En usko ollenkaan, että pelkällä vesipesulla saa hyvän ihon
Käytän kasvoille päivittäin usempaa ihonhoitotuotetta ja viikottain kuorintaa ja naamiota. Iho on kauniin värinen ja kuulas eikä kasvoillani ole koskaan kuivuutta, punoitusta tai näppylöitä. Tuskin pääsisin samaan lopputulokseen, jos lakkaisin hoitamasta ihoani.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se iho asettuu aikanaan tasapainoon pelkällä vesipesullakin. Mieti jotain Afrikan savannilla eläviä naisia, joilla on hehkuva ja tasainen iho, montaako ryppyvoidetta ja maskia he käyttävät? Liian kemikaaleilla lotraus poistaa iholta hyödylliset mikrobit.
Afrikan savanneilla käytetään kookostuhkasta tehtyä mustaa saippuaa ja karitevoita. Uskon, että hoitavat ihoaan siellä ihan yhtälailla. Eipä ole tullut käytyä. Sinä varmaan olet käynyt, kun niin tarkkaan tiedät?
Ap
Tieteilijätkin ovat päätyneet siihen, että vähemmän kemikaaleja käyttävät heimoihniset ym kärsivät vähemmän ihosairauksista ja heidän ihonsa mikrobiomi eroaa valtavasti länsimaalaisen ihosta:
https://www.cosmeticsdesign-europe.com/Article/2019/08/01/Skin-research…
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se iho asettuu aikanaan tasapainoon pelkällä vesipesullakin. Mieti jotain Afrikan savannilla eläviä naisia, joilla on hehkuva ja tasainen iho, montaako ryppyvoidetta ja maskia he käyttävät? Liian kemikaaleilla lotraus poistaa iholta hyödylliset mikrobit.
Me emme elä niillä savanneilla. Asumme lämmitetyissä kodeissa ja viihtyvyyssyistä peseydymme – jo nämä elämäntapavalinnat yksinään koettelevat ihon kosteustasapainoa ilman niitä kemikaalejakin. Eikä savanneillakaan olla ihosyöviltä turvassa, täällä meillä vain jätetään kuolematta aikaisemmin johonkin muuhun ja ehditään siksi hankkia ja todeta ne syövätkin.
Vierailija kirjoitti:
No minä olin aina pessyt naaman pelkällä vedellä (meikit puhdistusaineella, mutta en meikkaa ihoa läheskään päivittäin) mutta päätin sitten ostaa pari puhdistustuotetta kun tuntui että niitä pitäisi käyttää. Laadukkaita ja paljon suositeltuja olivat, mutta monta kuukautta käytettyäni iho ei ollut yhtään sen parempi kuin vesipesulla. Päinvastoin tuntui rasvoittuvan nopeammin, vaikka puhdistustuotteet eivät ainakaan liian kuivattavia olleet vaan maitomaisia. Palasin sitten takaisin vesipesuun kun se selvästi toimii. Silmänympärysvoidettakin kokeilin, mutta sen kanssa silmänaluset tuntuivat kuivemmilta kuin ilman ja tuli esille enemmän kuivuusjuonteita joten jätin senkin pois.
Totta kai iho tuntuu "rasvoittuvan" kun ensin poistetaan kemikaaleilla ihon luonnollinen rasva. Iho raukka hädissään tunkee sitten lisää rasvaa.
Ihonhoito lähtee sisältäpäin. Jos ruokavalio ei ole kunnossa niin ei mitkään tökötit tee ihosta hehkuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me emme elä niillä savanneilla. Asumme lämmitetyissä kodeissa ja viihtyvyyssyistä peseydymme – jo nämä elämäntapavalinnat yksinään koettelevat ihon kosteustasapainoa ilman niitä kemikaalejakin. Eikä savanneillakaan olla ihosyöviltä turvassa, täällä meillä vain jätetään kuolematta aikaisemmin johonkin muuhun ja ehditään siksi hankkia ja todeta ne syövätkin.
Niinpä. Tropiikissa ei ole 30 asteen pakkasta, ilmankosteus 0 ja sisätiloissa 50 astetta lämpimämpää.
Minulla on hyvä iho ilman vesipesuakin. toisaalta vesipesu auttaa siinä määrin kun kesällä hikoilee niin tuo ihokin rasvoittuu helposti. Eiköhän se iho ole geeneistä suurimmalta osin kiinni.
Ruokavalion muutos on varmasti paras asia mitä voit tehdä ihon parantamiseen.
Auringon ja alkoholin välttely pitää ihon parempana ja viivyttää rypistymistä. Ruokavaliolla on kai jotain merkitystä, mutta sen merkitys on epäselvä. Onhan niitä ihmisiä, jotka syövät hyvin epäterveellisesti ja silti ihonsa on hyvä.
Suurin merkitys on perimällä.
Jatkuva ihon mekaaninen hankaus, kuorinnat ja meikkien pois pyyhkimiset, myös venyttävät ihoa. Jokainen tyylillään eikä ikääntymisen hidastaminen ole kaikkien prioriteetti. Minä en jaksa meikata kuin juhliin, ikinä en kuori ,joka ilta pesen kasvoni miedolla pesunesteellä suihkussa jonka jälkeen laitan kosteusvoidetta, aamulla sitten pelkkää auringonsuojavoidetta, tämä on pitänyt ihoni hyvänä yli viisikymppiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva ihon mekaaninen hankaus, kuorinnat ja meikkien pois pyyhkimiset, myös venyttävät ihoa. Jokainen tyylillään eikä ikääntymisen hidastaminen ole kaikkien prioriteetti. Minä en jaksa meikata kuin juhliin, ikinä en kuori ,joka ilta pesen kasvoni miedolla pesunesteellä suihkussa jonka jälkeen laitan kosteusvoidetta, aamulla sitten pelkkää auringonsuojavoidetta, tämä on pitänyt ihoni hyvänä yli viisikymppiseksi.
En käytä meikkiä enkä hankaa ihoa. Kuorinta-aine on rakeeton.
Ap
Ei tarvitse uskoa.
Mä olen aina ollut laiska ihonhoitaja ja pessyt kasvoni vain vedellä. Jos on meikkiä käytän tipan mitä tahansa käsisaippuaa. Pelkkä markettipäivävoide päälle. Meikkiä hyvin vähän, yleensä blandaan töihin värivoiteenkin päivävoiteella että on ohuempi ja miellyttävämpi. Rakastan päivettynyttä ihoa ja unohdan aurinkorasvan usein.
Ei koskaan kasvovettä, ei yövoidetta, ei silmänympärysvoiteita eikä muutakaan. Vielä nyt 62v olen lähes rypytön myös decolté alueelta. Iho on sileä, kimmoisa, päivettyy kauniisti. Kosmetologilla käynyt 3x, jokaisen käynnin jälkeen viikkoja näpyillä ja ruvilla, ei vaan "kalliit laatuaineet" sovi. Ihossani on kuulema paljon kollagenia joten siksi niin hyvä ja kimmoisa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten levität tuotteet? Roiskimalla ne naamaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse uskoa.
Mä olen aina ollut laiska ihonhoitaja ja pessyt kasvoni vain vedellä. Jos on meikkiä käytän tipan mitä tahansa käsisaippuaa. Pelkkä markettipäivävoide päälle. Meikkiä hyvin vähän, yleensä blandaan töihin värivoiteenkin päivävoiteella että on ohuempi ja miellyttävämpi. Rakastan päivettynyttä ihoa ja unohdan aurinkorasvan usein.
Ei koskaan kasvovettä, ei yövoidetta, ei silmänympärysvoiteita eikä muutakaan. Vielä nyt 62v olen lähes rypytön myös decolté alueelta. Iho on sileä, kimmoisa, päivettyy kauniisti. Kosmetologilla käynyt 3x, jokaisen käynnin jälkeen viikkoja näpyillä ja ruvilla, ei vaan "kalliit laatuaineet" sovi. Ihossani on kuulema paljon kollagenia joten siksi niin hyvä ja kimmoisa.
Milloin olet viimeksi käynyt näöntarkastuksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten levität tuotteet? Roiskimalla ne naamaan?
Kevyesti painellen. Mutta en silti laskisi voiteiden sivelyäkään hankaamiseksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa vesipesulla hyvä ihon. Kunhan ei tietenkään käytä meikkiä.
Eikä tietenkään myös aurinkosuojaa, koska vesi riittää siihenkin?
Aurinkosuoja voi aiheuttaa finnejä. Mutta finnit ovat vähempi paha kuin ihon palaminen.
Aiheuttavat finnejä, jos niitä ei puhdisteta iholta kunnolla. Aurinkosuojat harvoin liukenevat veteen vaan vaativat öljypohjaisen puhdistusaineen.
Ap
Niin no vesipesu tehoaa vain kasvoihin, joille ei laiteta ylimääräisiä aineita.
Eikö jokaisen pitäisi käyttää aurinkosuojaa?
Miksi ihmeessä??
En tykkää ollenkaan tästä nykyisestä aurinkosuojavillityksestä. Joo jos viettää nyt aina tunteja suorassa paahteessa ja on herkkäihoinen niin toki, mutta muuten vähän turhaa varsinkin Suomessa. Kaikki me vanhennutaan ja kuollaan, en pidä yhtään siitä että naisten odotetaan laittavan tietynlaista rasvaa naamaan että voi mennä ulos, ettei vahingossakaan tule... mitä, ryppyjä vanhana? Hui kauheaa.
Joo ei todellakaan riitä pelkkä vesipesu. On ihmisiä, joille tuntuu olevan oikein kunnia-asia ettei käytä ihonhoitoon mitään tuotteita. No, sen on kyllä näköisiäkin ne heidän ihonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa vesipesulla hyvä ihon. Kunhan ei tietenkään käytä meikkiä.
Eikä tietenkään myös aurinkosuojaa, koska vesi riittää siihenkin?
Aurinkosuoja voi aiheuttaa finnejä. Mutta finnit ovat vähempi paha kuin ihon palaminen.
Aiheuttavat finnejä, jos niitä ei puhdisteta iholta kunnolla. Aurinkosuojat harvoin liukenevat veteen vaan vaativat öljypohjaisen puhdistusaineen.
Ap
Niin no vesipesu tehoaa vain kasvoihin, joille ei laiteta ylimääräisiä aineita.
Eikö jokaisen pitäisi käyttää aurinkosuojaa?
Miksi ihmeessä??
En tykkää ollenkaan tästä nykyisestä aurinkosuojavillityksestä. Joo jos viettää nyt aina tunteja suorassa paahteessa ja on herkkäihoinen niin toki, mutta muuten vähän turhaa varsinkin Suomessa. Kaikki me vanhennutaan ja kuollaan, en pidä yhtään siitä että naisten odotetaan laittavan tietynlaista rasvaa naamaan että voi mennä ulos, ettei vahingossakaan tule... mitä, ryppyjä vanhana? Hui kauheaa.
Rypyt on pienin huolenaihe aurinkosuojan käytössä. Melanoomasta tuskin sinäkään pitäisit.
Vesipesu ei tietenkään riitä, jos iholla on meikkiä tai aurinkovoidetta.
Itse käytän harvemmin meikkivoidetta, mutta poistan sen päivittäisen aurinkovoiteen ja mahdolliset muute meikit joka ilta hellävaraista puhdistusgeeliä käyttäen. Aamulla pelkkä vesi on ok. Iho voi hyvin, eikä tukkeutuneita huokosia juuri ole. En ole aikoihin tuntenut tarvetta mennä kosmetologille ihonpuhdistukseen. N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Afrikan savanneilla käytetään kookostuhkasta tehtyä mustaa saippuaa ja karitevoita. Uskon, että hoitavat ihoaan siellä ihan yhtälailla. Eipä ole tullut käytyä. Sinä varmaan olet käynyt, kun niin tarkkaan tiedät?
Ap
Käyttävät luonnollisia aineita. Ihan eri asia kuin kaikki tökötit, mitä me länsimaalaiset suosimme.
Käytän luonnonkosmetiikkaa, jossa on mahdollisimman lyhyt inci-lista.
Ap
Minä käytän herkän ihon kosmetiikkaa, jossa mahdollisimman lyhyt inci eikä varsinkaan tuoksua. Luonnonkosmetiikka on aiheuttanut mulle useamman kerran allergisia reaktioita, joten en enää viitsi enää kokeilla. "Luonnollinen" ei aina ole yhtä kuin tervellinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse uskoa.
eikös ole tarkoituskin, että iho on näpyillä kosmetologin jälkeen? ainakin jos siellä on ihoa puhdistettu.
Käytän luonnonkosmetiikkaa, jossa on mahdollisimman lyhyt inci-lista.
Ap