Ahdistaa kulkea ilman maskia. En pelkää koronaa vaan ihnisiä
Eilen koitin taas vaihteeksi mennä kauppakeskukseen ruokaostoksille. Pääsin keskuksen sisälle asti ilman maskia, mutta sitten olikin pakko mennä vessaan laittamaan maski, että uskalsin mennä mihinkään kauppaan. En uskalla katsoa maskitonta ihmistä ja ahdistaa olla ilman maskia. Pelottaa, että olen kohta ainoa maskia käyttävä. Ymmärtääkö joku minua?
Kommentit (41)
Vähän sama minulla. Sosiaalisten tilanteiden pelko alkanut taas oireilemaan, kun on laskien käyttö vähentynyt. Itse olin ekojen joukossa jättämässä sen pois, mutta nyt, kun muutkin tehnyt saman aloin oireilemaan.
Miten täällä on jotkut saaneet käännettyä aloituksen niin, että ap:ta ahdistaisi maskin käyttö, kun häntä nimenomaan ahdistaa maskittomuus?
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairaita kommentteja. On täysin epänormaalia tykätä käyttää maskia.
Mitä sitten? Eikö ole vain hyvä, jos sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsivä saa maskista turvaa ja suojaa? Tietenkään te fanaattiset länkyttäjät ette voi tätä käsittää.
Maskin käyttö on ollut kivaa. Kun naama on ruma, niin on ollut kiva peittää ruma naama maskilla. Talvella vielä pipo päähän, niin ei haittaa edes sikin sokin olevat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli. Media kyllä tekee kaikkensa että maskin jatkuva käyttö normalisoidaan myös tulevaisuudessa. Eli tuskin tulet olemaan ainut joka maskia käyttää
"Tulevaisuuden maski on asuste, johon voi liittää älylaitteita – tavoitteena on erityisesti käyttömukavuus ja ekologisuus"
No miksei sen käyttö voisi olla ihan normaalia, jos joku nyt sitä mistä tahansa syystä haluaa käyttää? Joku haluaa turvallisuuden tunteen takia, joku tiepölyn, joku virusten, joku auringon ja joku muodin tai joku vaihteen vuoksi. Hyvä vaan, että noin pieni kangaspala ratkaisee monta ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ahista hengityssuojaimen käyttö pätkääkään. Se istuu hyvin ja vähentää tartunnan saamisen riskiä 97%.
En ole saanut tartuntaa vaikka en käytä maskia enkä ole rokotettu.
Lähisukulaiseni on just koronan kourissa, ei ole hänelle helppo. Niin kauan kuin n 500 ihmisiä kuolee koronaan/kk tää ei ole ohi!
Ei oo todellista!!
Kuinka sekaisin ootte jos ette uskalla elää ilman maskia?! : o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ahista hengityssuojaimen käyttö pätkääkään. Se istuu hyvin ja vähentää tartunnan saamisen riskiä 97%.
Lähisukulaiseni on just koronan kourissa, ei ole hänelle helppo. Niin kauan kuin n 500 ihmisiä kuolee koronaan/kk tää ei ole ohi!
Ja montako "rokotetta" hänellä on... ?!
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairaita kommentteja. On täysin epänormaalia tykätä käyttää maskia.
Niin on. Ihan pipipää porukkaa osa täällä. Voi Herran jumala oikeesti!
Minä käytän tällä hetkellä koivun siitepölyn takia maskia. Mua ei muutenkaan kiinnosta, mitä muut ajattelee. Päätän asioistani itse. Ap, tee niin kuin hyvältä tuntuu, ja unohda muut.
Kyllähän tuollainen naamioituminen on epäilyttävää, ei kuitenkaan pidä ryhtyä väkivaltaiseksi maski naamalla. Se on jo kiellettyä.
Alkaako tässä olla sosiaalinen paine maskista luopumiseen? Pitäisikö maskisuositus palauttaa?
Oikeasti nyt vasta ymmärrän miksi musliminaiset käyttävät vapaaehtoisesti huivia.
Kun kerran niiltä kysyttiin, miksi käytätte täällä Suomessa. He sanoivat ettå ovat niin tottuneet että tuntuu alastomalta ilman sitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ole 180cm mies, ihan nainen olen. Yhtä paljon liittyi tämä aloitukseen, kuin kommenttisi. Mitä tekemistä sillä on saitko sinä tai olitko saamatta mitään tartuntaa?
Eilen juuri kaksi mummoa tuli buffettiin katselemaan tarjoilupöytään että mitä on tarjolla (siis että kelpaako). Molemmilla onneksi maskit päässä. Inhotti aina jo ennen pandemiaakin kun porukka tulee aivastelemaan, yskimään ja rykimään sinne astioille vain katsokseen mitä siellä on. Useimmissa lounaspaikoissa näkyy sisääntulossa menu, jossa on lueteltu mitä juuri sinä päivänä on tarjolla. Ei tarvi tulla sastioille asti katsomaan miltä se näyttää.
Maskin käyttö ollut kivaa? Siis mitä helv.. ei tää aloitus voi olla totta.. luoja sentään.
Käytä ihmeessä jos se helpottaa. Eihän kukaan voi tietää onko sulla esim joku sairaus etkä halua sairastua.
Oletan että maskilliset ovat vastuullisia taudinkantajia jotka eivät halua levittää tautiaan.
Mielestäni nuo rättinaamat sais olla tulemati kaupoihin tartuttaa muita, pysyis kotona. kohta ne vativat burhaa kaikille naisille. Kyl me kauniit sahaan sit teitän miehien huomiot, elkehä sit valitako jos mies pettää.
Minä käytin sitä koko korona-ajan niin että keikkui nenällä puolittaisesti niin, että nenähengitys onnistui.
Oli ihanaa saada sekä hengittää että peittää naamansa.
Oikeasti, valtaosa pisara-altistuksesta tule suun kautta ja nimenomaan puhuttaessa. Pelkkä suun peittäminenkin suojaa varmasti 80% vaikka nenä pilkistäisikin.