Voiko wc-pyttyyn pudonnutta tavaraa saada enää mitenkään takaisin?
Minulla tippui minulle arvokas esine wc-pyttyä vetäessä alas kaiken joukossa ja jäi ihan hirveästi harmittamaan. Mietin voiko tätä mitenkään saada enää takaisin, esim. kaupungin jätevesipuhdistamossa käydessä tms.?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti. Jos olisit tajunnut ennen vetämistä, niin kyllä sen sitten olisi jotenkin sieltä paskan seasta saanut ongittua, mutta ei enää.
Oletko ihan varma?
Taas hyvä muistutus, että vessa kannattaa vetää kansi suljettuna.
Jätevedenpuhdistamolle sukeltelemaan
Kyllä ne siellä jätevedenpuhdistamossa siivilöivät kaikenlaista kiinteää tavaraa veden seasta, pumpulipuikoista alkaen. Olen joskus nähnyt lehtikuvassa näyttelyn noista tavaroista, siellä oli paljon mm. tekohampaita ja lasten leluja. Mutta sitä en tiedä, palautetaanko esineitä koskaan omistajilleen ja millaisin kriteerein. Soita vesilaitokselle ja kysy?
Sinulla on varmaan kuva tallella kyseisestä esineestä? Soittaisin jätevesipuhdistamolle ja varmistaisin, voinko saada siivilään jääneen tuotteen takaisin.
Mukavia ihmisiä on joka paikassa, varmasti sielläkin.
Jos on niin pieni esine, että mahtuu vessasta alas, tuskinpa valtavalla jätevesilaitoksella on mitään mahdollisuutta löytää sitä, jollei käy satumainen lottovoittoon verrattava tuuri.
Oppitunti huolellisen tavarankäsittelyn tärkeydestä kotonakin...
Ei varmasti. Jos olisit tajunnut ennen vetämistä, niin kyllä sen sitten olisi jotenkin sieltä paskan seasta saanut ongittua, mutta ei enää.