Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ruoan hinnan nousu vaikuttaa kauppareissuihin?

Vierailija
23.05.2022 |

Ostatko kaupan omaa merkkiä, halvempaa ruokaa kuten juureksia ja soijarouhetta vai oletko vaihtanut esim. Lidliin tai Tokmanniin?

Itse huomasin tässä kuussa että taloustili tyhjenee nykyään yllättävän nopeasti, joten olisi kiva kuulla mitä muut ovat tehneet kulujen vähentämiseksi!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyempiä ruokakasseja ;(

Vierailija
2/12 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi en muuta kuin tuoreen kalan ostaminen on vähenynyt. Esim ahvenfile on melkein 40€/kg.  Juureksia olen ostanut aina. Erityisesti tykkään nykyisin keltajuurista ja raitajuurista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen että kassalla saa maksaa enemmän.

Vierailija
4/12 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistaiseksi en muuta kuin tuoreen kalan ostaminen on vähenynyt. Esim ahvenfile on melkein 40€/kg.  Juureksia olen ostanut aina. Erityisesti tykkään nykyisin keltajuurista ja raitajuurista. 

Just itseasiassa mietin että pitäisi rueta kalastamaan enemmän, saisi tuoretta kalaa halvemmalla kuin kaupasta.

Aikaa se tietty vie verrattuna kauppareissuun

Vierailija
5/12 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa klo 21 jälkeen. Jos en löydä punalaputettuja tuotteita, menen toiseen kauppaan.

Vierailija
6/12 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä muutosta ostoslistassa ja kävin su vartavasten hakemassa tarjouskahvia cittarista.

Tankkaamaan olen alkanut (la) su tai ma-aamuna vaikka tankki olisi vasta puolillaan. Täällä on ti kalleimmillaan ja siitä taas putoaa pikkuhiljaa loppuviikkoa kohden.

Vierailija
7/12 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen syötiin lohta. Nyt syödään kalapuikkoja, vielä fileestä.

Ensi vuonna varmaan ei enää varaa ostaa niitä fileepuikkoja vaan niitä jauhetuista kalojen ruhoista tehtyjä halvempia.

Vierailija
8/12 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kauppaan mieluummin ilman lapsia ja yritän ostaa lähes kaikessa halvinta merkkiä.

Vierailija
9/12 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tarkkaan ostoslistan. Suunnittelen viikon ruokalistan. Juoksen entistä enemmän tarjousten perässä. Venytän pelimerkkejä niin pitkälle kuin pystyn. Ei muu auta. Köyhän on pakko yrittää.

Vierailija
10/12 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta yhtään mitenkään. Ostan aivan mitä haluan hintaa katsomatta kuten ennenkin. Tiedän olevani etuoikeutettu.

Vierailija
11/12 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintojen korotus vaikuttaa rankimmin juuri köyhiin ja lapsiperheisiin. Onko tämä oikein?

Vierailija
12/12 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen syötiin lohta. Nyt syödään kalapuikkoja, vielä fileestä.

Ensi vuonna varmaan ei enää varaa ostaa niitä fileepuikkoja vaan niitä jauhetuista kalojen ruhoista tehtyjä halvempia.

Minä taidan ryhtyä brittiläiseksi ja syödä joka päivä fish and chipsiä. Pitää ostaa rasvankeitin. Mikä öljy on halvinta mutta säilyy mahdollisimman pitkään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan