Kaverini on alkoholistin tytär ja itsekin ottaa reippaasti kuppia eikä näe asiassa mitään ristiriitaa
Itkee usein sitä kuinka isä (ja äitikin usein) oli aina humalassa ja toi kotiin kavereitaan kännäilemään ja nyt itse tekee ihan samoin. Ihan yhtä pelottavaa se hänen lapsistaan on nähdä äidin ja isän kavereita kännissä ja railakasta elämänmenoa kuin hänellä aikoinaan nähdä isän ja äidin kavereita kännssä ja railakasta elämänmenoa.
Vaikea ymmärtää tuollaista kotona ryyppäämistä muutenkaan kun itselle se alkoholi on täysin sivuseikka ja ulosmenon pääkohde vaikka jonkun bändin keikka tai ylipäätään sinkkuna uusiin ihmisiin tutustuminen tms. Eikä niinkään humalaan hakeutuminen.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Annappa juopon ryypätä rauhassa ja itse asiassa - aloita sinäkin! Se. Ryyppääminen.
No ei. En saa mitään iloa siitä että yksin sekoilisin humalassa kotonani. Mieluummin käytän senkin ajan vaikka kirjan lukemiseen ja itseni sivistämiseen. Eihän tuosta jäisi mitään mieleenkään jos tekisin niin humalassa!
Alkoholismi on periytyvää, koska harva myöntää olevansa sellainen vaikka olisi sellaisessa ympäristössä kasvanut.
Alkoholistien lapsista tulee usein joko absolutisteja tai juoppoja. Varmaan vaikeaa löytää ns. normaali suhde viinaan.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismi on periytyvää, koska harva myöntää olevansa sellainen vaikka olisi sellaisessa ympäristössä kasvanut.
Tuo kotona juomisen malli on juuri sitä mihin itse en ole koskaan kasvanut ja sitä on todella vaikea ymmärtää. Että paremminhan ne pihatyöt jne arki pyykkeineen ja ruoanlaittoineen onnistuisivat selvinpäin kuin kännissä.
Tunnen samanlaisen eli hyvin vaikea ymmärtää, kun itse edelleenkin puhuu lasisesta lapsuudestaan ja järjesti omille lapsilleen vielä pahemman lapsuuden.
Sitten vielä hankitaan lapsia, joilla FAS, eikä olla moksiskaan.
Annappa juopon ryypätä rauhassa ja itse asiassa - aloita sinäkin! Se. Ryyppääminen.