Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi mennyt jonkun vieraan naisen autoon katsomaan koiranpentuja, miten saada perille että noin ei tehdä?

Vierailija
20.05.2022 |

Nainen oli onneksi ihan normaali kasvattaja, joka oli kuljettamassa pentuja, mutta huonostikin olisi voinut käydä. Tyttö on 6v

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät naiset sieppaa tyttölapsia, mitä hyötyä heille siitä olisi?

Äärimmäisen harvinaista tietty. Onneksi erittäin harvinaisia miestenkin tekemät kaappaukset.

Häiriintynyt nainen voi havitella omaa lasta tai sitten vähintään yhtä häiriintynyt voi toimia miehen apurina. En tiedä onko jälkimmäistä tapahtunut Suomessa, mutta ensimmäistä on.

Joskin siepattu on kai ollut aina vauva.

Vierailija
22/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule. Ihmiset saavat mielihyvää niin monenlaisista asioista. Ja ainahan niitä voi myydä eteenpäin.

Ai Suomessa on kaapattu tuntematon lapsi omalta pihalta suomalaisen naisen toimesta joskus myytäväksi.

Vähemmän telkkaria ja enemmän ulkoilua sulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette joskus ihmetelleet, miksi osa aikuisista on tylyjä vieraille lapsille - syy on tässä.

joo, kyllä saa varoa. itse kerran uimahallissa siirryin kauemmas, jotta nainen olisi mahtunut poikansa kanssa, joka oli kiipeämässä sille puolella, jossa istuin. äitinsä sitten siihen "sinne ei nyt voi mennä!!!". itse kyllä kierrän useimmiten kaikki lapsiperheet todella kaukaa, ihan oman mukavuuteni takia. 

Vierailija
24/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule. Ihmiset saavat mielihyvää niin monenlaisista asioista. Ja ainahan niitä voi myydä eteenpäin.

Ai Suomessa on kaapattu tuntematon lapsi omalta pihalta suomalaisen naisen toimesta joskus myytäväksi.

Vähemmän telkkaria ja enemmän ulkoilua sulle.

Takavuosina oli. Jäi kiinni itkuhälyttimen ansiosta.

Vierailija
25/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille ettei kanssa sovi netissä tapaamisia tuntemattomien kanssa. Painota luottamusta. Äidille/isälle tulee kertoa uusista tuttavuuksista ja ottaa jompikumpi mukaan tapaamaan uutta (netti)kaveria. Koulussa solmitut ystävyyssuhteet ovat erikseen. Joskin kaverien seurassa ei lähdetä minne sattuu vaan ilmoitetaan kotiin. Oi kuule, tulet vielä monasti vääntämään itsestäänselvyyksistä.

Vierailija
26/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto että on tyhmä tuo nainen. Vaikka olisikin ollut ihan puhtaat jauhot pussissa.

Anteeks?! Olet parkkipaikalla ja sinulla on peräköntti täynnä pentuja. Siihen tulee tyttö katsomaan. Mitä teet?

Sanotko lapselle että mene pois vai annatko katsoa?

Vierailija
27/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto että on tyhmä tuo nainen. Vaikka olisikin ollut ihan puhtaat jauhot pussissa.

Anteeks?! Olet parkkipaikalla ja sinulla on peräköntti täynnä pentuja. Siihen tulee tyttö katsomaan. Mitä teet?

Juuri näin. Kyllä tässä tyttö itse on toiminut varomattomasti.

Vierailija
28/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen koiranomistaja, ja kun vieras lapsi tunkee koirani lähelle, saatan sanoa melko pahastikin.

Opettakaa lapsillenne, että 1) tuntemattomia koiria ei lähestytä eikä varsinkaan kosketa; 2) vieraita aikuisia ei lähestytä.

Vierailija
29/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs pahaa tuossa on ainahan sitä sanotaan että ei naiset tee mitään pahaa ja kaikki pahuus on miesten tekemää?

Vierailija
30/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sanoisin, että mene nyt pois siitä. Koiranpennut eivät ole leluja, eikä vieraisiin koiriin kosketa. Oikea tapa olisi nimenomaan ollut ajaa lapsi pois. Näkeehän sen tästäkin ketjusta, että koirien kasvattaja sai hirviöleiman otsaansa, vaikka toimi vain hieman harkitsemattomasti. Tyhmähän hän toki olikin mutta tuskin hirviö.

Suurin ongelma on nämä huomiohakuiset ja ylisosiaaliset pikkupennut, jotka ovat tunkemassa vieraiden aikuisten seuraan. Opettakaa lapsenne paremmin!!!

Vierailija
31/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunuista siepattu vauva löytyi hengissä - lumeen haudattuna: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000334728.html

Vierailija
32/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yksi tapaus on se kun joku nainen oli Yhdysvalloissa houkutellut pikkutytön katsomaan Thih tzun pentuja... no se olikin suunnitelma hänen miesystävänsä kanssa ja huonostihan siinä lapselle kävi. En halua kertoa yksityiskohtia..

Vierailija
33/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo potentiaalisesti vaarallinen tilanne ja kerta olis ensimmäinenkin, vaikka Suomessa olis miten harvinaisia jotkut random lapsenkaappaukset.

Kannattaa vielä lapsen kanssa käydä läpi,miten toimia jos vieras aikuinen tulee juttusille.

Hieman ot, mutta

Itse olin alakouluikäinen, kun kävi tämä karmea Jammu-tapaus. Namusedistä peloteltiin kotona ja koulussa, etenkin vieraista autoista varoiteltiin (Jammuhan liikkui autolla lapsia houkutellen)

Koulumatkani oli alle kilometri rauhallisella alueella, mutta pelkäsin noita autoja sen jälkeen niin, että aloin kulkemaan koulumatkoja oikoen metsien poikki.

Tämä toi turvaa, kun tiesin ettei ne pahat autot tänne pääse.

Tietysti enemmän yksin siellä metsässä olin vaarassa.

Vierailija
34/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sanoisin, että mene nyt pois siitä. Koiranpennut eivät ole leluja, eikä vieraisiin koiriin kosketa. Oikea tapa olisi nimenomaan ollut ajaa lapsi pois. Näkeehän sen tästäkin ketjusta, että koirien kasvattaja sai hirviöleiman otsaansa, vaikka toimi vain hieman harkitsemattomasti. Tyhmähän hän toki olikin mutta tuskin hirviö.

Suurin ongelma on nämä huomiohakuiset ja ylisosiaaliset pikkupennut, jotka ovat tunkemassa vieraiden aikuisten seuraan. Opettakaa lapsenne paremmin!!!

On huomattu sama.

"Hei oon xxxxx, kuka sä oot? Tuun teille kylään." Ei kyllä käy.

Vierailija
35/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa naiset toimivat monesti "houkutuslintuina", moni lapsi kun kokee vieraankin naisen helpommin lähestyttävänä kuin vieraan miehen.

Vierailija
36/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylireagointia. Minäkin kävin lapsena katsomassa vieraan tädin luona kissanpentuja ja juomassa mehua eikä mitään pahaa tapahtunut. Asui toki samalla alueella.

Ja minä jouduin h*väksikäytetyksi kun menin pihapiirin puolituttujen lasten luokse leikkimään luvan kanssa. Parempi ylireagointi kuin ikuiset henkiset arvet.

Vierailija
37/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On huomattu sama.

"Hei oon xxxxx, kuka sä oot? Tuun teille kylään." Ei kyllä käy.

Itselläni oli vuosia sitten sellainen ongelma, että naapuruston lapset tunkivat kylään kissaa katsomaan. Pari kertaa käskin heidän häipyä, koska metelöinti ja riehuminen kävivät sietämättömäksi. Ollessani sairaana lapset kävivät rimputtelemassa ovikelloa, ja huusin heille oven läpi "menkää pois". Kuulin lasten nimittelevän minua "tyhmäksi".

Vierailut alkoivat tuntua todella rasittavilta, enkä enää päästänyt heitä kylään. Muutin jossain vaiheessa pois muista syistä.

Olin silloin nuorempi ja vähän turhan kiltti. Enää en moista sietäisi vaan luultavasti kävisin puhuttamassa lasten vanhempia. Ihmettelen kyllä, miten lasten vanhemmat antoivat lastensa riekkua ties missä. Lapset olivat maahanmuuttajaäidin (yksinhuoltajan) ilmeisesti hieman laiminlyötyjä lapsia.

Koko kylä kasvattaa - juu ei. Minä en kasvata.

Vierailija
38/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokunen aika sitten käytössä tuntematon mies (lapsi oli nähnyt vanhempiensa juttelevan kyseisen miehen kanssa ja ympäristö olo ns. Turvallinen) pyysi poikaani autotallin katsomaan moottoripyöräänsä ja hän ei sinne mennyt ennen kun sai tutulta aikuiselta luvan. Jotain sentään sinne korvien väliin mennyt.

Vierailija
39/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsille pitää opettaa varovaisuus ja hokemalla hoettava että ei mennä vieraitten autoon, vaikka lupaisi kilon karkkia ja oman koiranpennun.

Jotkut ihmiset ovat  pahoja, ei pidä luottaa keneeenkään jota omat vanhemmat ei tunne.

Vierailija
40/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo potentiaalisesti vaarallinen tilanne ja kerta olis ensimmäinenkin, vaikka Suomessa olis miten harvinaisia jotkut random lapsenkaappaukset.

Kannattaa vielä lapsen kanssa käydä läpi,miten toimia jos vieras aikuinen tulee juttusille.

Hieman ot, mutta

Itse olin alakouluikäinen, kun kävi tämä karmea Jammu-tapaus. Namusedistä peloteltiin kotona ja koulussa, etenkin vieraista autoista varoiteltiin (Jammuhan liikkui autolla lapsia houkutellen)

Koulumatkani oli alle kilometri rauhallisella alueella, mutta pelkäsin noita autoja sen jälkeen niin, että aloin kulkemaan koulumatkoja oikoen metsien poikki.

Tämä toi turvaa, kun tiesin ettei ne pahat autot tänne pääse.

Tietysti enemmän yksin siellä metsässä olin vaarassa.

Meidän pihalla asui copycat versio Jammusta. Kuljetti koiraa jolla oli muka pentuja tulossa. Lähti menee kun uhattiin soittaa vanhemmille.