Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto vuokra-asuntoon, uudet huonekalut pikkuhiljaa ostellen vai suoraan kaikki kirpparilta?

Vierailija
22.05.2022 |

Kummin tekisitte? itseä pelottaa että kirppari huonekaluista tulisi ötököitä. Mutta jos ostaisin uutena, olisi varaa ostaa noin yksi huonekalut parin kuukauden völein.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. 

Olen ostanut itsekin kirpparilta, mutta varovaisesti. 

Puisia huonekaluja ensin tarkatettuani ettei ole ötököitä, niiden käytäviä tms. Sitten olen pessyt läpeensä jollain desinfioivalla aineella, ilman että puupinta kärsii.

Muovisia huonekaluja - esineitä, tiskiaineella puhtaaksi

En ole ostanut pehmeitä huonekaluja, kuten patjoja, sohvia tms. Tai muutaman kerran mutta FB:n kautta ihmiseltä jolla siisti koti ilman tupakointia, lemmikkejä jne.

Ostamalla pikkuhiljaa saat sopivan kokonaisuuden, et loppujen lopuksi tarvitse aluksi kuin muutaman huonekalun.

Vierailija
2/10 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti uudet huonekalut! Korkeintaan KOVIA asioita ostaisin käytettynä. Esim. keittiönpöytä ja tuolit. Sohva ja sänky aina uutena, vaikka menisikin vähän aikaa saada ne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähitellen uusia, vaikka se ärsyttää. Koska siisti ja uusi on puhdas, ei muiden energioita ja kemikaaleja. 

Vierailija
4/10 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon vanhoja huonekaluja, maalaisantiikkia - yli 100 vuotta vanhoja, kestäviä, puisia painavia. Jos ostat käytettyjä, peset hyvin ja voit myrkyttääkin, jos se huolettaa. Pitää olla hyvä palkka, että parin kuukauden välein saa kunnollisen uuden huonekalun. Minä hankkisin pikku hiljaa 'makustelemalla' itselleni uudet huonekalut. 

Patja ainakin uutena.

Vierailija
5/10 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä siellä kirpparilla on. Jos ok huonekaluja niin miksei.

Vierailija
6/10 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähitellen uusia, vaikka se ärsyttää. Koska siisti ja uusi on puhdas, ei muiden energioita ja kemikaaleja. 

Näin sen pitää olla.

Vierailija
7/10 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä siellä kirpparilla on. Jos ok huonekaluja niin miksei.

Tuskin on.

Vierailija
8/10 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin pikkuhiljaa kaiken uutena. Eipähän tarvitsisi pelätä lutikoita ym sittisontiaisia. Huonekaluliikkeissä on todella usein tarjouksia. Niitä kannattaa hyödyntää.

Vierailija
9/10 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kirpparilta. Ikeasta.

Vierailija
10/10 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tyylistä sisustusta hakee. Jos haluaa mahdollisimman samaa tyyliä ja värimaailmaa, niin uudet. Jos mahdollinen "kokoon haalittu" tyyli ei haittaa, niin kirpparilta.

Ite toin jotain opiskeluaikasia kalusteita ja loput ostin halpoja Ikeasta. Niitä sitten päivitin kaluste kerrallaan enemmän haluamani tyylisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme