Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tarvikkeita hommasit jo odotusaikana? jouduitko ostamaan? saitko?

11.10.2006 |

Itse nyt olen niin alussa (rv8), ettei vielä kannata ajatella mitään hankintoja, mutta mitäs kaikkea teillä oli valmiina jo ennen vauvan syntymää? Otitteko äitiyspakkauksen?

Mulla on siskon nuorimmainen lapsi sen ikäinen, että näille tulee n puolitoista vuotta ikäeroksi. Saan siis lähes kaikki vaate- yms tavarat siskolta. Miehen eräältä sukulaiselta saadaan kuulema äitiyspakkauksen peitto ja haalari. Joten itse pakkausta ei ainakaan tartte ottaa. Sisko on luvannu myös äitiysvaatteet ja yhdistelmävaunut, sekä sitterin, joten enpä juuri aio tehdä paljoakaan hankintoja raskausaikana... Uudet verhot olen hankkinu, että sitten joskus ensi vuonna kun inspiraatio iskee, saa vaihdeltua sisustusta. Teen ruokailuhuoneesta makuuhuoneen ja makuuhuoneesta vauvanhuoneen.

Välillä tulee esim kirpputorilla semmoinen olo että " täähän ois kiva" , mutta ihan turha sitä kamaa niin hirveästi on ostella. Etenkin kun vaatepuolta on meille nähtävästi vyörymässä enemmän kuin tarpeeksi. Ja kaikkea muutaki. Ajattelin yhdet matkarattaat ostaa uutena, mutta siinä se. Tykkäisin niistä Graco-malleista, missä on mukiteline, ja ne käy pienellekin vauvalle. Pinnasänkyä yms löytyy sukulaisten vintiltä.

Aikaistahan tää on miettiä näitä, mutta kai se aika sitte nopeesti kuluu, ja on se kiva aatella kaikkea vaikkei vielä toteuttaiskaan

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle odotusaikana:

Sänky saatiin ilmaiseksi sukulaiselta (käytettynä)

Yhdistelmävaunut samoin, noin 10v vanhat

Turvakaukalo ostettiin, 129 euroa muistaakseni

Äitiyspakkaus otettiin

Leluja ja vaatteita saatiin sukulaisilta ja ystäviltä käytettyinä

Vaatteita ja jotain vauvatavaroita ostettiin jonkin verran jo odotusaikana

Vauvan synnyttyä:

Sitteri ostettiin, taisi olla 39 euroa

Matkarattaat ostettiin käytettyinä, 40 euroa

Paljon leluja ja vaatteita ostettu sekä uutena että käytettyinä, myös saatu lainaan tai omaksi

Kakkoselle odotusaikana:

Äitiyspakkaus on otettu, kaksi bodya ostettu ja tänään kaksi tuttia

Niin ja 62-senttinen toppapuku kirppikseltä, 5 euroa

Uudet käytetyt yhdistelmät ostettiin " yhteiseksi" esikoiselle ja vauvalle, 200 euroa

Suunnitelmissa yhä:

Sisaristuin vaunuihin pitää ostaa, en ole vielä saanut aikaiseksi

Lämpöpussin haluaisin ostaa

Hankintoja on esikoiselle tullut tehtyä enemmän mitä vanhemmaksi hän on tullut (nyt 1v 7kk, kammottaa ajatella että miten tulevaisuudessa). Kalliimpia hankintoja on olleet uutena ostetut TrippTrapp-syöttötuoli sekä auton turvaistuin. Lisäksi on tullut kaikenlaista taaperotavaraa taloon viime aikoina, kun hän tarvitsee leikkipaikkansa: lasten tuolit ja pöydät, nallepeili, pihamopo, nukke ja rattaat jne... näitä ei enää saa niin hyvin käytettyinäkään kuin vauvatavaroita, kun taaperot tuppaavat käyttämään omansa loppuun.

Coe rv 38+3

Vierailija
2/7 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt oman kokemukseni vinkit:

1. Osta omaksi sänky, rattaat, syöttötuoli, kaukalo, turvaistuin mikäli mahdollisesti lapsia tulee lisääkin (itse lainasimme sängyn, joka piti kesken käytön palauttaa, sekä syöttötuolin, jota emme enää kakkoselle saaneet lainaan sekä kaukalon joka oli esikoisen käytön jälkeen kaatiskamaa)

2. Etukäteen voit hommailla jotain pientä vaikka saisitkin paljon toisilta, jotain ihan omaakin on ihanaa olla! AInakin sellainen joku muistovaate, jonka säilyttää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suvussa kiertävää kastemekkoa? Oheistarvikkeita siihen? Kastetaan lapsi...? Oma kylpyamme ja uusi patja/liinavaatteet sänkyyn...

Tutit? Tuttipullot? (kaikkea kun ei voi kierrättää)...

Itselle ei esikoisen jäljiltä jäänyt oikeastaan mitään käyttökelpoista ja jos jäi ne ehtivät lähteä kiertoon kavereille (ei takaisinsaantimahdollisuutta).

Kaiken on saanut hankkia uudestaan...

Kannattaa varautua edes jotenkin jos käykin niin että " suku unohtaa" mitä tuli luvattua...

Swehina

Vierailija
4/7 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle otimme äitiyspakkauksen, ostimme yhdistelmävaunut ja kylpyammeen ja saimme turvakaukalon ja jonkin verran vaatteita. Vauva nukkaui aluksi äitiyspakkauksen laatikossa. Myöhemmin ostimme pinnasängyn, syöttötuolin, turvaistuimen ja potan.

Kakkonen on selvinnyt samoilla tarvikkeilla ja kolmonenkin tulee selviämään. Lapsimäärän kasvaessa on tarvittu tietysti uutta sänkyä ja turvaistuinta, mutta tosi vähällä pääsee alkuun. Varsinkin kun saatte niin paljon valmiiksi.

Vierailija
5/7 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swehina:

Onko suvussa kiertävää kastemekkoa? Oheistarvikkeita siihen? Kastetaan lapsi...? Oma kylpyamme ja uusi patja/liinavaatteet sänkyyn...

Tutit? Tuttipullot? (kaikkea kun ei voi kierrättää)...

Swehina

Ei kuuluta kirkkoon, eikä siis kasteta, eikä tarvita kastemekkoa. No kylpyammeen vois ostaa uutena ellei kukaan oo sellasta kiikuttanu meille ennen kuin se syntyy. Patja ja liinavaatteet pitäisi periytyä myös siskolta. Tuttia ja tuttipulloja ei lähipiirin muksut ole ekoina viikkoina edes käyttäneet, mutta voisihan varmuuden vuoksi pari kumpaakin tosiaan jossain vaiheessa ostaa.

Vierailija
6/7 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ama-83:

Itse nyt olen niin alussa (rv8), ettei vielä kannata ajatella mitään hankintoja, mutta mitäs kaikkea teillä oli valmiina jo ennen vauvan syntymää? Otitteko äitiyspakkauksen?

Mulla on siskon nuorimmainen lapsi sen ikäinen, että näille tulee n puolitoista vuotta ikäeroksi. Saan siis lähes kaikki vaate- yms tavarat siskolta. Miehen eräältä sukulaiselta saadaan kuulema äitiyspakkauksen peitto ja haalari. Joten itse pakkausta ei ainakaan tartte ottaa. Sisko on luvannu myös äitiysvaatteet ja yhdistelmävaunut, sekä sitterin, joten enpä juuri aio tehdä paljoakaan hankintoja raskausaikana... Uudet verhot olen hankkinu, että sitten joskus ensi vuonna kun inspiraatio iskee, saa vaihdeltua sisustusta. Teen ruokailuhuoneesta makuuhuoneen ja makuuhuoneesta vauvanhuoneen.

Välillä tulee esim kirpputorilla semmoinen olo että " täähän ois kiva" , mutta ihan turha sitä kamaa niin hirveästi on ostella. Etenkin kun vaatepuolta on meille nähtävästi vyörymässä enemmän kuin tarpeeksi. Ja kaikkea muutaki. Ajattelin yhdet matkarattaat ostaa uutena, mutta siinä se. Tykkäisin niistä Graco-malleista, missä on mukiteline, ja ne käy pienellekin vauvalle. Pinnasänkyä yms löytyy sukulaisten vintiltä.

Aikaistahan tää on miettiä näitä, mutta kai se aika sitte nopeesti kuluu, ja on se kiva aatella kaikkea vaikkei vielä toteuttaiskaan

Me ostettiin odotusaikana uutena varmaan vaan vauvan ammeen.. Kaikki muu on hommattu käytettynä, sekä mieheni äiti on säästänyt melkein kaikki mieheni vauva-ajan vaatteet ja tavaroita esim. hoitopöytä, pinnasänky ym. Käytettynä ostettiin kaukalo(tutuilta, jotta tiedettiin ettei ollut ollut kolarissa tms) kirppikseltä löydettiin syöttötuoli, sekä vaatteita kasa.

Niin ja uutena ostin jotkut kestovaipat, jotkut kirppikseltä.

Vierailija
7/7 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis tosiaan kävi onni kun saatiin niin paljon kaikkea tavaraa eikä tarvinnut ostaa uutena..