Minkä ikäsenä ostit ensimmäisen oman asunnon?
Jotenkin hävettää kun olen yli 40v ja edelleen vuokralla. En edes tiedä minkä hintanen olisi vielä keskiverron paikkeilla.
Varmaan asun aina vuokralla. Pelottaa ajatus omasta ja velasta.
Kommentit (47)
Omakoitalo 39-vuotiaana miehen kanssa. Molemmat lapset oli jo ja haluttiin heidänkin vuokseen pysyvämpi asuinpaikka ja pieni lähikoulu.
26-vuotiaana kun minut vakinaistettiin oman alan töihin. Nyt neljäkymppisenä minulla on velaton asunto, jossa tosin en itse asu, vaan muualla vuokralla.
35-vuotiaana aikoinaan. En saanut lainaa aiemmin kun olin vain määräaikaisissa tehtävissä. Vakityön saatuani irtosi saman tien lainaa vaikka työ oli samassa paikassa kuin aiemmat työt (eikä taukoja työsopimusten välissä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut lapsesta asti koko elämäni vuokralla. Olen nyt 61-vuotias. En ymmärrä suomalaista mentaliteettia että jokaisen pitäisi ostaa oma asunto.
Tämä. Ja se että annetaan ymmärtää että olet huonompi ihminen jos olet vuokralla.
En ole koskaan ikinä missään kuullut (ennen AV:tä) että vuokralla asuminen olisi jotenkin "huonomman ihmisen" merkki 🤷 Olen asunut myös ulkomailla, enkä sielläkään kuullut tuollaisia kommentteja koskaan. Tuntuu minusta sellaiselta - sori - suomalaiselta maalaisjunttiajattelulta.
Lisäksi kumpikaan vanhempani ei ole koskaan omistanut asuntoa, aina asuneet vuokralla.
Sillä lailla itselläni on hyvä säkä, että löysin sopivan vuokra-asunnon, jossa saan asua niin kauan kuin haluan ja voin. Vuokra on kohtuullinen ja alue on erittäin mukava. Ei valittamista.
25v, vanhemmat takasivat, 3v vakituisessa työpaikassa.
24v
Valmistuin ja asp tililtä laina tyttöystävän kanssa.