Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ammatit eivät ainakaan sovi moniallergiselle astmaatikko-atoopikolle?

Vierailija
22.05.2022 |

Allergiat: jauhot, monet kasvikset/hedelmät, eläinpöly, koivun siitepöly, luonnonkumi

Pesuaineiden käyttö aiheuttaa pahat kosketusihottumat, olen ollut monesti sairaalassa osastolla ihottumien vuoksi.

Nyt hakeutumassa kouluun, koska lähihoitajan työtä ei näillä lähtökohdilla voi tehdä. Mitä ei kannata ainakaan tehdä näillä lähtökohdilla??

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöhommat, kahvila- ja ravintolatyöt.

Vierailija
2/11 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja, keittiöala, mikä tahansa missä ollaan kosketuksissa kemikaalien tai ruuan kanssa.

Sen sijaan melkein mikä tahansa siisti sisätyö voisi käydä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoustyö, ravintolatyö, hoitoala...

Vierailija
4/11 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetologiq

Vierailija
5/11 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli johonkin ammattiin päätyy niin osanottoni tuleville työkavereille. 

Vierailija
6/11 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärissä kerran ehdottivat maalarin hommia. Olin kyllä kertonut, että on astma.

Vierailija
7/11 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli johonkin ammattiin päätyy niin osanottoni tuleville työkavereille. 

?????

Vierailija
8/11 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa työskentely. Ovat usein umpihomeessa tai muuten sisäilmaongelmaa.

Vierailija
9/11 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetiikkaosaston myyjä. Samoin muut myymälät joissa vahva kemikaalikatku. Sain oireita jopa tokmannilla. Nyt työkyvyttömyyseläkkeellä oireiden vuoksi.

Vierailija
10/11 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa työskentely. Ovat usein umpihomeessa tai muuten sisäilmaongelmaa.

Olin tulossa tätä sanomaan, sillä itse tyhmänä kouluttauduin opettajaksi. Atopiani ja allergiani roihahtivat liekkeihin, kun menin homekouluun töihin valmistuttuani maisteriksi 24-vuotiaana. Sitä ennen oli vain lievää siitepölyallergiaa keväisin. Nyt en voi olla missään homeisessa tilassa, on kymmeniä allergioita ja erittäin vaikea atooppinen ihottuma.

Onneksi nyt olen sellaisessa koulussa töissä, etten oireile. Vanha koulu, jossa ei ole koneellista ilmastointia. Ei ole päässyt homehtumaan.

Mutta myöskään siis moni sisätyö ei sovi

N32

Vierailija
11/11 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autonasentaja, ylipäätään konepajatyöt (kemikaaleja, suojakäsineitä), kosmetologi, kampaaja, kaikki hoitotyö (myös eläintenhoitotyö), pintakäsittelijät eli maalarit (auto ja talo), kaikki rakennusalan työt, kaikki elintarviketeollisuuden työt, erityisesti leipomot, ravintolatyöt, varhaiskasvatus, viherpalvelualat (allergeenit, suojakäsineet), siivous, kiinteistönhoito (ylipäätään kiinteistöpalvelualat), vartiointi...

Soveltuvia aloja it-ala, puhelinmyynti, puhelinkeskukset, toimistotyöt, kirjanpito, sosiaaliala, jos puhtaasti vain toimistolla tai etänä jne...

Soveltuvia koulutusaloja siis kauppakorkea, tekninen koulutus (DI), lakipuoli, ehkä joku meteorologia, yhteiskuntapolitiikka...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä