Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuolenko, jo en käytä verenpainelääkkeitä?

Vierailija
21.05.2022 |

Verenpaníneet siis huitelee yli 200. Lääkäri sanoi että tarttis tehdä jotain nyt ja määräsi lääkkeet.
Otin jonkun verran, kunnes sain liikaa sivuoireita. Nyt pitäisi hommata toiset lääkkeet.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kuolen joku paivä sitten noin vain ilman mitään oireita. 

Se on kiva että huumoria piisaa.

Joku sinulla on nyt kuitenkin rankasti pielessä, ja se joku päivä on nyt todella lähellä. Ihme on, ettet ole nyt sairaalassa tarkemmissa tutkimuksissa. 

Holter on siis tehty? Entäs varjoainekuvaus? Sepelvaltimotauti voisi olla syynä?

Kovat paineet voivat olla oireita sydänkohtauksesta.

Vierailija
42/57 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolmet verenpainelääkkeet jo tähän korkeaan paineeseen. Lekuri mittas ja sanoi vaan, että aika korkee on. Kysyin mitä seuraamuksia, niin sanoi että sydämen vajaatoiminta ja sitten jo henki pois. Ei vaihtanut lääkkeitä, vaikka pyysin, vaan totesi, että sulla menee kaikki nuo jo maksimiannostuksella. Täytyy etsiä toinen lääkäri. Terveellisesti syön, en juo enkä polta, ylipainoa on, mutta ei kuolettavasti kuitenkaan. 

Miten määrittelet, ettei kuolettavasti ylipainoa, jos sinulla on jo kuolettava tauti, joka liittyy ylipainoon eikä tottele lääkkeitä? Mitenkäs liikuntapuoli, stressi?

Samaa tulin sanomaan! Mitähän muuta se kuolettava ylipaino voisi olla, kuin ylipainosta (ainakin osittain jos ei kokonaan) johtuva kuolemaan johtava tauti? 🙄

Aik, oikein samaa tulit sanomaan :D Et sitten uskaltanut asianomaiselta kysyä mitä se "kuolettava" tarkoittaa? Etpä tietenkään, mutta silti täytyy rääpiä päätään.

En ole sarjassa hengenvaarallisesti lihavat, vaan n 10 kiloa on ylipainoa. Ei ole mitenkään kuolettava. Asiantuntijoiden lausunnot on, mikä sun pätevyys?

Kuolettava tarkoittaa hengenvaarallista. Sulla on hengenvaarallinen verenpaine, joka ainakin osittain johtuu ylipainosta. Ei siihen sen kummempaa pätevyyttä tarvitse kun kyse on sanojen merkityksen ymmärtämisestä. Jos on siro ruumiinrakenne eikä harrasta liikuntaa, on 10kg (oletan että BMI25n yli) jo erittäin merkittävä ylipaino.

Sama kuin väittäisi ettei ryyppää hengenvaarallisesti, mutta olisi samaan aikaan maksansiirtojonossa.

Älä viitsi. Oletko lääkäri? Kymmenen kiloa ei ole hengenvaarallinen määrä. Sanoin, etten ole kuolettavan ylipainoinen, tuo kilomäärä ei ole sitä. Voit siirtyä seuraavaan uhriin, minä uskon laillistettuja lääkäreitä.

Ei tuo 10 kg ole tässä mikään akuutti ongelma ja ruokavalio ei ole mikään välitön ratkaisu tässä tilanteessa, jossa se ongelma on nuo älyttömät verenpaineet.

Eli syy on kyllä selvitettävä ja sopiva lääkitys on vaan löydyttävä.

Ihme on ettei Holter paljastanut mitään, koska pumppupuolella tuo vika todennäköisesti on. Eikö se lääkärisi pistänyt sinua erikoislääkärin tutkimuksiin?

Vai mikä on tilanne?

Nuo ilmoittamasi arvot ovat niin hurjia, että valitettavasti pitää epäillä taas että satuilet. Se olisi kyllä melkoisen sairasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet noin viisikymppinen mies, suosittelen hakemaan lääkkeet. Tuttavapiirissä on viime aikoina ollut melko paljon aivo- ja sydäninfarkteja nimenomaan viisikymppisillä miehillä. Joltain on lähtenyt henkikin.

Vierailija
44/57 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa syödä lääkkeet, jos et halua aivoinfarktin ja sydänkohtauksen lisäksi pilata munuaisiasi. Sitten pääset dialyysiin ja elinsiirtoon. Paitsi jos ne eivät jostain syystä sovellu sinulle, jolloin kuolet tautiin.

Vierailija
45/57 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma olo, kun ei tunnu missään, ja olen ihan oikeasti kuolemassa näillä arvoilla. 

Entäs alapaineet ja pulssi? 

Holter tehty, eli olet käynyt ilmeisesti erikoislääkärillä?

Yleensähän erikoislääkäri tulkitsee Holterin tulokset. 

Tutkittiinko ultralla tai tehtiinkö varjoainekuvaus?

Jossain se syy on noihin paineisiin. Ei selitys voi olla nyt pienessä ylipainossa tai ruokavaliossa, eikä niiden muutos ole tässä nopea ratkaisu akuuttiin ja hengenvaaralliseen ongelmaan.

Vierailija
46/57 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kuolen joku paivä sitten noin vain ilman mitään oireita. 

Se on kiva että huumoria piisaa.

