Millaisia kysymyksiä poliisi kysyy, kun hankit uutta passia eikä sinulla ole vanhaa passia, millä osoittaa henkilöllisyys?
Minulla on vain ajokortti, jota ei voi tässä tilanteessa käyttää virallisena henkkarina. Tällöin ilmeisesti poliisi kysyy lisätietoja, joiden avulla henkilöllisyys voidaan vahvistaa. Millaisia kysymyksiä nämä ovat, tietääkö kukaan? Luin jostain, että vanhempien syntymäajat ja -paikat ilmeisesti.
Onko kenelläkään kokemuksia?
Kommentit (45)
Entinen osoite ja päivämäärä milloin muutit nykyiseen. Isän ja äidin syntymäaika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta kysyttiin syntymäpaikkakunta sekä päivä, äidin ja isän nimet + syntymäpäivät, mummien ja pappojen nimet sekä syntymäpäivät, siskon nimi ja syntymäpäivä ja nykyinen asuinpaikka
Tuo on mielestäni kohtuutonta. Kaikki eivät tunne omia vanhempiakaankaan, niin kysyminen jonkun jo ehkä ennen omaa syntymää kuolleen isovanhemman syntymäpäivästä ei pitäisi kuulua näihin kyselyihin.
En muista mitä kaikkea minulta kysyttiin, mutta ainakin erään entisen kodin osoitetta. En ollut asunut siellä melkein 20 vuoteen.
Mutta sehän ei haittaa jos ei tiedä, kunhan suurimpaan osaan osaa jotenkin vastata. En minäkään muistanut esim. vanhempieni syntymäaikoja, mutta ei se haitannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aihe ilmiannettu, älkää vastatko! Kyseessä tietoturvariski mm toisen henkilöllisyyden kaappaamiseen
Häh? En mä halua kenenkään henkilötietoja tietää. Vain niitä mahdollisia kysymyksiä.
Kysymyksiin osaat vastata jos olet se ketä väität olevasi. Jos haluat ennakkoon tietää kysymyksiä, oletettavasti haluat selvittää nämä tiedot siitä henkilöstä ketä aiot esittää!
Älkää kertoko!!
Ne kysymykset on niin sattumanvaraisia, että jos joku ne ennakkoon ulkoa toisen puolesta opiskelis, niin silloin on sen passin jo ansainnut ja kannattaa ruveta lottoamaan samalla.
Muistisairaalta isältäni kysyivät minun osoitettani missä asun.
Kysyy, esim oletko saanut ylinopeussakkoja ja missä ne sait ja milloin ja paljonko maksoit. SItten lastesi kaikki nimet ja syntymäajat ja oletko ollut naimisissa ja kenen kanssa ja miten kauan ja missä asuit ja milloin muutit. Entisten puolisoiden nimet ja yhteiset lapset. Ootko käynyt armeijan, missä kävit ja milloin menit ja sotilasarvosi.paikkakunnat joissa olet asunut, milloin muutit tänne paikkakunnalle. Verotustietosi, oletko ollut työttömänä, onko sinulla luototietomerkintä. Kysymykset voi olla ihan mitä tahansa ja ne etsii suhun liittyviä tietoja vaikka kiven alta niin kauan, että ovat vakuuttuneita siitä että kukaan ei voi tietää sun asioista noin paljon muuta kuin sä itse.