, emme tupakoi, alkoa harvoin ja ulkomailla max 1-2 kertaa vuodessa. Autokin jo 10 v vanha. Miehen tulot 5200 ja mulla 3000 eli kuitenkin ihan kivasti yhteenlaskettuna talouteemme rahaa tulee. En tajua mistä voisin säästää!
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Pidä ensin 1-3 kuukautta kirjaa ihan kaikista menoista ja ostoksista, joita teette. Sen jälkeen tee vuosibudjetti. Laittakaa joka kuukausi suoraan palkkapäivänä tietty summa säästötilille. Arvioi budjettisi perusteella, kuinka paljon teille jää rahaa laskujen jälkeen käytettäväksi. Älkää käyttäkö enempää kuin sen summan.
Mutkun on niin ihana shoppailla
Paljonko asumismenot kuukaudessa?
On teillä hurjat kulut jos toi ei riitä! Meillä vielä aavistuksen isommat nettotulot tällä hetkellä ja hoidetaan suht ongelmitta kahta isoa kiinteistöä jossa jommassakummassa aina remppa käynnissä, 2 teiniä, kaksi koiraa, harrastuksia ja ruokaan menee paljon rahaa. Eli kulut on isot mutta tiedostetaan mihin raha menee - ja myös säästetään kulutuksen lisäksi-
Eli mikä teillä on suurin rahanreikä? Tiedätkö minne kaikki uppoaa? Kulut kasvaa aina suuremmiksi kuin tulot mutta tuolla tulotasolla pitäisi olla mahdollista elää ihan mukavasti.
Mitä suuremmat tulot, sitä suuremmat menot, ei sitä rahaa ikinä jää ylimääräistä. Pienituloiset eivät tätä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo riitä mihinkään. Perheen tulot pitää olla ainakin 15000.
Bruttopalkka 1400e, käteen noin 1150e, asun Helsingissä, on auto, on maksullinen harrastus, on maksukanava, hyvin pärjää ja taloudessa 2 ihmistä, toiset vaan osaa ja toiset ei, ihmettyttää itseäkin, kun tällaiset talousosaajat joutuvat tekemään näitä matalapalkkatöitä?
Ap, teillä köyhillä on köyhien ongelmat ja teillä tyhmillä tyhmien ongelmat. Ei se muutu, vaikka kuinka neuvoisimme. Tyhjästä päästäsi on paha nyhjäistä.
Nyt on niiiiin väsynyt provo, että lähden lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä suuremmat tulot, sitä suuremmat menot, ei sitä rahaa ikinä jää ylimääräistä. Pienituloiset eivät tätä ymmärrä.
Pitäisi oppia elämään kohtuudella, ilmasto kiittäisi ja lapsetkin oppisivat hyville tavoille, tämä on juuri se ongelma, että "kaikki mulle heti" jos vähänkin tulot kasvaa.
Kun minulla palkka nousi, niin elämäntavat eivät muuttuneet, ainoastaan tilillä rupesi saldo kasvamaan, onneksi olin kaukaa viisas, 10 vuotta meni ja tulikin yt-neuvottelussa potkut, ei tullut ulosmittauksia, eikä avioeroa eikä muutakaan kurjaa, päinvastoin kunnon stressitöntä lomaa oli tiedossa ja rahasta ei huolen häivää.
Up, kommentoiko ap koskaan mihin rahat katoavat?
Kyllähän miehesi tulot ovat kovat, jos 5k nettona. Mihin ihmeeseen rahat menevät?!