Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidättekö julkkiksia ikään kuin tuttavinanne?

Vierailija
22.05.2022 |

Minua kiinnostaisi tietää miksi kirjoittelette tänne julkkiksista. Itse en ole heistä kiinnostunut ja tänne laitetuista nimistä tunnistan ehkä yhden kymmenestä. Jotkut kuitenkin tuntuvat seuraavan heitä kuin ystäviään ja kavereitaan, raportoivat kuulumisiaan jne.

Mistä tämä johtuu?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellasta kun oma elämä on merkityksetöntä.

Vierailija
2/14 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulutko itse julkkisten seuraajiin?  Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kaikkien elämä on isossa kuvassa merkityksetöntä, julkkisten myös. Minusta vaikuttaa, että monilla on julkkiksiin aika läheinen suhde, mikä perustuu esimerkiksi sen pohtimiseen mikä on valetta tai totta. Julkkiksesta kerrotut asiathan voivat olla kaikki valetta myös eli kun paparazzi ottaa mahdollisimman epäedustavan kuvan, niin siitä voi alkaa pohdinta vaikkapa päihdeongelmasta, vaikkei siitä olisi kyse. 

Minua kiinnostaisi mikä tuo suhde tosiasiassa on, kun kyse on oikeasti ihan tuntemattomista, joiden elämästä ei tiedä mitään. Eli jonkinlainen mielikuvitukseen ja omiin asioihin liittyvä side? Ap

Vierailija
4/14 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota en mä tänne kaverieni elämästä raportoisi, ajatuskin on ihan hullu ;)

Vierailija
5/14 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota en mä tänne kaverieni elämästä raportoisi, ajatuskin on ihan hullu ;)

Raportoitko sitten julkkisten edesottamuksista? Millaisia asioita raportoit ja oletko miettinyt miksi teet niin? Ap

Vierailija
6/14 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ainakin pitää Jaajoa kaverinaan, koska kuuntelee aamulypsyä. Olen joskus sanonut että ymmärräthän ettei tämä Jaajo edes tiedä sun olemassa olosta yhtään mitään, ja ne jutut radiossa eivät ole sitä Jaajon tavallista tosielämää, joiden perusteella hänet tunnet. Joskus kun on tarpeeksi kuunnellut mit Jaajo teki, mitä Jaajo KERTOI

Sama pätee näihin muihin aamulypsy juontajiin, joista puhuu etunimellä. Anni sanoi jotain.. Tuukka oli jossain... Aika usein vielä sotken nämä meidän lähipiirin henkilöihin, kun puhuu etunimellä. Paitsi Jaajo ainut tunnistettava

Vierailija
7/14 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ainakin pitää Jaajoa kaverinaan, koska kuuntelee aamulypsyä. Olen joskus sanonut että ymmärräthän ettei tämä Jaajo edes tiedä sun olemassa olosta yhtään mitään, ja ne jutut radiossa eivät ole sitä Jaajon tavallista tosielämää, joiden perusteella hänet tunnet. Joskus kun on tarpeeksi kuunnellut mit Jaajo teki, mitä Jaajo KERTOI

Sama pätee näihin muihin aamulypsy juontajiin, joista puhuu etunimellä. Anni sanoi jotain.. Tuukka oli jossain... Aika usein vielä sotken nämä meidän lähipiirin henkilöihin, kun puhuu etunimellä. Paitsi Jaajo ainut tunnistettava

Monille julkkikset ovat positiivinen juttu, he ovat ikään kuin idoleita ja elämän piristyttäjiä. Miehesi ehkä kuuluu Jaajon osalta tuohon porukkaan. Ap

Vierailija
8/14 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monille julkkikset ovat positiivinen juttu, he ovat ikään kuin idoleita ja elämän piristyttäjiä. Miehesi ehkä kuuluu Jaajon osalta tuohon porukkaan. Ap

Joo, kyllä. Mieheni täyttää 50 vuotta ja olen tottunut siihen. Siltikin se välillä ärsyttää että sekoitan näitä radiohahmoja meidän tuttuihin, kun hän puhuu heidän tekemisistään niin tuttavallisesti. Toistaa miten vaikka äitienpäivä tai tavallinen viikonloppu meni heillä, vaikka en ole kiinnostunut. Ja osaan kysyä että tarkoitatko aamulypsy Annia vai meidän ystävä Annia :D kun tarina vaikuttaa oudolta. Hän ei edelleen osaa esitellä kenestä hän puhuu vaan olettaa että ihmiset tietävät että kun hän puhuu Ilkasta, niin kuka se on.

Mutta onhan samaa ilmiötä tällä palstalla. Otsikoissa on Sanna, Sara, Sofia... Jos ei ole jatkuvasti ollu lukemassa palstan juttuja, voi ihmetellä että jaa jonkun kaveri Sanna on nyt ollut kiukkuinen

Vierailija
9/14 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden julkkiksen kanssa olin ystävä monta vuotta. Ai niin, ja yhden toisenkin. Enää emme ole tekemisissä. Tämä oli nuorena. Ja moikkaan useita julkkiksia, mutta en pidä heitä ystävinäni tietenkään, mutta kyllä joitain tuttavina. Joidenkin kanssa voidaan pieni hetki jutella.

