Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuja! Google tallennustila täynnä! Oletko ostanut lisää tilaa?

Vierailija
20.05.2022 |

Minulla siis tallennustila täynnä. Kuvia ei pysty enää varmuuskopioimaan. Oletko ostanut lisää tilaa? Onko ihan "turvallista"? Vaihtoehtoina kuukausittainen tai vuosittainen. Ajattelin sitä vuosittaista, 19,90. Mutta onko se kertaostos vai sitoutuuko ostamaan joka vuosi lisätilaa jos ei vaikka tarvitsisikaan? Kertokaa fiksummat? Olen lukenut ehdot mutta.... jos joku kertoisi selkeästi sitoutuuko johonkin...?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kun en käytä googlea mihinkään.

Vierailija
2/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennus! Kysyin lähinnä heiltä ketkä käyttävät ja on mahdollista ostaa lisätilaa... kokemuksia siis kaipaan. Ap

Vierailija
4/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pistin vain puhelimen varmuuskopioinnin pilveen pois päältä. En maksa Googlelle siitä, että seuraavat dataani vaikkakin myös säilövät sitä.

Vierailija
5/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlea edukkaamman vaihtoehdon arvostelu:

https://www.techradar.com/reviews/idrive

Vierailija
6/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te saatte googlen ilmaisen tilan loppumaan???

Vierailija
7/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut aikoinaan Microsoftin OneDriven tallennustila täyteen. En ostanut maksullista lisätilaa, vaan vaihdoin silloin just Googleen. Eli mun kuvista vanhat on edelleen siellä OneDrivessä ja uudemmat sitten tuolla Googlessa. Luotan kyllä molempiin, joten varmaan siinä kohtaa kun Googlekin tulee täyteen, on pakko hankkia jommasta kummasta maksullista lisätilaa. Tuohon maksupuoleen en osaa kommentoida, luulisi, että siihen löytyy vastaus kun tutustuu palvelun ehtoihin. 

Toinen vaihtoehtohan varmaan on, että ostat vaikka ulkoisen kovalevyn ja siirrät sinne sen matskun, mitä sulla tuolla Googlessa on. Sitten vaan pyyhit Googlen tyhjäksi ja taas saat hetken aikaa jatkaa ilmaiseksi. Mutta silloin ne siirretyt kamat ei tietenkään ole enää siellä pilvessä, joten et pääse niihin käsiksi mistä ja milloin vaan. 

Vierailija
8/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et osta ulkoista kovalevyä johon tallennat kuvia? Aloitat vanhimmasta päästä ja kun ne on säilötty niin poistat pilvestä.

Vierailija
9/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimen koko sisältö pilveen koko ajan niin helposti se täyttyy jos vähänkään kuvaa videoita ym.

Vierailija
10/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joitain vuosia 1 TB ostettuna ja viime vuonna nostettiin se 2 TB. Tallennustilan pystyy jakamaan perheenjäsenten kesken, ja perheessämme tulee paljon käyttöä, koska puolisoni valokuvaa.

Laskutus on automaattisesti kerran vuodessa. Olisiko noin kuukautta aiemmin kun tulee muistutus sopimuksen automaattisesta uusinnasta, jolloin sen ehtii vielä irtisanoa.

Vierailija
11/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten olen saanut tilan loppumaan... en tosin ole mikään "tekniikan ihmelapsi". Olen poistanut turhaa ja ylimääräistä, saattaa hetkeksi auttaa. Sähköposti herjaa tallennustila täynnä, et ehkä pysty lähettämään ja vastaanottamaan viestejä. Ja kaikkia kuvia ei pysty varmuuskopioimaan. Ap

Vierailija
12/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin siivoamaan. Meni myös täyteen ja sain puolet poistettua ihan turhasta. Rupesin tutkimaan niin moni kuva ja video oli siellä kaksi kertaa. Sitten oli niitä vahinkokuvia ja selläisiä.

Vierailija
13/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelimen koko sisältö pilveen koko ajan niin helposti se täyttyy jos vähänkään kuvaa videoita ym.

No mulla on puhelimen ja kolmen läppärin varmuuskopiot ja 60% tilasta käytetty....

Vierailija
14/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin älypuhelinaikana itse siirrän puhelimesta kuvat Google Photosin avulla pilveen enkä suinkaan koneelle tai ulkoiselle kovalevylle. En edes muista, koska olen viimeksi käyttänyt läppäriäni jos ei lasketa työkoneen käyttöä - surffailut hoidan tabletilla, jossa on bluetooth-näppis.

Vierailija
15/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli joitain vuosia 1 TB ostettuna ja viime vuonna nostettiin se 2 TB. Tallennustilan pystyy jakamaan perheenjäsenten kesken, ja perheessämme tulee paljon käyttöä, koska puolisoni valokuvaa.

Laskutus on automaattisesti kerran vuodessa. Olisiko noin kuukautta aiemmin kun tulee muistutus sopimuksen automaattisesta uusinnasta, jolloin sen ehtii vielä irtisanoa.

Tämä mitä kaipasin! Tiedätkö jos ei tarvitse esim vuoden päästä lisää tilaa ja irtisanoo laskutuksen, niin pääseekö kuvia normaalisti katsomaan/hakemaan? Vaikuttaako se irtisanominen mitenkään käyttöön? Ap

Vierailija
16/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaan siivoan myös dataomaisuuttani säännöllisesti. Kaikkia maailman viestejä ja kuvia ei tarvitse säilyttää.

Vierailija
17/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on googlelta lisätilaa ostettuna, ollut jo varmaan kolme vuotta. Kerran kuussa menee maksu kortilta. En ymmärrä miksi ei olisi luotettava, Google on yksi maailman suurimpia firmoja!

Vierailija
18/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuosimaksulla lisätila. Ei valittamista.

Täältä näet tilauksen perumisen seuraukset: https://support.google.com/googleone/answer/9056360?hl=en&co=GENIE.Plat….

Vierailija
19/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on googlelta lisätilaa ostettuna, ollut jo varmaan kolme vuotta. Kerran kuussa menee maksu kortilta. En ymmärrä miksi ei olisi luotettava, Google on yksi maailman suurimpia firmoja!

Olen vain hieman "arka" näiden kaikkien suhteen. Lisätilaa joka tapauksessa tarvitsen. Halusin kuulla onko kenelläkään negatiivisia kokemuksie. Ap

Vierailija
20/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä mitä kaipasin! Tiedätkö jos ei tarvitse esim vuoden päästä lisää tilaa ja irtisanoo laskutuksen, niin pääseekö kuvia normaalisti katsomaan/hakemaan? Vaikuttaako se irtisanominen mitenkään käyttöön? Ap

https://support.google.com/drive/answer/2736362?hl=fi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme