Väsynyt keski-ikäinen, millaisen ystävän haluaisit?
Nyt ei siis ole kyse romantiikasta, vaan ystävyydestä!
Kommentit (36)
Luotettavan, muulla ei ole merkitystä.
Väsynyt keski-ikäinen? Miksi oletetaan, että keski-ikäinen olisi väsynyt? Ja eiköhän normaaleilla keski-ikäisillä ole ystäviä ennestäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen niin paskana, että haluaisin tasan jakaa ajatusvirtaa silloin kun siihen voimia riittää. Lapset on aikuisia, lapsenlapsia ei ole, sairastan. Perhe-elämän pyörteet, sukulaiset tai ydinperhejargoni ei enää kiinnosta. Työelämässä ei tavoitella, hyvä jos entinen jaksetaan. Eli jonkinlainen elämän assosiointi aktiivilevelillä nolla. Sellaista.
Mitä tekisit ystävällä? Paasaisit hänelle aina itsesäälistä vihamielistä jaskaa ja olettaisit, että toinen on kiinnostunut? Hanki peili ja puhu peilikuvallesi, se jaksaa kuunnella, ystävää et tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Väsynyt keski-ikäinen? Miksi oletetaan, että keski-ikäinen olisi väsynyt? Ja eiköhän normaaleilla keski-ikäisillä ole ystäviä ennestäänkin.
Ei oleteta, tämä ketju on kysely _väsyneille_ keski-ikäisille. Sinä voit normaalina vaikkapa perustaa normaaliketjun - ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen niin paskana, että haluaisin tasan jakaa ajatusvirtaa silloin kun siihen voimia riittää. Lapset on aikuisia, lapsenlapsia ei ole, sairastan. Perhe-elämän pyörteet, sukulaiset tai ydinperhejargoni ei enää kiinnosta. Työelämässä ei tavoitella, hyvä jos entinen jaksetaan. Eli jonkinlainen elämän assosiointi aktiivilevelillä nolla. Sellaista.
Täällä toinen, harmi ettei täällä voi vaihtaa yhteystietoja. Kuulostaa loistavalta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä. Sama.
Sellaisen, jonka kanssa voisi kahvitella ja pitää keskustelun suht kevyenä keskittyen esim. kotiin ja perheeseen yms. asioihin, jotka ovat helposti lähestyttäviä ruuhkavuosia läpikäyvälle... Ehkä joskus joitakin illanistujaisia viinin merkeissä. En enää nykyään jaksa mitään syvällisiä keskusteluja vaikeista aiheista, haluan pitää ne itselläni.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä oletettu, että keski-ikäinen on väsynyt. Sen sijaan kysyttiin VÄSYNEEN keski-ikäisen mielipidettä
Mä ainakin oon keski-ikäinen ja väsynyt! Nih!!
Pidän hyvistä keskusteluista ystävien kanssa.
Toisen samanlaisen väsyneen keski-ikäisen :)
Pakko sanoa, että viimeiset kymmenisen vuotta olen yrittänyt hyväksyä ajatuksen ja totutella siihen, että olen loppuelämäni henkisesti yksin ja yksinäinen. Aviomies on, mutta ystäviä ei enää ole ollut pitkään aikaan siinä merkityksessä kuin itse ystävyyden määrittelen ja ymmärrän. Ketään ei enää oikeasti kiinnosta, kukaan ei jaksa kuunnella eikä keskustella todella syvällisiä. Kaikki on kevyttä pintaliitoa. Somessa tykkäillään ja se riittää. Minulle ei riitä. Olen ollut tästä surullinen ja katkera olen yhä, mutta minkäs teet. On hyväksyttävä, että ei tule enää sellaista parasta ystävää, joka oli joskus nuoruudessa.
Väsynyt olen myös itse olemaan aktiivinen ja ottamaa yhteyttä. Ei vaan jaksa nähdä vaivaa.
Väsyneillä keski-ikäisillä naisilla pitäisi olla oma kahviloiden pappakerhon tyylinen systeemi. Haet kupin kahvia ja istut jonnekin katse tyhjänä ja jos seuraan tulisi toinen väsynyt ehkä kolmaskin...siitä sitten lähtisi hiljalleen.
Vierailija kirjoitti:
Väsyneillä keski-ikäisillä naisilla pitäisi olla oma kahviloiden pappakerhon tyylinen systeemi. Haet kupin kahvia ja istut jonnekin katse tyhjänä ja jos seuraan tulisi toinen väsynyt ehkä kolmaskin...siitä sitten lähtisi hiljalleen.
Tämä olisi aika loistava.
Viinaan menevän. Tarvitsisin jonkun rappiokaverin hetkiin jolloin tekee mieli rypeä.
Olis kiva saada ystävä, joka on kiinnostunut maailmasta ja yhteiskunnasta. Ei jaksa yhtään jauhaa jotain perheasioita. Sellainen joka on joskus lukenut kirjan ja seuraa uutisia. Vaikka historiasta kiinnostunut tai mistä kivasta aiheesta nyt vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla edes naisille, vaan ihan kaikille väsyneille keskareille. Sinne vaan tuijottamaan seinää ja ryystämään kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi aika loistava.
Kannatetaan. Ei tarvitsisi kuin raahautua paikalle :)
Mummot istuvat joskus kerrostalon pihalla istuinryhmässä juttelemassa. Miksi myös keski-ikäiset eivät saisi varata sitä pöytää? Yksi menisi ulos ja muut näkisivät ikkunasta ja menisivät perässä turisemaan.
Siis, minne kokoonnutaan ryystämään..kahvia?