Miten alkoholin käy, kun vilja loppuu
Kommentit (28)
Joudaan skottilaista, sekä yhdysvaltalaista maissiviskiä.
Alkoholi ei kaupoista lopu mihinkään viljapulaan, sillä tuontitavaraa riiittä.
Lisäksi on käytössä erittäin laaja viinivalikoima Alkossa.
Vierailija kirjoitti:
Viljatuotteita ei saa enää käyttää alkoholin valmistukseen.
Ilman viljaa ei olutta eikä viskiäkään valmistaa, se on olennainen osa tuotteen makua ja valmistusta.
Jos vilja loppuu, niin siirrytään konjakkiin, kuohuviiniin, lonkeroihin, madeiraan, portviiniin ja muihin viineihin. Joiden valmistukseen ei viljaa käytetä.
No, ainakin ennen pyhien takia Kauppakalenterissakin luki milloin Alko on auki. Ehkä se oli tärkeempi tietää, kun ruokakauppojen aukioloajat.
Kunhan on kahvia, niin mulla on kaikki hyvin. 12 pakettia kaapissa.
Hinta nousee. Tehkää toki itse, juopot, mutta varautukaa siihen ettei lopputulos hivele silmiä (liikaa metanolia) eikä makuhermoja.
Ei tuo raittiille ole minkäänlainen ongelma. Saa tahrat pois muillakin aineilla.
Eipä hätää, jo jatkosodassa tiedettiin että ulosteesta voi keittää pontikkaa.
Siispä kakkaa keräämään vaan.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tapahtui-2-maailmansodassa-suoma…
On sillä viinalla vaan jumalainen voima.
Vierailija kirjoitti:
Eipä hätää, jo jatkosodassa tiedettiin että ulosteesta voi keittää pontikkaa.
Siispä kakkaa keräämään vaan.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tapahtui-2-maailmansodassa-suoma…
On sillä viinalla vaan jumalainen voima.
Jep
Vierailija kirjoitti:
Hinta nousee. Tehkää toki itse, juopot, mutta varautukaa siihen ettei lopputulos hivele silmiä (liikaa metanolia) eikä makuhermoja.
Ei tuo raittiille ole minkäänlainen ongelma. Saa tahrat pois muillakin aineilla.
Itse valmistamalla saa erittäin hyvää sekä puhdasta alkoholia. Sokerimäskin käymisestä ei synny liiemmin metanolia, jolloin sitä ei ole myöskään lopputuotteessa. Kun tislataan kahdesti ja suodatetaan hiilen läpi on maku parempi kuin suuressa osassa Alkon tuotteita. Pontikkamaisuus tietysti puuttuu jos sitä kaipaa.
Jos olet kaukaa viisas, ostat talon täyteen ohratuotteita. Kun vilja loppuu maailmasta, myyt varastosi 20-kertaisella hinnalla. Esim. kolmosolut 35 euroa kappale.