Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut? Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
18181/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa Käärijä on Loreenia striimatumpi (360t striimausta/vrk)

Spotify Weekly top songs Global listalla Lorenzo oli kerännyt viikossa (vain?)noin 2,6 miljoonaa kuuntelukertaa enemmän.

Cha Cha Cha keräsi melkein 20 miljoonaa kuuntelukertaa viikossa joka on aivan älytön määrä.

Jatko näyttää jatkaako Jere enemmän Cha Cha Cha linjalla vai palaa enemmän vanhan tuotannon kaltaiseen menoon. Toivoisin, että yrittäisi maailmalle, UK nirppisten listalla tällä hetkellä erottuu kyllä joukosta.

Rakkaassa naapurissamme Virossa on myös Käärijän faneja paljon. Siellä Cha Cha Cha ja Käärijä oli esim eilen: daily top song, weekly top song, weekly top artist ja viraali #1. Daily top artist oli måneskin, olivat Tallinnassa keikalla.

Islanti, Latvia, Liettua, Puola ja tietenkin Suomi kovia striimauksia.

Muutaman päivän on ollut Kanadan ja USA:n viraalilistojen #1. Viime yönäkin soitettu NHL pelissä. Mutta nouseeko noissa maissa kuitenkaan listoille. En tiedä. Mutta faneja on sielläkin, myös Etelä-Amerikassa ja Aasian maissa oli ollut jonkinlaista näkyvyyttä.

Kun Käärijä pääsi UK viralliselle listalle sijalle 6, The Guardian julkaisi aiheesta pienen artikkelin, jossa otsikossa luki Cha Cha Cha ja kuvituskuvana oli Käärijä. Melkein sai sellaisen kuvan että olisi Euroviisubiiseistä listan korkein sijoitus :--)

BBC 1 radion juontaja sanoi listalähetyksessä, että tässä biisissä on jotain joka saa uskomaan, että voi tehdä ihan mitä vain. Esimerkiksi selättää pyykkivuoren.

Mukava ollut seurata tämä viikko suosiota.

Tuliko nyt kaikki varmasti sanottua?

Vierailija
18182/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abbaviisuissa ei tule äänestää. Annetaan juryien päättää voittaja!

Tämän vuoden äänestäjien pitäisi saada rahansa takaisin. Äänestämisellä ei ollut mitään merkitystä voittajan kannalta. Muihin sijoihin ehkä vaikutti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18183/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin radiohitti, niin mihin Loreen tarvitsi enää euroviisuja? Jos radiosta pitäisi valita norjan viisu tai ruotsin viisu, niin kyllähän minä norjan valitsisin.

Ruotsi tarvitsi Loreenin. Varma valinta esiintyjäksi, kun se ensi vuosi piti varmistaa.

Abbavision 2024 tulee olemaan spektaakkeli!

Mua harmittaa ABBA:n puolesta.

Mä arvelen, että siellä Abbavisionissa on niin teennäinen ilmapiiri.

Taitaa olla ihan suomalaisten omaa keksintöä tämä Abbaan keskittyminen ensi vuoden viisuissa? Ruotsalaiset osaa järjestää hyvät viisut, heillä on taitoa, tietoa ja kokemusta.

Vierailija
18184/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo yle areena katsottavissa vain Suomessa?

Sarjoissa jne on kyse myös tekijänoikeuksista. Yle tekee sopimukset sarjojen tekijöiden kanssa aivan kuten muissakin firmoissa tehdään kun otetaan sarja katsottavaksi tietyksi ajaksi.

Se on hyvä, että suomalaista kulttuuria saa katsoa jokainen Yle-tunnuksen tehnyt ja sisäänkirjautuneita missäpäin maailmaa sitten onkaan. Kannattaa kertoa ulkomaalaisille, että tekevät Yle-tunnuksen ja lataavat Areenan jos haluavat katsoa UMKia tai konsertteja jne.

Ei pidä paikkaansa. Kirjautuminen ei poista maarajoituksia! Mutta tuo Käärijän keikka ja sen tallenne näkyy ympäri maailmaa. Tuossahan Yle omistaa tekijänoikeudet kun kuvasi itse eli saa itse päättää.

Kyllä mä ainakin katssoin Norjassa ongelmitta.

Vierailija
18185/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morgan on mun uusi suosikki. Ylen streamissa 35min kohdalla.

Ehkä jonkinlaista vertaistukea nuorelle mulle

Vierailija
18186/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän Kärtsä itse sanoi jossain podcastissa (oisko ollu se Roope Salmisen) että on välillä ollu vähän levy-yhtiön kaa napit vastakkain. Mm. Cha cha chaata epäilivät alkuun. Ehkä ne on siis koittaneet aiemmin vähän suitsia sitä kun ei nyt ehkä ihan perinteisen suomiräppiskenen mukainen ole. Mutta nytpä näkyy lopputulos kun päästivät tyypin irti.

Vierailija
18187/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Morgan on mun uusi suosikki. Ylen streamissa 35min kohdalla.

Ehkä jonkinlaista vertaistukea nuorelle mulle

Nimittäin siivous lähti käyntiin tämän avulla aivan hullulla teholla.

En löytänyt vielä muualta kuin tuolta Ylen taltioinnista

Vierailija
18188/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilisellä Käärijän keikalla vain 3000 ihmistä. Vähän!

Meinaatko, että loppuunmyydylle keikalle pitäisi olla ylimääräistä yleisöä? Se on jo turvallisuus riski. Sitä paitsi keikka oli lyöty lukkoon ennen Euroviisuja. Suosio yllättänyt varmaan tapahtuman järjestäjät myös.

Vierailija
18189/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blind Channelilla ollut 200 keikkaa ympäri Eurooppaa. Toki tuohon lasketaan varmaan Suomen keikat mukaan. Nähtäväksi jää, mikä on Käärijän saldo vuoden päästä.

Vierailija
18190/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blind Channelilla ollut 200 keikkaa ympäri Eurooppaa. Toki tuohon lasketaan varmaan Suomen keikat mukaan. Nähtäväksi jää, mikä on Käärijän saldo vuoden päästä.

Tai siis kahden vuoden päästä, sorry.

Vierailija
18191/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blind Channelilla on ollut USA:ssakin paljon keikkoja.

Vierailija
18192/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin radiohitti, niin mihin Loreen tarvitsi enää euroviisuja? Jos radiosta pitäisi valita norjan viisu tai ruotsin viisu, niin kyllähän minä norjan valitsisin.

Ruotsi tarvitsi Loreenin. Varma valinta esiintyjäksi, kun se ensi vuosi piti varmistaa.

Eikö heille olisi voinut omat juhlat järjestää? Mutta tuskin kansa matkustaa joitakin muumioituneita entisiä euroviisuvoittajia Ruotsiin katsomaan. Naurettavaa ja noloa koko touhu.

Vierailija
18193/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö heille olisi voinut omat juhlat järjestää? Mutta tuskin kansa matkustaa joitakin muumioituneita entisiä euroviisuvoittajia Ruotsiin katsomaan. Naurettavaa ja noloa koko touhu.

He ovat jo ilmoittaneete, etteivät aio itse ilmaantua edes paikalle.

Vierailija
18194/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään ei ole sanottu näin. On sanottu Että ABBA ei ole paikalla

Vierailija
18195/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, vaan ympäripyöreitä vastauksia uudesta musiikista. Taitaa rahat olla lopuillaan

Vierailija
18196/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn noin 20 keikalla vuodessa plus 2-3 festarit kesässä. Näin keski-ikäisenä tullut koettua jo aika levoton määrä eri artistien keikkoja. Eilen kävin testaamassa Käärijän lavakelpoisuuden. Erinomainen keikka, lavapresense loistava.

Vierailija
18197/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko missään ilmoitettu kuinka paljon teleääniä tuli ja kuinka monta prosenttia niistä meni Käärijälle? Vai onko nämä sellaisia lukuja, että ei kestä päivänvaloa, jos verrataan 185 tuomarin äänten vaikutukseen?

Vierailija
18198/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa ollut lämppärikeikkoja tai muita yhteiskeikkoja parin, kolmen muun bändin kanssa. Ei ny liiotella suosiota.

Vierailija
18199/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon abban ei edes pitäisi euroviisujen kustannuksella suunnitella mitää comeback huumaa. 50-vuotta sitten euroviisut ovat olleet ihan toista kuin nykyään. Lopettaisivat jo ratsastuksen euroviisuvoitolla ja jäisivät rehdisti eläkkeelle. Tuohan on joku Paavo Väyrynen bändi kohta!

Ajat ovat toiset.

Vierailija
18200/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko missään ilmoitettu kuinka paljon teleääniä tuli ja kuinka monta prosenttia niistä meni Käärijälle? Vai onko nämä sellaisia lukuja, että ei kestä päivänvaloa, jos verrataan 185 tuomarin äänten vaikutukseen?

Ei näitä koskaan julkaista. Eivät uskalla koska siitä voitaisiin arvioida myös rahamääriä. Mutta sadoissa miljoonissa ne varmaan lasketaan? Jos 300 miljoonaa katsoo, ja 20 ääntä per henkilö. Kaikki eivät toki äänestä, mutta toisaalta moni äänestää tuon 20 kertaa tai enemmänkin. Joku kertoi hannkineensa 3 prepaid-liittymää jotta sai Ruotsille ylimääräiset 60 ääntä...

Ketju on lukittu.