Joku sinulla on nyt kuitenkin rankasti pielessä, ja se joku päivä on nyt todella lähellä. Ihme on, ettet ole nyt sairaalassa tarkemmissa tutkimuksissa. 

Holter on siis tehty? Entäs varjoainekuvaus? Sepelvaltimotauti voisi olla syynä?

Kovat paineet voivat olla oireita sydänkohtauksesta.

Ei siis mitään oireita. Lenkkeilen ja urheilen päivittäin.

Pitänee lähteä lääkäriin. Kuulostan siltä, joka kuolla kupsahtaa yksi päivä kesken lenkkeilyn. 

Vierailija
47/57 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma olo, kun ei tunnu missään, ja olen ihan oikeasti kuolemassa näillä arvoilla. 

Jossain se syy on noihin paineisiin. Ei selitys voi olla nyt pienessä ylipainossa tai ruokavaliossa, eikä niiden muutos ole tässä nopea ratkaisu akuuttiin ja hengenvaaralliseen ongelmaan.

Vuorokauden seurannassa jotain 240/160 pahimmillaan.  

Sydäntutkimukset tehty eikä niissä mitään vikaa. 

Vierailija
48/57 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen itsetuhoinen, kun on tällainen oma aikapommi sisällä eikä yhtään häiritse. 

Vierailija
49/57 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monia tapoja alentaa verenpainetta luonnonmukaisesti. Itse törmään niihin usein ja harmittelen etten jotain voi käyttää toiseen asiaan, jos alentaa myös verenpainetta. Itsellä normaalit paineet.

Vierailija
50/57 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpainelääkkeissä on ihan sama kuin muissakin lääkkeissä, ettei yksi merkki sovi kaikille. Mulla se oli melkoista hakemista, kunnes lopulta löytyi kahden lääkkeen kombo mikä sopi minulle. Eli nyt vaan kokeilemaan uutta merkkiä. Ei kauheasti noilla paineilla kannata viivytellä asialla.

Vierailija
51/57 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuorokauden seurannassa jotain 240/160 pahimmillaan.  

Sydäntutkimukset tehty eikä niissä mitään vikaa. 

Noilla paineilla itse aikoinaan menin päivystykseen ja otettiin sairaalaan neljäksi päiväksi. Ihme kyllä ei mullakaan ollut kovin paha olo, lähinnä mulla oli outo olo enkä muutakaan keksinyt niin mittasin sitten verenpaineeni. Siitä sitten itse ajoin autolla sairaalaan. Jälleen päin ajatellen olisi ollut järkevää soittaa ambulanssi, eikä lähteä ajelemaan noilla paineilla. Mutta mulla tosiaan oli yllättävän ok olo.

Vierailija
52/57 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea verenpaine altistaa aivoverenkiertohäiriöille, kuten aivoinfarktille tai aivoverenvuodolle. Kumpikin on erittäin ikävä asia kohdalle sattuessaan. Vaikket suoraan siihen kohtaukseen kuolisikaan, elämä kohtauksen jälkeen ei ole mitään herkkua. Menee puhekyky tai liikuntakyky, joudut olemaan toisten avun varassa.

Vierailija
53/57 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkea verenpaine altistaa aivoverenkiertohäiriöille, kuten aivoinfarktille tai aivoverenvuodolle. Kumpikin on erittäin ikävä asia kohdalle sattuessaan. Vaikket suoraan siihen kohtaukseen kuolisikaan, elämä kohtauksen jälkeen ei ole mitään herkkua. Menee puhekyky tai liikuntakyky, joudut olemaan toisten avun varassa.

Ikävää mutta totta. Terveyttä ei osata arvostaa ennen kuin sen menettää...

Vierailija
54/57 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänlihas paksuuntuu ja lopulta sanoo itsensä ennenaikaisesti irti.

Vierailija
55/57 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verenpainelääkkeissä on ihan sama kuin muissakin lääkkeissä, ettei yksi merkki sovi kaikille. Mulla se oli melkoista hakemista, kunnes lopulta löytyi kahden lääkkeen kombo mikä sopi minulle. Eli nyt vaan kokeilemaan uutta merkkiä. Ei kauheasti noilla paineilla kannata viivytellä asialla.

Vasta lääkityksen alettua ymmärsin, miten huonon olon se vuosien mittaan korkeaksi kohonnut verenpaine oli tuottanut:

1) Kumartuminen esim. kengännauhoja sitomaan tuotti tunteen, että silmät pullistuu päästä

2) Joka viikko ibuprofeenia vaativaa päänsärkyä pari kertaa viikossa. Ja nämä päänsäryt eivät siis olleet "alkoholiperäisiä" eli krapulaa.

Nyt, 1 kpl/päivä verenpainelääkettä syövänä päänsärkyä on ehkä noin 2 VUODESSA. Myös krapulat ovat nykyään päänsäryttömiä.

Vierailija
56/57 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää mutta totta. Terveyttä ei osata arvostaa ennen kuin sen menettää...

Läheisellä aivoinfarkti vei puhekyvyn melkein kokonaan.

Vierailija
57/57 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimpien tutkimusten mukaan parasta hypertension hoidossa on käyttää samanaikaisesti jopa neljää eri tavalla vaikuttavaa lääkettä pienenä annoksena. Tämä on sekä tehokkaampaa kuin yhden lääkkeen runsas käyttö että se myös vähentää haittavaikutuksia.