Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mustasukkaisuus suhteen alussa

K.L-93
18.05.2022 |

Olemme miehen kanssa tapailleet n. 2,5kk ja tulevaisuutta ajatelleet maltillisesti. Asumme eri kaupungeissa ja pyrimme näkemään aina kun mahdollista. Nyt sitten meille tuli ensimmäinen kunnon riita. Olin mennyt kyttäämään (en ole ylpeä tästä)miehen some profiilia ja seuraaja listoja (julkista tietoa) ja tulin mustasukkaiseksi naisille joita hän seuraa, tykkäilee kuvista nje. Sitten kiinnitin huomiota yhteen naiseen ja aloin päässäni kehittämään kauhutarinoita.. entä jos hän pettää? Jos olenkin hänelle vain vara vaihtoehto nje. Mainitsin tästä katselusta ja ajatuksistani miehelle ja kerroin sen aiheuttavan epävarmuutta. Minua on edellisessä suhteessa petetty ja luottamukseni on rikottu, mies tietää myös tämän. En kuitenkaan koskaan menisi esimerkiksi miehen puhelimelle tai s.postiin tms. luvatta, tai kieltäisi menemisiä tms.
Mies suuttui kertomastani ja halusi miettimis aikaa voiko luottaa etten jatkossa kotroloi hänen tekemisiää ja elämäänsä. Samassa lauseessa pelkää tulevaisuudessa kostavansa tämän jotenkin minulle.

Olen pyytänyt anteeksi, lakannut kokonaan käyttämästä somea ja lupasin hakea apua mustasukkaisuuteeni. Epävarmuus kuitenkin syö hengiltä, varsinkin kun mies ei pidä mitään yhteyttä. Haluan kuitenkin miehen tekevän itse rauhassa pätöksen tulevasta.
Oliko tekemäni kyttäys aivan anteeksi antamatonta? Voinko toivoa että saadaan sovittua ja jatkaa eteenpäin vahvempana? En haluasi menettää miestä tämän asian vuoksi.

Sukupuolesta riippumatta haluaisin vastauksia, kerro olet N vai M.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies suuttui? Eikä edes yrittänyt selittää, että kyseessä on ystävä tms.

Suuttuminen kertoo kyllä ettei ole puhtaat jauhot pussissa...

Vierailija
2/61 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo somen penkominen nyt vielä on aika normaalia, mutta se että se aiheuttaa tuollaisia kohtauksia ei taas ole. Moni pitää omana tietonaan nämä piilevät mustasukkaisuudet, mikäli niihin ei ole oikeasti aihetta. Ei tuo nyt anteeksiantamatonta ole, mutta jos mies tekisi sinulle(tai kenelle tahansa naiselle) noin, niin kyllä sitä Red flagina pidettäisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole tehnyt syytöksiä tai pyrkinyt rajoittamaan, olisin enemmän huolissani miehen reaktiosta.

Itsekin olen taistellut saman asian kanssa aikanaan, etäsuhde teettää välillä kuvia päähän ja vaikka tiedän miehen olevan luotettava ja vaikka olen ns. aikuinen, epävarmuus on parina hetkenä ottanut vallan. Kumppani on ilmaissut surunsa luottamuspulasta, mutta myös avoimesti keskustellut tilanteen läpi. Muutaman tällaisen tapauksen jälkeen olenkin päässyt asiasta kokonaan yli.

En haluaisi olla suhteessa, jossa kielteisistä tunteista ei voi puhua lainkaan, edes asiallisesti. Olen nelikymppinen nainen.

Vierailija
4/61 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rakastuneen miehen reaktio. Olet hänelle naisesine.

N48

Vierailija
5/61 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikansa kun rääkyy esim. lapinrinteessä,kampissa, kaisaniemessä miehen perässä kertoo kyllä mittavista ongelmista. joku saa ne,ongelmat!

ref."jos ei se poika huoli minua, täytyy löytää jostain toinen." (jonka kanssa vääntää riittaa?)

Vierailija
6/61 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N ja M;aika suossa olet.

Vierailija
7/61 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus ja omistushalu nuo on lähes joka naisen ominaisuus kun kyse on miehistä

Vierailija
8/61 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kuin otsikon. Minä ottaisin jalat alle jos mies tai ystävä olisi mustasukainen? Kertoo tulee vain ongelmia ja ongelmia minä en halua!

9/61 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikoin hänen yksityisyyttään, kun katselin liian tarkasti hänen seurauslistaa. Hänellä ei kuulemma tulisi mielenkään. Puutun hänen minuuteen some on kuulemma iso osa sitä. Pelkää että jatkossa kiellän sen somen käytön ja hänestä tulee onneton. Aikomukseni ei ollut kieltää mitään, sanoin vaan et aiheuttaa epävarmuutta itsessä. Kyseessä on siis ihan aikuinen yli 30v mies.

Sitä itsekkin pelkään , että saadaan sovinto ja loppujen lopuks tunteelleni olikin aihetta.

Vierailija
10/61 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä12022 kirjoitti:

Rikoin hänen yksityisyyttään, kun katselin liian tarkasti hänen seurauslistaa. Hänellä ei kuulemma tulisi mielenkään. Puutun hänen minuuteen some on kuulemma iso osa sitä. Pelkää että jatkossa kiellän sen somen käytön ja hänestä tulee onneton. Aikomukseni ei ollut kieltää mitään, sanoin vaan et aiheuttaa epävarmuutta itsessä. Kyseessä on siis ihan aikuinen yli 30v mies.

Sitä itsekkin pelkään , että saadaan sovinto ja loppujen lopuks tunteelleni olikin aihetta.

Haluatko pysyvän suhteen tuollaisen miehen kanssa?

Vierailija
11/61 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kyttäsit? Kun katsoit täysin julkista tietoa jonka itsestään siellä jakaa muiden nähtäväksi? Ja nyt sai jo sinut poistumaan somesta näkemästä mitä puuhaa siellä?

Joo, on meilläkin aiheesta riidelty, mies vielä vahingossa näytti viestin jossa joku halusi treffeille, ja mies sanoi että olisi kiva nähdä...

Minun on vaikea päättää mitä teen, mutten tosiaakaan rupea nöyristelemään etten katsoisi mitä tekee muidenkin nähden.

Lisäksi noloa ne nuorten naisten tykkäilyt muutenkin, jos eivät ala loppua niin kyllä minä äänestän jaloillani.

Vierailija
12/61 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole kumpikaan kypsiä tasapainoiseen parisuhteeseen. Kannattaa kasvaa vielä muutamia vuosia. N.

Vierailija
13/61 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse. Ei tuosta tule mitään, ole viisaampi kuin minä.

Ihan käsittämätöntä ettet saisi katsoa tietoja jotka näkyvät kaikille muillekin. Ei ole ihan fiksuja nuo jotka ovat somessa, ja sitten tietojen ja seinän katselu ovat jotain stalkkaamista.

Vierailija
14/61 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo keskustelu asiasta meni todellisuudessa, ap? Näissä on niin paljon eroja. Itselläni on kokemusta mustasukkaisesta kumppanista ja hänen tapansa "mainita" näistä asioista oli todella syyllistävä ja ikään kuin äänetön vaatimus siitä, että minun pitäisi muuttaa jotain tekemistäni, kuten esim. teinistä asti fanittamani bändin seuraamista. Nämä keskustelut aiheuttivat minussa aina suuttumusta. Koin epäilykset ja äänettömät vaatimukset todella epäreiluina ja itseni aina altavastaajana hänen mainitessa perusteluksi pettäjä-exänsä.

En siis sano, että teillä menisi näin, mutta näissä on tosiaan valtavasti eroja. Mustasukkaisuus on oiva tapa tuhota suhde.

N34

15/61 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli muusta asiasta alunperin keskustelua ja miehen mielestä minua häiritsee jokin ja olen jotenkin etäinen.. sanoin että jos rehellisiä ollaan sun somekäytös vaivaa, toisten naisten kuvien tykkäämiset ja uusia vaan tulee. Sanoin myös ettei niinkään ole kyse siitä että epäilisin häntä esim. Pettämisestä. Vaan se aiheuttaa itselle epävarmuutta itsestä ja tulevasta. Olen siis tehnyt kaikkeni etten toisi koko aihetta esille, jos ei ole oikeaa syytä. Koska tämä on enemmän itsen kanssa kamppailua, kun suhde on vasta alussa ja luottamusta toiseen vasta rakennetaan. Ärsyyntyessä sitten paljastin sitten asian.// ap

Vierailija
16/61 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en miehenä kokisi tuota tekemääsi mitenkään pahalla, vaan pikemminkin ymmärtäisin varsinkin sun taustalla.

Kostaminen ei kuulu parisuhteeseen. Tuollaiset puheet jo itsessään hieman lapsellisia, saati sitten jos edes miettii toteuttavansa.

Valitettavasti et voi juurikaan siihen vaikuttaa oliko tuo tälle miehelle liikaa vai ei.

Jos kuitenkin oli, niin todennäköisesti pääset helpommalla, vaikka ero nyt tähän hetkeen kirpaisisikin.

17/61 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoituksena ei ole kieltää seuraamista tai somen käyttöä. Tarviiko kuitenkaan jokaista naisen kuvaa kuolata mitä sinne postattaan, niin että kaikki näkevät.

Vierailija
18/61 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jotain tuolle sairaalle mustasukkaisuudellesi. Jos olisin miehesi, olisin jo juossut karkuun ja lujaa. Ehdoton red flag.

Vierailija
19/61 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on niin kovat traumat mustasukkaisesta kumppanista, että olisin miehesi asemassa häipynyt. Yleensä mustasukkaisuus vaan pahenee ajan myötä. Hienoa, että olet ajatellut hakea siihen apua.

Vierailija
20/61 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olisin miesystäväsi asemassa, ymmärtäisin kyllä miksi asia vaivaa sinua. Selittäisin rauhallisesti keitä naiset on ja miksi heitä seuraan ja julkaisuistaan tykkäilen. Jos mitään oikeaa syytä epäillä ei olisi ja jatkaisit epäilyä siitä huolimatta, tuntuisi se ikävältä ja voisi saada harkitsemaan seurustelua tarkemmin. Tiedot löytyvät julkisesta profiilista, joten oletusarvo on, että ne ovat kaikkien nähtävillä ja niistä voi keskustella. Mielestäni kumppanin kanssa pitää voida keskustella kaikenlaisista asioista.