Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäsenä ostit ensimmäisen oman asunnon?

Vierailija
23.05.2022 |

Jotenkin hävettää kun olen yli 40v ja edelleen vuokralla. En edes tiedä minkä hintanen olisi vielä keskiverron paikkeilla.
Varmaan asun aina vuokralla. Pelottaa ajatus omasta ja velasta.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

24v

Valmistuin ja asp tililtä laina tyttöystävän kanssa.

Vierailija
42/47 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakoitalo 39-vuotiaana miehen kanssa. Molemmat lapset oli jo ja haluttiin heidänkin vuokseen pysyvämpi asuinpaikka ja pieni lähikoulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

26-vuotiaana kun minut vakinaistettiin oman alan töihin. Nyt neljäkymppisenä minulla on velaton asunto, jossa tosin en itse asu, vaan muualla vuokralla.

Vierailija
44/47 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

21v rakennettiin eka oma koti

Vierailija
45/47 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

35-vuotiaana aikoinaan. En saanut lainaa aiemmin kun olin vain määräaikaisissa tehtävissä. Vakityön saatuani irtosi saman tien lainaa vaikka työ oli samassa paikassa kuin aiemmat työt (eikä taukoja työsopimusten välissä).

Vierailija
46/47 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut lapsesta asti koko elämäni vuokralla. Olen nyt 61-vuotias. En ymmärrä suomalaista mentaliteettia että jokaisen pitäisi ostaa oma asunto.

Tämä. Ja se että annetaan ymmärtää että olet huonompi ihminen jos olet vuokralla.

En ole koskaan ikinä missään kuullut (ennen AV:tä) että vuokralla asuminen olisi jotenkin "huonomman ihmisen" merkki 🤷‍ Olen asunut myös ulkomailla, enkä sielläkään kuullut tuollaisia kommentteja koskaan. Tuntuu minusta sellaiselta - sori - suomalaiselta maalaisjunttiajattelulta.

Lisäksi kumpikaan vanhempani ei ole koskaan omistanut asuntoa, aina asuneet vuokralla.

Sillä lailla itselläni on hyvä säkä, että löysin sopivan vuokra-asunnon, jossa saan asua niin kauan kuin haluan ja voin. Vuokra on kohtuullinen ja alue on erittäin mukava. Ei valittamista.

Vierailija
47/47 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

25v, vanhemmat takasivat, 3v vakituisessa työpaikassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi