Moikkausrajani menee omassa kerrostalossani. Lähitalojen naapureita en jaksaisi moikata. Entä te?
Oman talon väkeä moikkaan ihan mielelläni, mutta nyt eräs lähitalon mummo on tehnyt aloitteen moikkaamisesta aina, kun näemme. Kun lähden ajatuksissani ulos talosta, en haluaisi jonkun tyhjänpäiväisen tuntemattoman tervehtimisen takia vaivautua. Hän ei kuitenkaan ole tehnyt minullle mitään pahaa, joten en viitsi pahoittaa hänen mieltään.
Ärsyttää. Ärsyttääkö teitä pakkomoikkaaminen?
Kommentit (30)
Moikkaan vaikka naapurin aitaa jos sillä muuten tulee paha mieli.
Itsellä on surkea kasvomuisti, joten en edes aina ole varma onko kyseessä naapuri vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä toisen ihmisen huomioiminen saattaa ahdistaa? Minua ahdistaa ihmiset jotka kävelevät vastaan ja katsovat sivulle ettei vaan tarvitse ottaa katsekontaktia. Minä tervehdin naapureita, puolituttuja koiran omistajia jne. Ehkä sun kannattaisi muuttaa jonnekin metsän keskelle jossa ei tarvitse tervehtiä ketään. Olet säälittävä.
En minä ainakaan kaipaa mitään "huomioimista" vierailta ihmisiltä moikkailun muodossa.
Se että moni kokee näin, ei ole yhtään sen säälittävämpää kuin se että sinua ahdistaa moikkaamattomuus.
Vastaisin kyllä moikkaukseen, jos joku vakiovastaantulija esim. työmatkalla tms. olisi se joka ekana alkaisi moikata. Itse en siihen ryhtyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vastaisin kyllä moikkaukseen, jos joku vakiovastaantulija esim. työmatkalla tms. olisi se joka ekana alkaisi moikata. Itse en siihen ryhtyisi.
Minulle tapahtui eilen juuri tuo, että henkilö, joka tulee aina vastaan, otti kontaktia ja alkoi jutella. En olisi halunnut.
Tottakai moimoit kaikille. Sehän on normaalia. Olen taloyhtiön hallituksessa ja tunnen suurimman osan taloyhtiömme talojen asukkaista ja juttelen usein yhteisistä asioista heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai moimoit kaikille. Sehän on normaalia. Olen taloyhtiön hallituksessa ja tunnen suurimman osan taloyhtiömme talojen asukkaista ja juttelen usein yhteisistä asioista heidän kanssaan.
Miten suhtaudut hankaliin osakkaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edustan muita osakkaita. Kuuntelen kaikkien murheita sujuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edustan muita osakkaita. Kuuntelen kaikkien murheita sujuvasti.
Mutta et tee niille mitään?
Jos joku sattuu moikkaamaan niin on tapana vastata vaikka ei varsinaisesti tuntisi.