2-vuotias mukaan lääkärikäynnilleni, traumatisoituuko?
Joudun ehkä olosuhteiden pakosta ottamaan lapseni mukaan lääkärikäynnilleni, jossa tutkitaan minua todennäköisesti useammasta paikasta. En halua aiheuttaa lapselle mitään traumoja joten pitäisikö vielä yrittää jotain muuta vaihtoehtoa kuin hänen mukaan ottamista? Muutenkin ahdistaa tuo käynti, en halua mitään lisäahdistavuutta siihen jos lapsi on kauhuissaan mitä äidille tehdään. Ja ei ole mikään gynekäynti sentään.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Voit ottaa mukaan, joku hoitajatäti ottaa pienen huostaan sen lääkärinkäynnin ajaksi jos vain mitenkään ehtii/pystyy.
Hoitajatädeillä on omat työnsä, ei ne ehdi lastenhoitajana olemaan. Ota ap joku mukaan lapsen hoitajaksi, jos et pysty paitaa nostamaan parivuotiaan lapsen nähden.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tutkitaan lantion aluetta ja alaselkää, joudun varmaan ottamaan housuja pois joten se vähän mietityttää. Ei ole kyse stetoskoopista tai rokotuksesta, joista en huolissani olisikaan.
Et sinä alushousuja joudu ottamaan pois, tai korkeintaan hetkeksi, kun tuseerataan, jos lääkäri on tunnollinen työssään.
Selvä lasu tapaus kirjoitti:
Kyllä noin pieni lapsi traumatisoituu. Selvä lasun paikka. Lapsi on lapsi ja lasta ei saa kuormittaa aikuisen asioilla. Mikäli kohdalleni osuu niin lasun teen.
Anna kun arvaan. Työskentelet lasun sossuna?
Olen itse ottanut pieniä lapsia mukaan osittain pakosta, mutta myös siksi, että näkevät tutkimusten olevan ihan positiivinen juttu. Lapsethan usein ovat aika dramaattisia omista tutkimuksistaan, joten on hyvä vanhempana näyttää, että tämä on ihan kivaa.
Kyllä noin pieni lapsi traumatisoituu. Selvä lasun paikka. Lapsi on lapsi ja lasta ei saa kuormittaa aikuisen asioilla. Mikäli kohdalleni osuu niin lasun teen.