Sähkölaskusi suuruus?
Viime aikoina on puhuttu paljon sähkön kallistumisesta ja sen vaikutuksesta ihmisten talouteen. Tarkistin verkkopankista, että 3 kuukauden sähkölaskumme siirtomaksuineen ja veroineen on ollut Helenin asiakkaana Helsingissä viime syksyn jälkeen keskimäärin 150/3kk, eli 50kk.
Kyseessä 80m2 kolmio, jossa sähkösauna lämpiää kerran viikossa. Melkein kaikki valot ja telkkari on päällä aina kotona ollessamme. Ainakaan meidän menoistamme tuo 50/kk ei ole kummoinenkaan summa.
Paljonko on teidän sähkölaskunne ja onko se mielestänne merkittävä osa menoistanne?
Kommentit (42)
93€/3kk, 48 neliön kämppä. Pyykinpesukone päällä kolmesti viikossa. Sauna on, mutta emme sauno. On varastona. Astianpesukonetta ei ole.
mulla 45 neliö, yksin asun, kaksi tietokonetta aina päällä. Lasku ollut viime syksynä 7 eur / kk, talvella 10 eur (mm. sähköpeitto on vienyt enemmän sähköä). Toi lasku tulee vain joka toinen kk. Joka toinen kk tulee lisäksi sähkösiirto, taisi olla n. 36 tai 39 eur kerrallaan. Vaihdoin sähköntoimittajaa kesällä ja olen tosi tyytyväinen tähän uuteen. MIelestäni toi mun sähkölasku on todella edullinen. Viimeksi oli VAttenfall, ja siltä lasku joka toinen kk n. 22 eur.
580 oli 2 talvikuukauden lasku siirtoineen. Sähkölämmitys, okt 173m2. On paljon.
En tiedä mikä sähkösopimus minulla on tai paljon siitä on siirron osuutta. Kela maksaa laskut.
Sähkölasku tulee neljästi vuodessa ja olen siihen budjetoinut 180 e / lasku vaikka joskus voi jäädä alle, talvella oli ylikin
Vierailija kirjoitti:
mulla 45 neliö, yksin asun, kaksi tietokonetta aina päällä. Lasku ollut viime syksynä 7 eur / kk, talvella 10 eur (mm. sähköpeitto on vienyt enemmän sähköä). Toi lasku tulee vain joka toinen kk. Joka toinen kk tulee lisäksi sähkösiirto, taisi olla n. 36 tai 39 eur kerrallaan. Vaihdoin sähköntoimittajaa kesällä ja olen tosi tyytyväinen tähän uuteen. MIelestäni toi mun sähkölasku on todella edullinen. Viimeksi oli VAttenfall, ja siltä lasku joka toinen kk n. 22 eur.
Ja siis ei 7 eur/kk vaan tosiaan kahden kuukauden sähkö on tossa summassa.
Sähköllä lämmittäminen on kallista. Siinä 80 neliön kolmiossakin olisivat laskut silloin ihan eri luokkaa.
Viimeisin sähkölasku 25 eur. Kerrostalo kaksio 51,5m2. Sähkölasku tulee joka kuukausi. En ole omissa sähkölaskuissa huomannut sähkön kallistuneen. Saman suuruisia laskut ovat olleet.
Kannattanee kaikkien tässä ketjussa järjen valoaan esitelleiden tarkistaa sähkösopimuksensa kiinteän hinnoittelun seuraava päättymispäivä ja palata sitten asiaan.
Ei kun sopimus hyvä vielä toistaiseksi. Ei perusmaksua, sähkön hinta 4,88 snt/kWh. 12.5 - 16,5 euroa kuukaudessa näyttäisi olleen+ siirtomaksu n. 20 euroa /kk . Yhteensä n 33 - 37 euroa kuukaudessa.
Kaksio ja normaali kulutus varmaankin, perusjutut ja kylppärissä aina valot, tietsikat yleensä päällä vuorokauden ympäri
Mulla on sähkölämmitteinen talo 120 m2. Kävin tsekkaamassa kylmän kuukauden eli tammikuun laskut -> 172e hela hoito eli energia, siirto ja vero. En pidä sitä mitenkään kauheana summana, kyllä mun talous sen kestää.
Reilu 400 talvikuukausina. vanha sähköllä lämpiävä okt+talli
Nykyinen sopimus on vielä vuoden voimassa.. voi olla paskat housussa vuoden päästä
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sähkölämmitteinen talo 120 m2. Kävin tsekkaamassa kylmän kuukauden eli tammikuun laskut -> 172e hela hoito eli energia, siirto ja vero. En pidä sitä mitenkään kauheana summana, kyllä mun talous sen kestää.
Harmi että se summa ei liity mitenkään viime aikona tapahtuneeseen sähkön hinnannousuun.
Vierailija kirjoitti:
Onko myös takka ja ilmalämpöpumppu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi että se summa ei liity mitenkään viime aikona tapahtuneeseen sähkön hinnannousuun.
Mulla meni just sähkösopimus uusiksi. Kyllähän se kieltämättä nousee. Ensi talvena samalla kulutuksella maksaa yhteensä n. 200 euroa, olettaen että siirto ja vero ovat edelleen samat. Talouteni kestää tuon 30 euron nousunkin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko myös takka ja ilmalämpöpumppu?
Löytyy molemmat. Sähköllä toki se pumppukin toimii. Puut saan ilmaiseksi.
270/kk oli viimeisin. 260 neliöinen omakotitalo. Vanhassa sähkösopimuksessa viimeinen kuukausi menossa. Seuraavaan sopimukseen tulee tuplahinta. Sylettäähän se. Pitänee ruveta selvittelemään aurinkopanelien hintoja.
235m2 talo, on erilaisia vempaimia jotka vie sähköä, lasku noin 250/kk.
Meillä on pelkästään siirron kk-maksu noin 38 euroa. Että paljon on.