Vierailija
10/14 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä. Mieheni täyttää 50 vuotta ja olen tottunut siihen. Siltikin se välillä ärsyttää että sekoitan näitä radiohahmoja meidän tuttuihin, kun hän puhuu heidän tekemisistään niin tuttavallisesti. Toistaa miten vaikka äitienpäivä tai tavallinen viikonloppu meni heillä, vaikka en ole kiinnostunut. Ja osaan kysyä että tarkoitatko aamulypsy Annia vai meidän ystävä Annia :D kun tarina vaikuttaa oudolta. Hän ei edelleen osaa esitellä kenestä hän puhuu vaan olettaa että ihmiset tietävät että kun hän puhuu Ilkasta, niin kuka se on.

Mutta onhan samaa ilmiötä tällä palstalla. Otsikoissa on Sanna, Sara, Sofia... Jos ei ole jatkuvasti ollu lukemassa palstan juttuja, voi ihmetellä että jaa jonkun kaveri Sanna on nyt ollut kiukkuinen

Itsekin olen miettinyt monesti näistä otsikoista, että jaa kukahan Sanna tässä nyt on kyseessä, että Sanna Ukkola vai kuka ja sitten tajunnut, että pääministerimme on nykyään tuttavallisesti ihan Sanna vaan. Puhuttiin aiemminkin kansan suussa Urkista, kun tarkoitettiin presidentti Kekkosta.

Vierailija
11/14 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden julkkiksen kanssa olin ystävä monta vuotta. Ai niin, ja yhden toisenkin. Enää emme ole tekemisissä. Tämä oli nuorena. Ja moikkaan useita julkkiksia, mutta en pidä heitä ystävinäni tietenkään, mutta kyllä joitain tuttavina. Joidenkin kanssa voidaan pieni hetki jutella.

Minullakin oli paljon julkkisystäviä nuorena, kun pyörin yöelämässä. Eka mies, jonka kanssa asuin yhdessä oli myös julkkis myös. Myös sikäli tämä kiinnostaa, kun jotkut fanit oikeasti pitivät julkkkiksia jotenkin erityisinä. Vaikka ei heissä ole muuta erityistä kuin ammatti tai ei välttämättä sitäkään ns. turhissa julkkiksissa. Ap

Vierailija
12/14 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin olla Pasha Pozdnyikovan ystävä kahdesta syystä: Oikea ja vasen

Vierailija
13/14 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri, lähes viisikymppinen fiksu ja kiva nainen joka seuraa innolla julkkiksia somessa. Tykkää pääosin ihan symppiksistä julkkiksista, Kiti Kokkonen, Olga Temonen. Kertoilee heidän arkisista julkaisuistaan kuin he olisivat hänen ystäviään. Jos hänelle puhuu julkkiksista viestillä, saa heti vastauksen koska he kiinnostavat häntä niin paljon. Joitain ehkä vähän matkii. Tuntuu tyhjältä, eihän hän voi tietää millaisia ovat oikeasti.

Myös sukulaisnaiseni pitää samoista julkkiksista, ehkä he ovat jotain julkisia kavereita kaikille joiden omat kaverit on tylsiä tai niitä on vähän. Itseäni ei kiinnosta julkkisten arkielämä tai yksityisjutut yhtään. Pidän Riikka Pulkkisen kirjoista,mutta en tarvitse tietoa hänen juoksulenkeistään tai huonekasveistaan.

Vierailija
14/14 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaveri, lähes viisikymppinen fiksu ja kiva nainen joka seuraa innolla julkkiksia somessa. Tykkää pääosin ihan symppiksistä julkkiksista, Kiti Kokkonen, Olga Temonen. Kertoilee heidän arkisista julkaisuistaan kuin he olisivat hänen ystäviään. Jos hänelle puhuu julkkiksista viestillä, saa heti vastauksen koska he kiinnostavat häntä niin paljon. Joitain ehkä vähän matkii. Tuntuu tyhjältä, eihän hän voi tietää millaisia ovat oikeasti.

Myös sukulaisnaiseni pitää samoista julkkiksista, ehkä he ovat jotain julkisia kavereita kaikille joiden omat kaverit on tylsiä tai niitä on vähän. Itseäni ei kiinnosta julkkisten arkielämä tai yksityisjutut yhtään. Pidän Riikka Pulkkisen kirjoista,mutta en tarvitse tietoa hänen juoksulenkeistään tai huonekasveistaan.

Olen samoilla linjoilla eli itse asiassa jopa välttelen lukemasta joidenkin ammatissaan hyvien ihmisten antamia haastatteluja, ettei elämys pilaannu. Mulle riittää se ammattirooli aivan hyvin, kirjallisuudessakin ne kirjailijan selitykset omasta kirjastaan usein pilaavat koko kirjan.

Luulen, että meitä näin ajattelevia on enemmänkin. On häiritsevää, kun taiteilijoita ilmeisesti kannustetaan somejulkisuuteen. En välittäisi lukea Karita Mattilasta myöskään lööpeistä, vaan ihan riittäisi Mattilan ääni. Ap