Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada liikuntaa pikkulapsen kanssa?

Vierailija
24.05.2022 |

Kun lapsi vielä viihtyi rattaissa tein pitkiä lenkkejä ja kuntoni oli hyvä. Mutta kun lapsi ei enää suostu yhtään istumaan rattaissa vaan haluaa vain kävellä itse, mutta ei jaksa vielä tietenkään kävellä mitään kilometrien matkoja eikä nopeasti, niin kuntoni on romahtanut kun en saa itse enää liikuntaa. Lapsen pyöräilystä ei tule vielä yhtään mitään, eikä varmaan aikoihin niin että voitaisiin paljoa pihaa pidemmälle mennä. Keksisikö joku jonkun hyvän idean miten saada itse liikuntaa, kun lapsi on pieni?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

juokse niiden rattaiden kanssa, harvempi lapsi ei siitä tykkää.

Vierailija
2/20 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisko istua paremmin pyörän kyydissä kun rattaissa? Mun lapsuuden kuvista 90% on sellaisia, että istun pyörän tarakkaistuimessa isän kyydissä :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

juokse niiden rattaiden kanssa, harvempi lapsi ei siitä tykkää.

Lapsi ei suostu enää ollenkaan rattaisiin. Jos laitan väkisin tai lahjomalla, niin tunkee vain jalkaansa rattaiden pyörän väliin tarkoituksenaan pääsyä niistä pois. Ap

Vierailija
4/20 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden päästä sitten.

Vierailija
5/20 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko harrastaa liikuntaa kun on lapsen kanssa? Eikö sitä voisi käydä jossain jumpassa tai lenkillä ja isä katsoo lastaan sen ajan?

Kotonakin voi jumpata kun lapsi katsoo vaikka piirrettyjä toisessa huoneessa.

Vierailija
6/20 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko harrastaa liikuntaa kun on lapsen kanssa? Eikö sitä voisi käydä jossain jumpassa tai lenkillä ja isä katsoo lastaan sen ajan?

Ei minulla ole ketään, joka hoitaisi lasta niin että pääsisin vaikka salille tai lenkille.

Täytyy yrittää virittää jotain kotijumppaa.

Onkohan olemassa mitään juoksukärryjä lapselle, sellaisia, jotka ei oli lastenrattaat vaan isommalle lapselle?

Ap

Vierailija
7/20 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä isä?

Vierailija
8/20 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile viihtyisikö pyörän istuimessa. Lenkille ja pysähdyksiä sopivissa leikkipuistoissa tms. ettei tarvitse tunti tolkulla istu kyydissä. Onko kuntosalia missä olis lapsiparkki? 

Vierailija
9/20 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole ketään, joka hoitaisi lasta niin että pääsisin vaikka salille tai lenkille.

Onkohan olemassa mitään juoksukärryjä lapselle, sellaisia, jotka ei oli lastenrattaat vaan isommalle lapselle?

Ap

On olemassa, mutta enemmin miettisin sellaista potkypyörää lapselle, halvempi ja hänkin saisi sitä liikuntaa.

Vierailija
10/20 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile aidattua urheilukenttää. Meillä lapsi juoksi kenttää ympäri ja itse tietysti siinä samalla. Välillä hän hyppeli itsekseen. Leikkipuistossa voi tehdä voimaliikkeitä.

Vierailija
11/20 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette leikkikentälle ja teet sivussa treeniä samalla vilkuillen lastasi

Vierailija
12/20 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kirpparilta kuntopyörä ja ajele sillä, kun lapsi nukkuu. Mieheni oli paljon ulkomaan komennuksilla, kun lapset oli pieniä, joten kuntoilin itse sillä sitten, kun muuta keinoa ei oikein ollut.

Vierailija
13/20 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kotijumpassa voi käyttää lasta painona.

Fillarikärryihin saa yleensä juoksusetinkin. Mahtuu isompikin tenava sellaiseen. Saa myös hiihtosettejä.

Onko lähiseudulla kuntosalia, jossa on lapsiparkki?

Vierailija
14/20 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta semmoinen pienille lapsille tarkoitettu pyörä jossa on tanko josta vanhempi voi työntää ja ohjailla sitä. Lapsi voi sitten halutessaan itse myös polkea taikka sitten vaan istua satulassa.

Vierailija
15/20 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse lapsi reppuselässä?

Toisaalta kyllä jo pieni pystyy menemään potkupyörällä jos ei jaksa polkupyörän polkimia pyörittää.

Vierailija
16/20 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidattu alue jossa voitte potkia palloa. Jalkapallo on viisas laji, se todella yhdistää ihmisiä.

Vierailija
17/20 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei tule pyöräilystä mitään?

Vierailija
18/20 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkupyörää minäkin suosittelen lämpimästi. Siinä kun juoksee rinnalla, niin taatusti saa hyvää kuntoilua. Ja kuten yllä on jo ehdotettu, lasta voi käyttää elävänä painona, ja lapsen kanssa voi myös kuntoilla monin tavoin: karhukävelyä, rapukävelyä niin että lapsi istuu mahasi päällä (tosi tehokasta treeniä!), lentämisharjoittelua, soutamista jne.

Vierailija
19/20 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme lapsenlasta ja ihan pienestä, kun oppivat kävelemään, ollaan leikitty kaikenlaisia pihaleikkejä.

Minä yli 60 v mummeli jouduin juoksemaan koko aja pakoon tai ottamaan heitä kiinni.

Silloin minulla oli hyvä kunto. Nyt ovat varhaisteinejä ja eivöt enää juoksuta minua, niin olen lihonut ja kunto huonontunut.

Loman alettua tulevat mökille ja yritän keksiä jotain, että kaikki saisimme kuntoa lisää.

Ap:llevielä, että hyvä muisto on heille jäänyt niistä pihaleikeistä.

Heillä reilu vuosi ikäeroa ja ihan 1 v alkaen ovat juosseet mukana.

Vierailija
20/20 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on kumppani, hän on lapsen kanssa sen aikaa kun käyt lenkillä tai asioilla. Ellei ole soheltaja. Jos ei ole kumppania, onko lapsen isoäiti eli äitisi lähellä. Jos ei ole, niin onko joku muu vaihtoehto. Entä jumppa sisällä ja lapsen kanssa erikseen kävelee ulkona hitaammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan