Kuolenko, jo en käytä verenpainelääkkeitä?
Verenpaníneet siis huitelee yli 200. Lääkäri sanoi että tarttis tehdä jotain nyt ja määräsi lääkkeet.
Otin jonkun verran, kunnes sain liikaa sivuoireita. Nyt pitäisi hommata toiset lääkkeet.
Kommentit (57)
Millaisia sivuoireita? Ite en oo koskaan saanut mitään mainitsemisen arvoista, ja olen käyttänyt kolmea eri beetasalpaajaa, ACE- ja ARB-lääkkeitä sekä kalsiumkanavan salpaajaa. Kannattaa käyttää, elinikä pitenee. Joku halvaus olisi aika ikävä.
Kuolet, vaikka käyttäisit, mutta ehkä vähän myöhemmin. Pyydä lääkäriä vaihtamaan lääkkeet äläkä unohda kaikkia mahdollisia lääkkeettömiä vaihtoehtoja.
Kuolet joka tapauksessa. Voit vaikuttaa vain milloin ja miten kuolet.
Pää räjähtää kun paine nousee liiaksi. Ei yhtään kivaa kenellekään kun istut vaikka bussissa ja pää räjähtää ja kaikki paikat menee vereen. Naiset ja lapset huutaa ja miehet kiroilee ja kuski heittää sut bussista pihalle.
Riippuu siitä onko verenpaineesi koholla elämäntavoistasi. Elämäntaparemontilla saa tällöin verenpaineet kuriin. Itse olen joutunut syömään verenpainelääkkeitä jo parikymppisenä, vaikka olin/olen laiha ja syön terveellisesti. Sukurasitteena meillä tämä verenpainetauti.
Jos ottaa ne toiset lääkkeet ja katsoo sen jälkeen mikä syynä verenpaineen kohoamiseen, jonkun yksityisen erikoislääkärin pitäisi tietää se syy tai voit itsekin listata - tietoa on netissä. Ja sitten katsoo miten voi luontaisestikin madaltaa? Jos siis mahdollista.
Lääkkeet ihan välttämättömät noilla lukemilla, usko pois. Joskus eka lääke ei sovi sivuoireiden takia, mutta varmasti löytyy sinulle sopiva. Ota vakikäyttöön, älä luista niistä, olokin kohenee kummasti.
Et välttämättä kuole, joka olisi parempi vaihtoehto kuin saada aivoinfarkti.
No jos et heti kuole, niin sulle ainkin kehittyy sydämen vajaatoiminta kun sydänlihaksesi suurenee liian isoksi.
Mulla on kolmet verenpainelääkkeet jo tähän korkeaan paineeseen. Lekuri mittas ja sanoi vaan, että aika korkee on. Kysyin mitä seuraamuksia, niin sanoi että sydämen vajaatoiminta ja sitten jo henki pois. Ei vaihtanut lääkkeitä, vaikka pyysin, vaan totesi, että sulla menee kaikki nuo jo maksimiannostuksella. Täytyy etsiä toinen lääkäri. Terveellisesti syön, en juo enkä polta, ylipainoa on, mutta ei kuolettavasti kuitenkaan.
Useampi potilaani on ollut myös välinpitämätön korkeasta verenpaineesta, kunnes ovat saaneet aivohalvauksen. Elämä lääkityksellä on huomattavasti helpompaa kuin aivohalvauksen kanssa eläminen.
Kuolemme kaikki jokatapauksessa, mutta 200 yläpaineilla sinulla se lähtö voi olla todella lähellä.
Luulisi noilla paineilla jo tulevan ihan selviä oireitakin, ettei lääkkeiden välttämättömyydestä tarvitsisi täältä kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia sivuoireita? Ite en oo koskaan saanut mitään mainitsemisen arvoista, ja olen käyttänyt kolmea eri beetasalpaajaa, ACE- ja ARB-lääkkeitä sekä kalsiumkanavan salpaajaa. Kannattaa käyttää, elinikä pitenee. Joku halvaus olisi aika ikävä.
Kieli paisu muodottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolmet verenpainelääkkeet jo tähän korkeaan paineeseen. Lekuri mittas ja sanoi vaan, että aika korkee on. Kysyin mitä seuraamuksia, niin sanoi että sydämen vajaatoiminta ja sitten jo henki pois. Ei vaihtanut lääkkeitä, vaikka pyysin, vaan totesi, että sulla menee kaikki nuo jo maksimiannostuksella. Täytyy etsiä toinen lääkäri. Terveellisesti syön, en juo enkä polta, ylipainoa on, mutta ei kuolettavasti kuitenkaan.
Miten määrittelet, ettei kuolettavasti ylipainoa, jos sinulla on jo kuolettava tauti, joka liittyy ylipainoon eikä tottele lääkkeitä? Mitenkäs liikuntapuoli, stressi?
Vierailija kirjoitti:
Kuolemme kaikki jokatapauksessa, mutta 200 yläpaineilla sinulla se lähtö voi olla todella lähellä.
Luulisi noilla paineilla jo tulevan ihan selviä oireitakin, ettei lääkkeiden välttämättömyydestä tarvitsisi täältä kysellä.
Ei mulla mitään kummempia oireita ole. Yläpaine 240 korkeimmillaan, kun tehtiin 24 tunnin mittaus.
Ahaa, johtuikohan ACE-estäjästä? Ei niitä kaikkia lääkkeitä siinä tapauksessa kannata vaihtaa vaan ainoastaan tuo yksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on kyllä jännä. Ei oo tullut vastaan missään haittavaikutusluetteloissa mulla ainakaan. Mikä lääke aiheutti tämmöistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on kyllä jännä. Ei oo tullut vastaan missään haittavaikutusluetteloissa mulla ainakaan. Mikä lääke aiheutti tämmöistä?
Zanipid
Kauheaa. Viime vuonna lääkäri sanoi että korkea verenpaine mulla. Pelottaa. En ole mitään mittaillut kun verenpaine mittari jonka ostin ei toiminut. Pitää mennä terveyskeskuksen tiskille. Puhelimellahan ei saa yhteyttä? Ennen koronaa soittivat takaisin.
Kuolet.
Luulisi olevan kaikkien yleissivistyksessä, että verenpaine on hiljainen tappaja.