En usko ollenkaan, että pelkällä vesipesulla saa hyvän ihon
Käytän kasvoille päivittäin usempaa ihonhoitotuotetta ja viikottain kuorintaa ja naamiota. Iho on kauniin värinen ja kuulas eikä kasvoillani ole koskaan kuivuutta, punoitusta tai näppylöitä. Tuskin pääsisin samaan lopputulokseen, jos lakkaisin hoitamasta ihoani.
Kommentit (66)
Minulla on niin kuiva iho, että pelkkä vesipesu aiheuttaisi hilseilyä. Käytän yleensä kasvovoidetta vedellä pestessäni. Vähän sama kuin talvisin pesee vartalon vartalovoiteella.
Vierailija kirjoitti:
Iho puhdistaa itse itsensä. Hyvin todennäköisesti näyttäisi samalta kuin jos et noita seerumeita käyttäisi. Tosin jos nyt lopettaisit niin kestäisi aikaa ennen kuin niin tapahtuisi, koska ihosi on tottunut noiden käyttöön ja niistä luopuminen pistää ihon omat mekanismit sekaisin.
Ei iho mihinkään totu. Ihon saa väliaikaisesti sekaisin käyttämällä ihotyypille vääriä tai keskenään huonosti yhteensopivia tuotteita, mutta ei ihoa voi "opettaa" krantuksi tai päinvastoin helppohoitoiseksi.
Itse en oikeastaan pese pelkkiä kasvoja ikinä, suihkun yhteydessä huuhtoutuu. Joskus kovilla pakkasilla voi kiristää iho ja silloin nakkaan perusvoidetta naamaan. Aurinkosuojaa en käytä, mutta en kyllä viihdykkään auringossa, helteelläkkin kökötän varjossa. Meikkaan joskus jos lähden johonkin..tyyliin 2kk välein ja silloin kyllä pesen suihkussa meikit ennen yötä, muuten silmät ärsyyntyy. Pyrin syömään paljon ns.hyvää rasvaa ja juon vettä joten uskon noitten pitävän ihon hyvänä.
Tämä suomalaisten perusvoideuskovaisuus on liikuttavaa. Perusvoiteita on tietty monenlaisia, mutta monesti ne ovat ainesosalistaltaan todella yksinkertaisia, ja hoitavia aineita on vähän hintaan nähden. Samalla rahalla saa laadukkaampiakin voiteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se iho asettuu aikanaan tasapainoon pelkällä vesipesullakin. Mieti jotain Afrikan savannilla eläviä naisia, joilla on hehkuva ja tasainen iho, montaako ryppyvoidetta ja maskia he käyttävät? Liian kemikaaleilla lotraus poistaa iholta hyödylliset mikrobit.
Afrikan savanneilla käytetään kookostuhkasta tehtyä mustaa saippuaa ja karitevoita. Uskon, että hoitavat ihoaan siellä ihan yhtälailla. Eipä ole tullut käytyä. Sinä varmaan olet käynyt, kun niin tarkkaan tiedät?
Ap
Käyttävät luonnollisia aineita. Ihan eri asia kuin kaikki tökötit, mitä me länsimaalaiset suosimme.
Käytän luonnonkosmetiikkaa, jossa on mahdollisimman lyhyt inci-lista.
Ap
Minä käytän herkän ihon kosmetiikkaa, jossa mahdollisimman lyhyt inci eikä varsinkaan tuoksua. Luonnonkosmetiikka on aiheuttanut mulle useamman kerran allergisia reaktioita, joten en enää viitsi enää kokeilla. "Luonnollinen" ei aina ole yhtä kuin tervellinen.
Luonnonkosmetiikan tuotteissakin on monia herkkäihoisille tarkoitettuja sarjoja ilman hajusteita jne. Sitkeässä on tämä uskomus, että luonnonkosmetiikka on täynnä eteerisiä öljyjä ja kaikkea allergisoivaa.
Hyvänä esimerkkinä KOTIMAINEN Laponie of Scandinavia. Kasvovoiteen inci:
Aqua, Canola Oil, Polyglyceryl-6 Distearate, Avena Sativa Kernel Oil, Glycerin, Papaver Somniferum Seed Oil, Avena Sativa Kernel Flour, Sodium Dehydroacetate, Sodium Pca, Xanthan Gum, Sclerotium Gum, Lecithin, Pullulan, Sodium Levulinate, Silica, Honokiol, Magnolol.
Silikoniton, mineraaliöljytön ja alkoholiton. Ei hajusteita.
Vierailija kirjoitti:
Tämä suomalaisten perusvoideuskovaisuus on liikuttavaa. Perusvoiteita on tietty monenlaisia, mutta monesti ne ovat ainesosalistaltaan todella yksinkertaisia, ja hoitavia aineita on vähän hintaan nähden. Samalla rahalla saa laadukkaampiakin voiteita.
Sehän on vaan hyvä asia, että ainesosalista on yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Iho puhdistaa itse itsensä. Hyvin todennäköisesti näyttäisi samalta kuin jos et noita seerumeita käyttäisi. Tosin jos nyt lopettaisit niin kestäisi aikaa ennen kuin niin tapahtuisi, koska ihosi on tottunut noiden käyttöön ja niistä luopuminen pistää ihon omat mekanismit sekaisin.
Lainaamani teksti tähän: ON TÄYTTÄ TOTTA,MITÄN SIITÄ EI PUUTU ,EIKÄ LISÄTTÄVÄÄ!
Markkinat ne luovat ihmisille uusia tarpeita: ihosi TARVITSEE tätä seerumia / kuorintaa / hyaluronihappoa / muuta ihonhoidon uutta ihmeainetta!!!
Kuitenkaan ihmisten iho ei ole tainnut muuttua yhtään sen paremmaksi, vaikka onkin alettu käyttää kaiken maailman seerumeita ja misellivesiä ja tehoaineita.
Lisäksi miehilläkin on yleensä ihan hyvä iho, vaikka käyttävät uskoakseni paljon vähemmän tuotteita kuin naiset.
Vierailija kirjoitti:
Markkinat ne luovat ihmisille uusia tarpeita: ihosi TARVITSEE tätä seerumia / kuorintaa / hyaluronihappoa / muuta ihonhoidon uutta ihmeainetta!!!
Kuitenkaan ihmisten iho ei ole tainnut muuttua yhtään sen paremmaksi, vaikka onkin alettu käyttää kaiken maailman seerumeita ja misellivesiä ja tehoaineita.
Lisäksi miehilläkin on yleensä ihan hyvä iho, vaikka käyttävät uskoakseni paljon vähemmän tuotteita kuin naiset.
Mitä mielestäsi tarkoittaa ihan hyvä iho? Useimmilla miehillä on epätasaisen värinen iho, jossa on laajentuneet ihohuokoset ja syvät juonteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, jos ne ainesosat ovat huonoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisella tarkoitan vaikutuksiltaan heikkoja tai olemattomia, pelkästään koostumukseen vaikuttavia ainesosia. Perusvoiteissa harvoin on muita kuin ihoa hieman pehmentäviä ja jonkin verran kosteuttavia ja kosteutta pitäviä ainesosia. Ihon kuntoon enemmän vaikuttavia aktiiviaineita niissä ei ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse uskoa.
Mä olen aina ollut laiska ihonhoitaja ja pessyt kasvoni vain vedellä. Jos on meikkiä käytän tipan mitä tahansa käsisaippuaa. Pelkkä markettipäivävoide päälle. Meikkiä hyvin vähän, yleensä blandaan töihin värivoiteenkin päivävoiteella että on ohuempi ja miellyttävämpi. Rakastan päivettynyttä ihoa ja unohdan aurinkorasvan usein.
Ei koskaan kasvovettä, ei yövoidetta, ei silmänympärysvoiteita eikä muutakaan. Vielä nyt 62v olen lähes rypytön myös decolté alueelta. Iho on sileä, kimmoisa, päivettyy kauniisti. Kosmetologilla käynyt 3x, jokaisen käynnin jälkeen viikkoja näpyillä ja ruvilla, ei vaan "kalliit laatuaineet" sovi. Ihossani on kuulema paljon kollagenia joten siksi niin hyvä ja kimmoisa.
SUlla on siis hyvät geenit. Ei toi toimi kaikilla.
Eipä toimi välttämättä ne aineetkaan, jos on pska iho geenien ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Totta on, että markkinoinnin keskellä vaaditaan aika paljon asiantuntemusta, että löytää jyvät akanoista. Onneksi näitä asioita on suht helppo opiskella itse myös riippumattomista kanavista niin, että ei ole markkinoijien armoilla. Mun ihoa kehutaan usein, ja käytän tälle neljää tuotetta päivässä, joista kallein on 12 e maksava voide.
Mitä tulee miesten ihoon, niin se on usein lähtökohtaisesti paksumpi kuin naisten ja siksi toimii hieman eri tavalla. Tuo ei kyllä pidä paikkaansa, että miehillä olisi parempi iho tai että se johtuisi ihon hoitamattomuudesta. Epäpuhtauksia ja pintakuivuutta heilläkin näkyy olevan. Etenkin jos ajaa parran säännöllisesti, iho on koetuksella.
Kasvojenihon PH on eri kuin muualla vartalossa.Liiallinen peseminen+rasvaus pilaa sen ja iho alkaa kuivumaan ja tai kukkimaan.Toki,jos on aurinkorasvaa naamassa niin sitten voi kàyttää saippuaa ja ehkä jopa jotain rasvaa kun sen on pessyt pois.
Itse en jaksa pestä päivittäin edes vedellä. Iho kastuu silloin kun käyn suihkussa. Ja on paljon paremmassa kunnossa kuin kavereilleni jotka löytävät voiteilla ja meikeillä :D
Vierailija kirjoitti:
Kasvojenihon PH on eri kuin muualla vartalossa.Liiallinen peseminen+rasvaus pilaa sen ja iho alkaa kuivumaan ja tai kukkimaan.Toki,jos on aurinkorasvaa naamassa niin sitten voi kàyttää saippuaa ja ehkä jopa jotain rasvaa kun sen on pessyt pois.
Höpsis.
Verkostomyyjä? ;-)
Minulla on vain vedellä 67 v hoidettu täydellinen iho.
Just tänään mietinkin, mitä iholleni tapahtuisi, jos alkaisin "hoitaa" sitä kuten mies.
SUlla on siis hyvät geenit. Ei toi toimi kaikilla.