Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö harmaasta väristä?

Vierailija
21.05.2022 |

Minusta harmaata haukutaan syyttä. Toki jos kaikki on harmaata niin se ei ole hyvä, mutta kun harmaaseen yhdistää hieman jotain toista väriä niin tulee tyylikästä.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihatöihin on hankittu miehelle harmaita collareita, että näkee kun punkit kömpii lahjetta ylös.

Vierailija
2/40 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ja paljon .

N33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaalla nimenomaan saa kontrastia luotua väreihin

Vierailija
4/40 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin muitakin värejä harmaata on monta sävyä.

Itse en oikein voi käyttää sitä, koska olen ihonväriltäni aika tumma ja harmaissa ei ole montaa sävyä joka minulle kävisi.

Värissä ei ole mitään vikaa, saa todella tyylikkäitä asukokonaisuuksia juuri yhdistämällä jotain kirkkaampaa väriä kun muistaa että oma ihonväri pitää ottaa huomioon  myös tässä, varsinkin jos se poikkeava väri tulee lähelle omaa ihoa.

Vierailija
5/40 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidä, etenkin vaalean harmaasta, sopii minulle hyvin.

Vierailija
6/40 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sekä säihkyvästä hopeanharmaasta että tummasta teräksenharmaasta. Pystyn myös helposti yhdistelemään harmaata kirkkaampien lempivärieni, mm. pinkki ja purppura, kanssa. Harmaa on tyylikäs ja ajaton väri ja vähän helpommin lähestyttävä kuin musta, vaikka siitäkin väristä pidän.

Vierailija
7/40 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ja valkoinen eivät ole värejä. Niinpä harmaakaan ei ole väri.

Vierailija
8/40 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän harmaan joistakin sävyistä, ja joistakin sävyistä en.

Vierailija
9/40 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmaalla nimenomaan saa kontrastia luotua väreihin

Jos kaikki on huutavan kirkkaan sävyisiä, värit ikäänkuin syövät tehon toisistaan.

Mutta jos on harmaata vierrssä tai väri, jossa on harmaata se tehostaa kirkkaan värin säihkyväksi.

Vierailija
10/40 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Väri" siinä missä muutkin. Ei siin sen kummempaa.

Vierailija
11/40 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan sitten luin tutkimuksesta, jonka mukaan jos naisella on päällä harmaata, se on punaisen lisäksi miesten mielestä seksikkäin väri.

Ei kuulu asiaan mitenkään, mutta tuli vain mieleen, koska oli yllättävä tieto.

Vierailija
12/40 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin muutaman vuoden vanhan 530 bemarin harmaana ja tykkään väristä.

Vierailija
13/40 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän hopeakoruista ja nehän ovat harmaita. Lisäksi olen viehtynyt harmaisiin hiuksiin miehellä.

Vaatteissa en käytä harmaata ja auton värinä se on tylsin mahdollinen

Vierailija
14/40 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteilijan näkökulmasta harmaa on mielestäni vaikein ja mielenkiintoisin väri.

Harmaa ottaa paljon vaikutteita viereisistä väreistä, joten täytyy olla varovainen mitä harmaan viereen laittaa. Voi vaikka muuttua kellertäväksi!

Harmaassa on myös valtavasti mielenkiintoisia sävyjä. Vesiväreillä harmaan sävyjä on mukavaa etsiä, sillä se koostuu niin erilaisista väreistä. Mustaa ei käytetä ikinä.

Vierailija
15/40 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä siitä sisustuksessa suurissa määrin. Vaatteissa ihan ok, itse olen haljun värinen ja harmaa ja muut hillityt sävyt sopivat minulle.

Vierailija
16/40 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taiteilijan näkökulmasta harmaa on mielestäni vaikein ja mielenkiintoisin väri.

Harmaa ottaa paljon vaikutteita viereisistä väreistä, joten täytyy olla varovainen mitä harmaan viereen laittaa. Voi vaikka muuttua kellertäväksi!

Harmaassa on myös valtavasti mielenkiintoisia sävyjä. Vesiväreillä harmaan sävyjä on mukavaa etsiä, sillä se koostuu niin erilaisista väreistä. Mustaa ei käytetä ikinä.

Itse harrastelijana olen sitä mieltä, että moni taiteilija tekee virheen siinä että jättää harmaan täysin pois maalauksistaan.

Sekotellaan pelkkiä värejä keskenään.

Varsinkin, jos halutaan saada realistinen vaikutelma niin sitä ei saavuteta mitenkään, jos väreihin ei ole sekoitettu harmaata.

Luonnossa ei juuri muuta olekaan kuin harmaita sävyjä. Ainoastaan tulee mieleen kukat, jotka ovat kirkkaita.

Vierailija
17/40 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin hiukseni juuri maantienharmaiksi ja rakastan sitä väriä :D

Vierailija
18/40 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastuin harmaaseen vuonna 2015, kun muutin ensimmäistä kertaa yksin asumaan ja löysin Mokosta ihanan sellaisen puuvillaisen, topatun valkoisen päiväpeiton epäsäännöllisillä vesivärimäisillä kyyhkynharmailla raidoilla. Nykyisessä asunnossani on vihatut harmaat laminaatit jotka sopivat tänne hyvin, mutta muuten harmaa ei ole suuressa roolissa täällä. 

Vierailija
19/40 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on niitäkin jotka eivät pidä.

Vierailija
20/40 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen ystävieni kanssa kokeillut värinalyysiä niin ei niissä meille kaikille pelkkää mustaa tai harmaata tarjottu vaan oli paljon muitakin värejä.