Arvioi kielitaitosi!
Arvioi kielitaitoasi asteikolla 1-10, jossa 10 tarkoittaa äidinkielentasoista osaamista ja 1 vähäisiä alkeita.
Minä aloitan:
suomi 10
englanti 8.5
ruotsi 5
saksa 2.5
venäjä 1
Kommentit (15)
Päääasia että toinen ymmärtää asian. Eli 4.
Vierailija kirjoitti:
Päääasia että toinen ymmärtää asian. Eli 4.
Täyden 10 saaan kun luonne on mikä on eli välttäää turpalöylyn.
suomi 10
ruotsi 8
enkku 7
espanja 2
Huono. Muutama kieli pääainetasoisesti yliopistossa. Mikä pisteytys tuo 1-10 muutenkaan on? 4-10 olisi helpompi, kun perustuu kouluarvosanoihin.
Ranska 10
Suomi 7
Englanti 6
Ruotsi 0.02
Suomi on äidinkieli ja kaikki muut sitten olematonta. Olen kyllä opiskellut englantia ja ruotsia koulussa ja opiskellessani, mutta kielitaito onneani jäänyt surkeaksi. Ehkä pari kertaa olen englantia joutunut puhumaan ja ruotsia kerran. Ymmärsin kyllä, mitä ruotsia puhunut ruotsalainen kysyi ja osasin vastata ruotsiksi. Jos kuitenkin kielitaitoni kysytään niin sanon, että pelkkä suomi.
Suomi 10
Saksa 10
Italia 9
Viro 7
Englanti 6-7
ruotsi 5
Mulla:
suomi 10
viittomakieli 7 (kuuro veli)
enkku 7
ruotsi 2
Kaikki kielet äidinkieli mukaan lukien koulussa 10, kirjoituksissa L. Ei kyllä näin pari vuosikymmentä myöhemmin uskoisi, kun vähälle käytölle kielitaito on jäänyt.
Myös lyhyt venäjä oli 10, en kirjoittanut. Nykyään tunnistan sentään kirjaimet ja joitain sanoja ja lauseita.
Nyt ehkä äidinkieli 10, englanti 9, ruotsi 8, saksa 8, venäjä 5.
Vierailija kirjoitti:
Ranska 10
Suomi 7
Englanti 6
Ruotsi 0.02
Êtes-vous français?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranska 10
Suomi 7
Englanti 6
Ruotsi 0.02Êtes-vous français?
Täh?
Harmittaa, kun lukiossa tuli valittua se perinteinen Saksa. Kun tarjolla olisi ollut Ranska ja venäjä. Olin kyllä Saksaa lukenut jo 3 vuotta yläkoulussa. Sekin osaaminen hävinnyt jo muistista :(
Muuten, alakoulun ope kysyi, että olisiko luokalla ketään venäjänkielen opiskeluun haluavia? Vastasin kyllä, mutta kun ei ollut tarpeeksi, niin kurssia ei järjestetty.
Otin sen silloin siltä kannalta, että siitä voisi joskus olla hyötyä; mitään komukoita ei oltu/olla!
(komukka = "punaisen lipun kantaja")
Suomi 9 (siis äidinkieli oli koulussa ysi ja kirjoitin L.n, mutta äidinkielen kymppi vaatii täydellistä kieliopin ja sanaston hallintaa).
Ruotsi 8 (pystyn palvelemaan asiakkaita ruotsiksi
Enkku 9 (pystyn keskustelemaan vain vähän kangerrellen)
Saksa 6 (selviän miten kuten, en juuri pysty lukemaan tai seuraamaan tv-sarjaa)
Espanja 5 (kuten yllä, mutta vähemmän)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranska 10
Êtes-vous français?
Täh?
😂😂😂
Heleveti hyvä.