Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisit palkastasi, jos saisit tietää paljonko työnantaja saa sillä tuottoa?

Vierailija
18.05.2022 |

Minkänlainen kerroin saisi sinua vaatimaan lisää palkkaa tai ehkä jopa ottamaan loparit, jos ei heru? Oheiskuluineen palkka x 2 on suunnilleen se mitä työnantaja sinusta maksaa, niin palkka x 3 tuotto ei saa sinussa vielä mitään tunteita aikaiseksi? Entä x 4 tai x 5?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän eurolleen paljonko työnantaja tienaa minun hoitamillani töillä. Viimevuonna minun hoitamistani töistä tuli 5 miljoonaa liikevaihtoa ja voittoa siitä 2 miljoonaa.

Jokaisen yrityksen on tarkoitus tehdä voittoa ja yrityksen perustajat ovat tehneet alkuun kovan työn kaiken eteen. Joten ihan ansaitusti yrityksen pitää tienata enemmän työpanoksestani kuin minun.

Palkka ja bonukset ovat kyllä silti aivan linjassa.

Vierailija
22/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta yritystoiminta olisi kannattavaa, niin tuo jonkun kertoma 3000/10000 euroa on nimenomaan se suhde, jolla työntekijä kannattaa pitää.

Siis karkeasti arvioiden. Sopiva palkka on siis n.30% siitä rahasta, mitä tuotat työlläsi yritykselle.

Ja kyllä, tiedän ihan tarkkaan, kuinka paljon työstäni laskutetaan asiakkaita/kk koska yritys jossa työskentelen lähettää siitä minulle raportin joka kuukausi.

Siten minä pystyn helposti perustelemaan mm.palkankorotuksen, koska pystyn seuraamaan omaa tuottavuuttani.

Täytyy tosin myöntää, että itse saan tällä hetkellä enemmän kuin sen 30% mutta ajattelin silti saada palkankorotuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla on näkökulmaa siitä sillä olen itse oma työnantajani eli omistan firmani yksin. Ihan riittävän kovan työn takana on jokainen euro (löytää asiakkaat, pitää asiakassuhteista kiinni, tienata työmäärään nähden järkevästi ja samalla saada maksettua eläkkeet, työvälineet, toimitilat jne). 

Vierailija
24/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta ohjelmoijan palkasta:

Työstä tulee muitakin kuluja kun se 3000e palkka, sivukulut nyt titenkin, mutta myös esim.

-Työtilat ja -välineet, usein firma tarjoaa myös kotiin netin (jos etäilee) ja puhelimen+liittymän ymv.

-Kuka sen 10'000e homman on formalle hankkinut? Yleensä firmoissa on erikseen ns. tekijät ja myyjät.

Myyjien homma on etsiä asiakkaita/myydä firman tuotteita, ja aika usein se,on kovaa työtä, ja jos esim. 1/10 yhteydenotto tuottaa kaupan, on kuitenkin niiden 9/10 eteen nähnyt myös ison vaivan.

Eli firma maksanee tuosta summasta ohjelmoijan lisäksi myös homman hankkineelle myyjälle jotain.

-Lisäksi useimmissa työpaikoissa on myös muuta henkilökuntaa joka hoitaa omia osa-alueitaan, päivittää vaikka firman nettisivuja ja hoitaa laskutusta ymv.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi