Sunnuntailisän poistajat/pienentäjät
Kovin aina nämä ei sunnuntaisin töissä käyvät ovat poistamassa lisiä. Jos sunnuntaityö on niin kivaa, niin miksi ei sitten koko yhteiskunnasta tehdä 24/7 toimivaa? Myös virkamiehet ja muut mussuttajat pyhänä töihin. Koulut avoinna myös viikonloppuisin että lapset pääsevät kaitsentaan. Samoin kaikki päiväkodit. Toimistorotatkin voi tehdä pyhinä töitä kun ei kenellekkään tarvitse maksaa mitään extraa. Poistetaan joulut ja juhannukset kaikilta! Virastot avoinna pääsiäisen pyhätkin.
Kommentit (104)
Rahan takia sitä töissä käydään. Nyt for real, jos pyhälisät lähtee, arvatkaa se saikun määrä. Rahalla sitä sit houkutellaan joku vapaalta töihin. Se vaan on niin. Ei kukaan peru vapaata ihan normipalkalla, siihen tarvii ylimääräisen korvauksen, samoin pyhistä.
Sukulainen soitettiin vapaalta töihin. Ihan normi palkka olisi tullut, eikä sitä vapaatakaan olisi korvattu uudella vapaalla. Arvatkaa menikö? No ei. Eikä tarvii.
Kyllä mä sen tiedän, että itse lopetan 3 vuorotyön jos 1 vuorotyöstä saa saman. Lampsin vain lääkärille, etten pysty enää 3 vuorotyöhön, kirjota todistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideahan tässä on ettei kukaan pääse poimimaan sunnuntain jättirusinoita vaan lauantai ja sunnuntai rusinoista tulee saman arvoisia. Lauantai kasvaa ja sunnuntai pienenee mutta yhteistulos on enemmän kun aiemmin. Missä ongelma?
Ei kukaan osaa vastata. Mikä tekee sunnuntaista arvokkaamman päivän vuonna 2022? Voiko joku nyt kertoa?
Oletko koskaan tehnyt mitään älykkyyttäsi testaavia testejä? Voisit yllättyä tuloksesta jos et tätäkään asiaa ymmärrä.
Edelleen suurin osa suomalaisista lomailee sunnuntaisin. Myös arkipyhät. Sunnuntaina ja arkipyhinä työssä käyvien puolisot ja lapset sekä sukulaiset ovat vapaalla. Maanantaina olevana vapaapäivänä et voi olla lapsesi tai puolisosi kanssa vapaalla ja lähteä vaikka yhdessä jonnekin. Moni haluaisi vapaapäivänsä peräkkäin että voisi mennä vaikka edes mökille perheensä kanssa. Et taida ymmärtää mitään vaihtelevista vuoroista. Tiedätkö edes mikä on arkipyhä?
Minä tykkään saada edes rahallisen korvauksen siitä, että olen miehen kanssa yhtä aikaa vapaalla kerran kolmessa viikossa. Hän työskentelee tavallisina virastoaikoina, minulla on yksi vapaa viikonloppu kolmessa viikossa.