Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäi tyhmä olo. Käytiin ravintolassa syömässä ja jostain syystä

Vierailija
20.05.2022 |

minä ja tyttäreni olimme tarjoilijalle ilmaa, hän keskusteli vain seurueemme miespuolisten henkilöiden kanssa. Lähti myös pois ennenkuin olin ehtinyt sanoa tilaustani, ja mieheni pyysi hänet takaisin. Tilasin risoton, jolloin tarjoilija ehdotti että tilaisin sen alkuruokakokoisena, koska naiset eivät syö paljon.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ap tiedä, että jos olet ravintolassa miehen kanssa, niin kerrot valintasi sille miehellesi. Hän kertoo sitten sinun ja oman valintasi tarjoilijalle.

Teidän kohdallanne hänen olisi pitänyt ilmoittaa tarjoilijalle tietenkin myös tyttäresi valinta.

Tämä on ikivanha etiketti, ja joissain ns paremmissa paikoissa sitä taidetaan vieläkin noudattaa.

Näin todellakin oli pitkälle jopa 1990-luvulle. Kyllä sitä tapaa vielä jossain Keski-Euroopan maissa noudatetaan. Tosi hienoissa paikoissa naiselle saatettiin antaa jopa oma ruokalista, johon hintoja ei oltu merkitty ollenkaan.

Kun me kokoonnumme vanhan sisarusparvemme (olemme kaikki yli 70-vuotiaita) kesken ravintolaan syömään, toimimme vieläkin niin, että yksi meistä ilmoittaa kaikkien tilaukset tarjoilijalle.

Vierailija
22/30 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo kommentti että naiset ei syö paljon tietty kirjoitettuna vaikuttaa provolta mutta tarjoilija ei vaikuttanut vihamieliseltä kun hän sanoi sen. Hän vaan hymyillen totesi asian niin että jäin ihan hämilleni. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten tulit aikakoneella takaisin kotiin vuoteen 2022 sieltä 1960-luvulta?

Vierailija
24/30 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaiskos naisten oppia jättään juomarahaa?

Sitä saa mistä maksaa.

Juomarahaa ennen tilauksen tekemistä?

No eihän siinä, anna mennä vaan.

Vierailija
25/30 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremmissa ravintoloissa Ranskassa naisten listoilla ei ole hintoja.

Totta. Ja niissä nainen todellakin kertoo seuralaiselleen, mitä on valinnut, ei tarjoilijalle.

Vierailija
26/30 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ikivanha etiketti, ja joissain ns paremmissa paikoissa sitä taidetaan vieläkin noudattaa.

Tämä taitaa olla ensimmäinen kerta, kun huomaan jonkun käyttävän sanaa "parempi" merkityksessä "seksistinen paska".

Vierailija
27/30 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi tarjoilija sanoa, että naiset ei syö paljon. Minä syön 6-8 perunaa jne kerralla. Kanasuik pienen rasiallisen, lautanen kukkuroillaan. Jäätelöä kun syön niin litran kerralla. Olen kohta 60 v nainen. Ravintolaanhan kun mennään syömään niin nälkäisenä sinne mennään.

Vierailija
28/30 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa olla ensimmäinen kerta, kun huomaan jonkun käyttävän sanaa "parempi" merkityksessä "seksistinen paska".

"seksistinen paska" ei ole yleisessä käytössä ravintoloiden laatumittaristoissa. Jotkut eivät edes erota yksilön toimintaa, yrityksen ohjeistuksta. Tällaisilla on tietysti ne kaikkein räväkkäimmät mielipiteet.

- eri

Vierailija
29/30 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sanoit tarjoilijalle, että naisen euro on 80 senttiä, jotta hän voi vähentää sen 20 prosenttia sinun laskusi loppusummasta? :D

Vierailija
30/30 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tuo kohteliaisuutena. Ainakin olet varmasti puoleensavetävän miehen kanssa, kun tarjoilija oli hänestä noinkin kiinnostunut. Olen itse kokenut saman. Asiaan varmasti vaikutti myös se, että mies oli julkkis. Hieman huvittavaa, kun olen itse toiminut julkkistenkin asiakaspalvelijana, ja tuolloin aina nimenomaan palvellut julkkiksen seuralaista vähintään yhtä hyvin kuin julkkista. Aloitusviestin kaltainen käytös kertoo kyllä moukkamaisesta tarjoilijasta. Mutta älä tee valitusta, se tarjoilija saa vain nautintoa jos saa tietää, että sinua häiritsi :D