Teini omilla jo eilisestä eikä
mitään hyötyä soittaa viranomaisille kun kyseessä on nuori joka on omilla teillään säännöllisen epäsäännöllisesti.
Sossuillekkin riittää että käy jonkin verran koulussa.
Tottuttelenpa tässä tähän vittumaiseen epätoivoon ja epätietoisuuteen viinilasin kera.
Kommentit (65)
Tietäisittepä miten vähän poliisia tai lasua kiinnostaa missä nuoret menee.
Olen äärettömän pettynyt lastensuojeluun eikä vika ole työntekijöissä todellakaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen äärettömän pettynyt lastensuojeluun eikä vika ole työntekijöissä todellakaan.Ap
Eikö ensisijaisesti vanhempien tehtävä ole olla vastuussa lapsistaan?
Vierailija kirjoitti:
Olen äärettömän pettynyt lastensuojeluun eikä vika ole työntekijöissä todellakaan.Ap
Miksi teillä on tuollainen tilanne? Oletan, että kyseessä siis alaikäinen jonka ei pitäisi, lähtökohtaisesti, vain mennä omia menojaan vaan kuunnella vanhempiaan?!
Toki teini on teini ja voi olla todella haastavaa ja rimpuilevaa ja ties mitä, mutta silti🤔.
Vierailija kirjoitti:
Olisit kasvattanut kersasi kunnolla!
Ei kaikki varmastikaan ole kasvatuksesta kiinni, mutta ei silti voi lastensuojelua tai poliisia syyllistää. Voimia ap!
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, todella!
Minä kuolisin tuollaiseen, en kestä ollenkaan mitään epämääräistä tietämättömyyttä ja huolta mitä lapsiin tulee, ei tarvitse olla kuin alle 1h myöhässä, ja niin tapahtunut vain 1x, niin hyppään ikkunassa huolesta soikeana, aivan helvetillisen riipivän tuskallista.
Nyt kun esikoinen muutti kotoa opiskelujen alettua niin asiaan on pitänyt vain tottua, siis siihen ettei ole "silmien alla" jne, iltaisin saan kyllä "kuitin", että elossa ja kaikki ok.
Kun mistään ei saa apua eikä itse ole kuin epäonnistunutkuin pitäisi vain luovuttaa lapsi liian varhain maailmalle :(
Ap
Viinin juonti tuskin ap auttaa. Jos teini tulee kotiin ja olet kännissä, niin se ei ole hyvä asia.
Olen pahoillani, kuulostaa kamalalta. Etsisin kuitenkin itse lastani viinin litkimisen sijaan.
Eikö sulla ole mitään tietoa missä voisi olla? Kenen kanssa? Mä etsisin itse.
Kannnattikomitse juista vieraiden miesten operässä lasten ollessa lapsia?
Minä tiedän. Syyllisiä ovat kuitenkin päättäjämme, jotka ovat luoneet tällaiset lait ja määräykset, että teineillä on vahva itsemääräämisoikeus. Et voi kuin avuttomana katsoa vierestä, kun nuori päättää tuhota elämänsä päihteillä ja hatkailemalla. Pakkohoitoon ei saa, ellei suurinpiirtein ole vetämässä hirttosilmukkaa kaulaansa. Lasu on täysin hampaaton ja kysyy kaikkiin tukitoimiin nuoren omaa suostumusta eli yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teillä on tuollainen tilanne? Oletan, että kyseessä siis alaikäinen jonka ei pitäisi, lähtökohtaisesti, vain mennä omia menojaan vaan kuunnella vanhempiaan?!
Toki teini on teini ja voi olla todella haastavaa ja rimpuilevaa ja ties mitä, mutta silti🤔.
Tänä vuonna vasta 15 v täyttänyt joka ollut
menossa muutaman vuoden ja yhtä kauan lasun asiakas meidän vanhempien pyynnöstäja sitäkin sain pyytää Vantaan lastensuojelusta vaikka koulu oli samoilla linjoilla kuin me vanhemmat.
Onko tosiaan niin että nykyään heille on pieni huoli se että lapsi katoilee vain kerran kk??Kun on kuulemma niitäkin jotka eivät tule kotiin muutamaan viikoonkaan
Jotain pitäisi olla todellakin toisin lastensuojelussaasiat tulee todeksi vasta kun on oma teini. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän. Syyllisiä ovat kuitenkin päättäjämme, jotka ovat luoneet tällaiset lait ja määräykset, että teineillä on vahva itsemääräämisoikeus. Et voi kuin avuttomana katsoa vierestä, kun nuori päättää tuhota elämänsä päihteillä ja hatkailemalla. Pakkohoitoon ei saa, ellei suurinpiirtein ole vetämässä hirttosilmukkaa kaulaansa. Lasu on täysin hampaaton ja kysyy kaikkiin tukitoimiin nuoren omaa suostumusta eli yhtä tyhjän kanssa.
Juuri näin!!
Ap
Kannattaa mennä suoraan huumetestiin kun löytyy. Se on luultavasti positiivinen niin lasuakin voi kiinnostaa hiukan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Olisit kasvattanut kersasi kunnolla!
Olisit itse hakenut apua mielenterveysongelmiisi. Monilla omaehtoisilla nuorilla on neurologisia ongelmia, jotka ovat synnynnäisiä, eivät kasvatuksen tulosta. t. nepsyn äiti
Joku syyhän tuohon käyttäytymiseen on. Ja sitä syytä pitäisi hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, kuulostaa kamalalta. Etsisin kuitenkin itse lastani viinin litkimisen sijaan.
Jos poliisia ei kiinnosta niin mitä voin enää tehdä.
Poliisi ja lasun päivystys kysyy vain että onko tälle nuorelle tyypillistä olla omilla teillään.
Siinä se. Olette varmasti lukeneet mediasta miten yhtä kädettömiä laitokset on hatkoissa olevien nuorten kanssa.
Ap
Olen pahoillani, todella!
Minä kuolisin tuollaiseen, en kestä ollenkaan mitään epämääräistä tietämättömyyttä ja huolta mitä lapsiin tulee, ei tarvitse olla kuin alle 1h myöhässä, ja niin tapahtunut vain 1x, niin hyppään ikkunassa huolesta soikeana, aivan helvetillisen riipivän tuskallista.
Nyt kun esikoinen muutti kotoa opiskelujen alettua niin asiaan on pitänyt vain tottua, siis siihen ettei ole "silmien alla" jne, iltaisin saan kyllä "kuitin", että elossa ja kaikki ok.