Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mahtaa vaivata ihmistä, joka sanan minä sijaan käyttää itsestään omaa etunimeään?

Vierailija
22.05.2022 |

Hän ei koskaan sano vaikka, että "Minä menen nyt kahville" vaan että "Minna menee nyt kahville" jos hän vaikka kertoo, että hän menee kahvitauolle. Minna ei siis tosin ole hänen oikea etunimensä, mutta noin hän itsestään puhuu. Minua tämä ihmetyttää, koska en ole kuullut kenenkään muun aikuisen käyttävän minä-sanan sijaan itsestään etunimeä. Lähinnä olen kuullut pienten lasten puhuvan niin. Kyseessä on kuitenkin aikuinen, jo noin 50v henkilö mutta en usko hänen olevan kehitysvammainenkaan, koska hänellä on mies ja lapsia ja hän on työntekijänä työnpaikalla alalla jota kehitysvammainen tuskin pystyisi tekemään koska alan kouluissa tuskin kehitysvammainen pärjäisi. Työ kun on vielä hoitotyötä, jossa hoidetaan aikuisia ihmisiä niin tuskin vammainen sellaista osaisi tehdä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi työssäoppija puhui itsestään usein sukunimellään! Nyt Virtanen tekee tätä ja Virtanen tekee tota :D

Vierailija
2/6 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin vaivaa mikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän hassun kuuloista. Itse puhun noin lemmikeilleni. "Onko Mirrillä nälkä? Maija laittaa Mirrille ruokaa."

Vierailija
4/6 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä haluaa korostaa itseään.

Vierailija
5/6 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on huumorintajuinen.

6/6 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulisi tuosta mieleen rempseys ja humoristisuus ja niiden kautta ehkä oman persoonansa esiin tuominen.

Pienten lasten kanssa jutellessa on tavallista aikuisen puhua itsestään kolmannessa persoonassa, mutta aikuisten kesken harvinaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan