Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Agoneyn esityksestä tulee mieleen Benjamin.
Ei vaan Maruvin Siren song vuodelta 2019. Muistaakseni voitti silloin Ukrainan kisan, mutta jostain syystä hänen osallistumisensa Euroviisuihin peruttiin.
Ajattelin seurata Gruusian viisuvalintoja tänään, mutta siellä ne vasta valitsevatkin artistia Voicen kilpailijoista. Ei mitään kiirettä...
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin seurata Gruusian viisuvalintoja tänään, mutta siellä ne vasta valitsevatkin artistia Voicen kilpailijoista. Ei mitään kiirettä...
Tämä minusta selittää heidän heikkoa menestystään. Ottavat artistin ja sitten sille pitää keksiä biisi. Leikkaa ja liimaa.
Espanja rynnistää viisuihin Chanelin hengessä ja suurin osa esityksistä toistaa tätä samaa kuviota. Espanjalla on kyllä komeat karsinnat, ihan kuin oltaisiin jo viisufinaalissa, pakko myöntää.
Käärijän biisi plagiaatti?
Pitäskö diskata? Vrt. biisi We got tho moves.
Vierailija kirjoitti:
Espanja rynnistää viisuihin Chanelin hengessä ja suurin osa esityksistä toistaa tätä samaa kuviota. Espanjalla on kyllä komeat karsinnat, ihan kuin oltaisiin jo viisufinaalissa, pakko myöntää.
Olen Espanjan ystävä muuten, mutta viisukarkelot ei minuun uppoa. Juryjen voima on siellä liian suuri. Mikä ihme se kansanraati (demoscopic jury) edes on??
Livetoteutus meni mielestäni epätasaisesti esiintyjien suhteen. Ikäänkuin olisi jo etukäteen päätetty, ketkä jatkoon menee. Toisilla näyttävät puitteet ja efektit, ja toiset vaan keskenään tanssii.
En myöskään tykkää tavasta, jolla puhelinäänestyksessä menestyvät eivät pääse välttämättä finaaliin. Se on niitä maksavia äänestäjiä kohtaan epäreilua ja tietysti artisteillekin turhauttavaa.
Kenen muuten veikkaatte voittavan? Minä en osaa sanoa kun en heidän valintojaan ymmärrä.
Jäi epäselväksi, mikä oli se lavan sivussa istunut arvovaltainen raati, johon kuuluivat mm. Christer Björkman ja William Lee Adams? En jaksanut katsoa ohjelmaa loppuun asti.
Williamilla näyttää olevan paljon arvovaltaa viisuvalinnoissa, hänhän ehtii vaikka kuinka monen maan kansainvälisiin raateihin puhumattakaan siitä, miten vaikuttaa mielipiteisiin netin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Olen Espanjan ystävä muuten, mutta viisukarkelot ei minuun uppoa. Juryjen voima on siellä liian suuri. Mikä ihme se kansanraati (demoscopic jury) edes on??
Innoitusta saatu varmaan Sanremosta jossa tuhathenkinen Demoscopica 1000 -kansanraati. Edustavat kaiketi mahdollisimman laajasti Italian väestöä ja antavat aina pisteitä, jotka vaikuttavat jokaisen illan kokonaissijoitukseen
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ennemminkin Chanelin ja Israel 2022 Michael Ben Davidin rakkauslapsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Innoitusta saatu varmaan Sanremosta jossa tuhathenkinen Demoscopica 1000 -kansanraati. Edustavat kaiketi mahdollisimman laajasti Italian väestöä ja antavat aina pisteitä, jotka vaikuttavat jokaisen illan kokonaissijoitukseen
Minusta se on väärin, että maa (Espanja siis), jossa on 40milj. ihmistä valitsee edustajansa niin pienellä porukalla. Teleäänet vaikuttaa vain 25%.
Benidormissa yleisössä on todella paljon miehiä ja komeat puitteet. Espanjalaiset on ihan hillittömän kovia puhumaan, juttua tulee tauotta, näkyi taas kerran eilisessä tv-lähetyksessä.
Mä en ole aiemmin seurannut Espanjan karsintoja joten mun vertauskohde on maan aiemmat edustajat. Etenkin takavuosien järkyt esitykset (poislukien Chikilicuatre) on aiheuttaneet sen että Espanja on mulla "vähiten lemppariviisumaat" top vitosessa. Chanel ei viime vuonna sytyttänyt, lähinnä ärsytti. Naisia seksualisoivat biisit on vähän last season. Mutta olihan se laadukas esitys ja edistystä esim. 2021 nähden, luulenpa että se floppi sai aikaan tän Espanjan kasvojenkohotuksen. Tähän kaikkeen verrattuna oon ollut mielissäni benidormin tasosta, vaikka mitään lemppariliveä ei ole siellä ollut. Traccion on kunnon korvamato ja täydellinen salibiisi, mutta eihän se livenä tietenkään toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Livetoteutus meni mielestäni epätasaisesti esiintyjien suhteen. Ikäänkuin olisi jo etukäteen päätetty, ketkä jatkoon menee. Toisilla näyttävät puitteet ja efektit, ja toiset vaan keskenään tanssii.
En myöskään tykkää tavasta, jolla puhelinäänestyksessä menestyvät eivät pääse välttämättä finaaliin. Se on niitä maksavia äänestäjiä kohtaan epäreilua ja tietysti artisteillekin turhauttavaa.
Kenen muuten veikkaatte voittavan? Minä en osaa sanoa kun en heidän valintojaan ymmärrä.
Ei varmaan kukaan muukaan, tai siis, vedonlyöntikertoimet muuttuu tuolla todella rajusti lyhyessä ajassa, jopa ilman mitään ulkoista syytä. Mä luulen kuitenkin, että he valitsevat Agoneyn. Vicco on toisaalta todella suosittu, joten ehkäpä näiden välillä kisa käydään. Mutta niin kuin sanottu niiden systeemi on niin kummallinen, ettei kukaan tiedä
Ai täällä pidetään tän vuoden viisuja aika keskinkertaisina? Hassua, ite just oon ajatellut että taso näyttäisi kovenneen suht laimeasta viime vuodesta. Aika monella maalla on rohkeita edustajaehdokkaita ja onneksi balladit pienessä osassa. Sormet ristissä ettei niitä tulisi samalla mitalla kuin viime vuonna.
Ruotsin ekan semin biiseistä julkaistiin pätkät ja ne on kyllä tosi tasapaksua kamaa. Kommenteista päätellen monet odottaa, että voittaja on muissa semeissä.
Mä odotan jo euroviisufinaalin tulosten julkistamista, kun näille 'Ukraina voittaa kuitenkin' lyödään jauhot kurkkuun :D biisistä saa tykätä eikä se mitenkään huono ole, mutta ei tolla voiteta tai mennä edes top kymppiin. Eihän Ukraina saanut mitään äänivyöryä jesceissäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan Maruvin Siren song vuodelta 2019. Muistaakseni voitti silloin Ukrainan kisan, mutta jostain syystä hänen osallistumisensa Euroviisuihin peruttiin.
Maruvilla oli se keikkailu Venäjällä-skandaali. Kuulostaa ihan samalta kuin Agoney
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maruvilla oli se keikkailu Venäjällä-skandaali. Kuulostaa ihan samalta kuin Agoney
Ei, se oli viime vuonna Alina Pashilla. Aina niillä on jotain :D
Vierailija kirjoitti:
Käärijän biisi plagiaatti?
Pitäskö diskata? Vrt. biisi We got tho moves.
On kyllä tosiaan 80% kopio...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, se oli viime vuonna Alina Pashilla. Aina niillä on jotain :D
Juupas.
https://wiwibloggs.com/2019/02/25/talks-breakdown-uapbc-maruv-no-longer…
Vähän epämääräisesti muotoillut perusteet, mutta yksi syy oli Maruvin haluttomuus perua Venäjän keikkojaan. Siellä hänellä on ilmeisesti fanikuntaa
Espanjalla oli hienot semit tosiaan. Siis laulajat ja kappaleet ei nyt kaikki olleet niin mahtavia, mutta hyvä show. Hyvä Espanja! Ei ehkä tänä vuonna kolmen kärkeen ole asiaa, mutta tuskin siellä viimeisten joukossakaan.
Finaali taitaa olla Agoneyn ja Blanca Paloman taisto. Asiantuntijaraadilla on suurin valta ja nämä oli raadin suosikit ja yleisökin tykkäsi. Muu voittaja olisi yllätys.