Työnantajan kanssa vaikeuksissa
Mitä ihmettä teen?
Tein töitä henkilökohtaisena avustajana aikuiselle naiselle, joka oli siis itse työnantajanani.
Työnkuva oli erilainen mitä odotin ja sain väärää tietoa tämän avustettavan tilasta, joten ammattitaitoni ei riittänytkään tähän työhön.
Emme ehtineet edes tehdä vielä työsopimusta, kävin vain yhden vuoron tekemässä ja totesin ettei tämä onnistu.
Työnantajan tehtävänä oli huolehtia sopimukset kuntoon, mutta hän ei ollut vielä sitä ehtinyt tehdä kun tämän yhden vuoron pyysi tekemään.
Kun meillä ei ole sopimusta allekirjoitettuna, eikös työstä voi irtisanoutua ihan vain ilmoittamalla työnantajalle vai miten tämä virallisesti menee?
Kerroin työnantajalle ettei oma koulutukseni riitä ja että hänen pitäisi ilmoittaa seuraavan kerran avustajaa hakiessa että tarvitsee hoitoalan koulutuksen saaneen ihmisen eikä ketä tahansa, jos tarvitsee apua lääkehoidossa ja muissa vaativammissa työtehtävissä.
Ilmoitin että en jatka enää työssä, mutta tämä asiakas soittelee kymmeniä kertoja päivässä ja vaatii minua viemään esim. satojen kilometrien päähän johonkin tapahtumaan parin tunnin varoitusajalla ja muutenkin kutsuu aina töihin, vaikken ole enää hänelle töissä.
Mitä ihmettä teen?
Tämä on ensimmäinen työpaikkani eikä minulla ole tähän työhön koulutusta.
Kommentit (6)
Koeaika on aina. Työsopimus ei ole pakollinen.
Estä numero. Saat siitä muuten riesan kenestä ei pääse eroon
Vierailija kirjoitti:
Koeaika on aina. Työsopimus ei ole pakollinen.
Koeaika on, jos siitä on sovittu, Ja tuskin on sovittu, jos sopimustakaan kerran ei ole,
Kertoo olennaisen henkilökohtaisen avustajan duunista. Työnkuva on maailmoja syleilevä. Pitäisi olla sairaanhoitaja ja tarjota ilmeisesti ilmaisia kuljetuspalveluja ympäri Suomennimen. Juu joo ja ei.
Joo, käsitin alussa että avustettava olisi normaali järjenjuoksultaan ja tein virhearvion.
Luuli minua ilmeisesti 24/7 päivystäväksi orjaksi.
Ap
Ei sopimusta, ei työsuhdetta. Estä numero.