Hakeminen Natoon yhdessä Ruotsin kanssa
Haetiin yhdessä ja se tuntuikin toimivalta. Mutta onko viisasta viestittää (kuten Vanhanen eilen), että prosessien on sen jälkeenkin edettävä yhtä aikaa eli jos ei Ruotsi pääse sopuun Turkin kanssa niin ei sitten mekään mennä. Ruotsihan on ollut ja on koko ajan turvassa Norjan ja Suomen välissä, me ollaan se puskuri. Mitä ajattelette?
Kommentit (13)
Turkillahan ei alupnperin ollut niinkään mitään Suomea vastaan.
Suomi Natoon ilman Ruotsia tietenkin! Ei Ruotsikaan uhraisi itsenäisyyttään meidän takia. Nyt loppuu matelu Ruotsin edessä!
No Suomi kiltisti odottelisi, mutta jos asia toisin päin eli Ruotsi pääsisi ja Suomi ei niin sinne menisivät. Ruotsi pettää aina.
Mun mielestä jos homma menis niin, että Suomi hyväksytään jäseneksi ja Ruottia ei on Ruotsin itsensä annettava ymmärtää, että Suomi saa mennä ilman heitä. Enemmän meillä onkin menetettävää.
En mä ymmärrä. Eikös jokaisen maan liittyminen ole oma prosessi. Jos Ruotsi ei pääse, niin miksi Suomen pitäisi jarrutella.
Vierailija kirjoitti:
En mä ymmärrä. Eikös jokaisen maan liittyminen ole oma prosessi. Jos Ruotsi ei pääse, niin miksi Suomen pitäisi jarrutella.
En mäkään ymmärrä mutta niinhän se Vanhanen juuri eilen sanoi Yle-aamussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään ymmärrä mutta niinhän se Vanhanen juuri eilen sanoi Yle-aamussa.
"Matti Vanhanen Ykkösaamussa: Suomi pysyisi Ruotsin rinnalla, vaikka Turkki hidastaisi tämän Nato-jäsenyyden toteutumista: "Emme hylkää kumppania""
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomen tarvitse jarrutella koska Suomikaan ei pääse sen enempää kuin Ruotsikaan. Ja jos pääsisi niin kuka haluaa liittoon sellaisen maan kanssa, joka pettää naapurinsa jo ennen kuin ollaan edes jäseniä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä jos homma menis niin, että Suomi hyväksytään jäseneksi ja Ruottia ei on Ruotsin itsensä annettava ymmärtää, että Suomi saa mennä ilman heitä. Enemmän meillä onkin menetettävää.
Totta, mutta Suomikaan ei pääse joten tuo on täysin teoreettista.
Yle: "Pekka Haavisto arvioi Suomen ja Turkin Nato-keskustelujen kestävän vielä viikkoja"
Eikö me vain voitais ostaa vähän Bayraktareita Turkilta?
Se kesäkuussa oleva naton huippukokous lienee ollut tavoitteena alunperin hyväksymisen sinetiksi?
Tarkennan vielä, että tarkoittiko tuo että jos R uotsin neuvottelut erdoganin kanssa ei etene, niin eivät etene meidänkään neuvottelut eikä koko natoprosessi. Alunperin erdogan ei puheessaan edes maininnut Suomea, vain Ruotsin ja Hollannin. Myöhemmin media on koplannut meidäyt yhteen.