Kiinteistövälittäjän toiminnasta
Myytiin kiinteistö ja valitsin omasta mielestäni tarkkaan välittäjän hyvämaineisesta ketjusta. Kalliimpikin oli kuin halvimmat. Kauppoja edeltävänä päivänä välittäjä kysyy että pärjätäänkö ilman häntä kaupanteossa kun hän ei viitsisi ajella paikan päälle. No, mitäpä tuohon muuta voi sanoa, että pärjätään toki, mutta yksi syy miksi välittäjän otin oli se, että hoitaa nuo kiusalliset hiljaiset tilanteet.
Kaupat tuli tehtyä, kiusallista joo oli, mutta selvittiin. Kauppakirja oli niitattu tuloste, ei luonnollisestikaan välitysliikkeen pahvikansia niin kuin normaalisti. Kuohareita ei saatu kuten muutamissa aiemmissa kaupoissani olen saanut. Välittäjältä ei edes kiitosta viestitse tullut kauppojen jälkeen.
Perustehtävän sai hoidettua, eli kiinteistön myytyä nopeasti, mutta huono maku jäi kuitenkin kokonaisuudesta. Nyt ymmärrän vähän enemmän taas palvelumuotoilun päälle.
Kommentit (8)
Et ole nipo, olet vässykkä.
Olisit sanonut että "kyllä haittaa, minä maksan toimeksiannon joten edellytän sinun olevan paikalla kaupantekotilaisuudessa .
Ukko39 kirjoitti:
Olisit sanonut että "kyllä haittaa, minä maksan toimeksiannon joten edellytän sinun olevan paikalla kaupantekotilaisuudessa .
Niin, näin toki ajattelin, mutta sitten kohtaaminen olis ollut vieläkin kiusallisempi :D
-ap
Kait sait alennusta välityspalkkiosta kun ei hoitanut kaikkea sovittua?
Vierailija kirjoitti:
En saanut. En itseasiassa tiedä että mitä kaikkea välityspalkkion kuuluisi sisältää. En ole ikinä joutunut ajattelemaan asiaa. Saihan se sen kiinteistön toki myytyä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ukko39 kirjoitti:
Niin, näin toki ajattelin, mutta sitten kohtaaminen olis ollut vieläkin kiusallisempi :D
-ap
Elämä tulee melko kalliiksi, jos jatkuvasti suostuu maksamaan rahaa asioista, "ettei vaan tule kiusallinen tilanne.."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saanut. En itseasiassa tiedä että mitä kaikkea välityspalkkion kuuluisi sisältää. En ole ikinä joutunut ajattelemaan asiaa. Saihan se sen kiinteistön toki myytyä.
-ap
Ööö, yleensä tollanen sopimus on ihan kirjallinen sopimus ja sellainen kannattaisi lukea läpi ennen allekirjoittamista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ööö, yleensä tollanen sopimus on ihan kirjallinen sopimus ja sellainen kannattaisi lukea läpi ennen allekirjoittamista
Veikkaanpa, ettei siinä ole eritelty kaupantekotilaisuutta tai pahvikansia tai muita ns. vakiintuneita käytäntöjä kuten esim. kiittämistä :D.
-ap
Oonko mä liian nipo? Olisiko tällainen tapa toimia ollut sulle ok?
-ap