Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pettämistä?

Vierailija
21.05.2022 |

Eroa edelsi erittäin raskaat ja riitaisat 2-3 vuotta. Riitaa aiheutti eriarvoisuus parisuhteessa, se että toinen (eli minä) olin käytännössä kiinni kotona kaiken vapaa-ajan kotitöiden ja lasten hoitajana kun mies harrasti, tapasi ystäviään jne. Terapiassa käytiin pariinkin otteeseen, mikään ei kuitenkaan muuttunut vaan paheni.
Väsyin odottamaan sitä että mies välittäisi minusta tai lapsistaan, sain tarpeekseni riitelystä ja ennen kaikkea yksinolosta. Mies oli eron kannalla myös.
Mies muutti pois yhteisestä kodista viime vuoden helmikuussa, sitä oli edeltänyt 3 kuukauden täydellinen puhumattomuus puolin ja toisin. Mies kävi tuona aikana kotona lähinnä nukkumassa. Ei ottanut lapsiinkaan juuri mitään kontaktia.

Ja nyt siis itse kysymykseen: lähennyin noin 2kk sen jälkeen kun mies oli muuttanut kotoa pois, erään vanhan ystäväni kanssa. Aloimme tapailla vaikka tiesin että olisi aivan liian aikaista, olin vaan ollut niin jumalattoman yksinäinen. Lapsille ei suhteesta tietenkään puhuttu. Avioero laitettiin vireille suunnilleen samoihin aikoihin mitä suhteeni alkoi, tosin niillä ei ollut mitään tekemistä toistensa kanssa.
Mies jota aloin tapailla, on myös exäni tuttu, ja sai kuulla tapailustamme. Tämän jälkeen alkoi minun mustamaalaaminen, olin rikkonut avioliittomme toisen miehen takia.
Ei varmasti ollut järkevin veto aloittaa suhde noin nopeasti eron jälkeen, mutta onko teidän mielestänne se ollut pettämistä? Ex- miehen mielestä on todellakin. Ero ei tietenkään tullut suhteeni takia vaan oli ihan yhteinen valinta miehen kanssa.
Niin, olemme edelleen yhdessä tämän uuden miehen kanssa ja ainoa mikä harmittaa on että heitin niin monta vuotta hukkaan toivoen että exäni olisi piitannut minusta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut pettämistä jos ette ollut puhuneet mahdollisesta skenaariosta etukäteen.

Vierailija
2/6 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään ole pettämistä.

Onko ex-miehelläsi edelleen noin iso valta sinuun, että epäilet omaa totuuttasi ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa enää nykyisin etsitä syyllistä avioeroon. Pettäminen ei myöskään ole rikos, eikä sen vakavuusasteita ole missään määritelty.

Mitä väliä asialla siis on, ellei sinulla ole asiasta huonoa omaatuntoa? Ihmettelijöille voit kertoa kuinka homma sinun näkökulmastasi meni.

Vierailija
4/6 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä oliko pettämistä? Itsekin sanoit ettei tuo ollut kovin järkevästi tehty. Keskity nyt lapsiisi ja sen perusarjen rakentsmiseen iloineen ja suruineen.

Vierailija
5/6 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa enää nykyisin etsitä syyllistä avioeroon. Pettäminen ei myöskään ole rikos, eikä sen vakavuusasteita ole missään määritelty.

Mitä väliä asialla siis on, ellei sinulla ole asiasta huonoa omaatuntoa? Ihmettelijöille voit kertoa kuinka homma sinun näkökulmastasi meni.

Ihmettelijöille sinun ei tarvitse sanoa yhtään mitään. Omapa on elämäsi ja mitä enemmän sitä selittelet sen syvempää kuoppaa kaivat itsellesi. Rumat sanat yms laitat sanojan puutteellisuuden piikkiin.

Vierailija
6/6 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille on "ero" tullut jo reilusti ennen virallista eli keskenään sovittua eroanne. Turhaa on ex-miehen vaatia mitään tai syytellä mistään jälkikäteen, kun itse noin käyttäytyi. Et ole hänen omaisuuttaan, etkä ole koskaan sitä ollutkaan. Hyi miten epämiellyttävältä mies vaikuttaa, onneksesi erositte. Saat uuden ja vapaan elämän. Kenties kunnollisen miehenkin.  Miten oletkaan ollut tuollaisen itsekkään  jyrän kanssa? Onko jostain kaukomailta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi