Itselle sopivien vaatteiden löytämisen vaikeus
Isokokoisena tuntuu tosi vaikealta löytää kivoja vaatteita:( tai on se oikeastaan aina on ollut, pienikokoisenakin. Kaikki vaatteet pitäisi ompeluttaa ja mitoituttaa just itselle sopiviksi :D minua myös häiritsee, että kaikissa vaatteissa, joissa on rintojen kohdalla semmoiset leikkaukset (?) niin ne on aina epäsopivia, liian pieniä, eikä rinnoille ole niissä tarpeeksi tilaa :Dd vaikka muuten vaate olisikin sopiva. Muotoleikkaukset tulee väärään kohtaan, eikä vaate, esim. mekko laskeudu kauniisti. Eikä minulla ole mielestäni mitenkään kokooni nähden erityisen isot rinnat
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Kokeile shoppailla Zizzissä
Täytyy käydä katsomassa millaisia vaatteita siellä on!
Tätä samaa mietin, kun käytiin ostamassa pojalle ylioppilaspukua. Miehille löytyy samaa pukua eri mitoituksilla, housuja, eri lahkeenmitoilla, löytyy slim fitiä, extra slim fitiä, regularia senkun yhdistelee mieleisensä kombon. Miksi naisille ei tehdä mekkoja niin, että samasta mekosta olisi vaihtoehtoja eri mitoituksilla? Kokeilin eilen stockalla yhtä juhlamekkoa ja koko 44 oli liian pieni! En siis ole todellakaan kokoa 44 muissa vaatteissa. Tämä mekko kiristi rintojen kohdalta ja mulla on C-kupin rinnat.
Tunnen tuskasi, vaikken käytäkään isoja kokoja. Varsinkin housuja on vaikea löytää sopivaa kokoa. Jos niissä on löysä vyötärö, kiristää ne pohkeista ja jos niissä on sopiva vyötärö niin niitä ei saa polvia ylemmäs.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen tuskasi, vaikken käytäkään isoja kokoja. Varsinkin housuja on vaikea löytää sopivaa kokoa. Jos niissä on löysä vyötärö, kiristää ne pohkeista ja jos niissä on sopiva vyötärö niin niitä ei saa polvia ylemmäs.
Pohkeisiinhan mahtuu vaikka kaksi pohjetta.
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa mietin, kun käytiin ostamassa pojalle ylioppilaspukua. Miehille löytyy samaa pukua eri mitoituksilla, housuja, eri lahkeenmitoilla, löytyy slim fitiä, extra slim fitiä, regularia senkun yhdistelee mieleisensä kombon. Miksi naisille ei tehdä mekkoja niin, että samasta mekosta olisi vaihtoehtoja eri mitoituksilla? Kokeilin eilen stockalla yhtä juhlamekkoa ja koko 44 oli liian pieni! En siis ole todellakaan kokoa 44 muissa vaatteissa. Tämä mekko kiristi rintojen kohdalta ja mulla on C-kupin rinnat.
Ihmisillä on erikokoisia ympärysmittoja, selkä ja rintakehä on toisilla isompi ja toisilla pienempi. Naisten vaatteitakin saisi olla eri mitoituksilla.
Vaikken itse ole isokokoinen ja siksi omakohtaista kokemusta ei ole niin olen kuullut kehuttavan useammalta eri henkilöltä juuri tuota Zizziä. Erityisesti housuja, ja joku oli löytänyt sieltä itselleen kauniin mekon tyttären ylioppilasjuhliin.
Kannattanee tutustua 🤗
Vierailija kirjoitti:
Sitä mekkoa voi omien mittojen mukaan, leventää, kaventaa lyhentää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä mekkoa voi omien mittojen mukaan, leventää, kaventaa lyhentää..
Tuskinpa voi leventää! Ei ole monessakaan mekossa sellaisia saumavaroja että sitä voisi levennellä. Ja aika helposti näkyy saumoissa aiemmat tikkaukset. Sitä paitsi eiköhän tässä juuri puhuttu siitä, että olisi kiva löytää se mekko ilman että se kiristää tai lötköttää jostakin, eli erimallisille eri versioita.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta läski?
En ole aloittaja, mutta laihdutin 30 kiloa. Nyt, kun painan 48 kg, en saa vaatteita yhtään helpommalla kuin ennen. Mikään ei näytä kivalta, kun ei ole muotoja. Pitäisi varmaan hankkia silikonit, kun eihän voi olettaa, että vaatteita voisi saada enemmän kuin yhdellä kiinalaisella leikkauksella. Jännä tosissaan, että miehille on tarjolla erilaisia vaatteita ja mitoituksia, naisille ei.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta läski?
No sekään ei poista tätä ongelmaa kokonaan, kun vaatteiden mitoitukset ovat silti ihan päin honkia yleensä
Kokeile shoppailla Zizzissä