Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydän muljahtelee joka päivä!

Vierailija
17.05.2022 |

Pitääkö tän kanssa vaan elää?? Kävin lääkärissä ja kaikki kokeetkin ok.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota iisimmin. Rasituksesta se kertoo.

Vierailija
2/31 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota iisimmin. Rasituksesta se kertoo.

No joo olen koittanut ottaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykosomaattista? Kysele lääkkeestä Propral, beetasalpaaja jolla muljahtelut ja tykytykset loppuvat.

Vierailija
4/31 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt parikymmentä vuotta Propralia muljahtelujen takia. Mulla tuli niitä ihan jatkuvasti, jopa tuhansia päivässä, ja sain siihen lääkkeen, vaikka ovatkin vaarattomia rytmihäiriöitä.

Vierailija
5/31 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene erikoislääkärille. Ei ole leikin asia.

Vierailija
6/31 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä kahvin juontia tai muitten kofeiinipitoisten juontia.

Vierailija
7/31 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne häiritsee, siihen on saatavissa lääkettä. Lääkäriin.

Vierailija
8/31 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko matala syke? Onko muita oireita, huimausta tms?

Vierailija
9/31 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisälyönnit eivät välttämättä näy tavallisessa EKG:ssa, jos niitä ei ole jatkuvasti. Holterissa näkyy.

Vierailija
10/31 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko matala syke? Onko muita oireita, huimausta tms?

Nopea syke joskus aamuisin. Mutta kävin tästä jo lääkärissä ja otettiin tosiaan kaikki kokeet. En saanut lääkkeitä, lääkäri epäili stressiä/ahdistusta.

Vierailija
11/31 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan halua kuulla tätä, mutta k...rokotteen jälkeen alkoi minulla sydän muljahdella myös. Ennen ei ollut ongelmia

Sekä rokote, että itse tauti on rytmihäiriöitä aiheuttanut monille.

Raudanpuuteryhmässä moni kertoo ferritiinin laskeneen huomattavasti koronataudin jälkeen. Siitä ne muljahtelut useimmiten johtuu.

Mittauta siis ferritiini. Hb ei kerro raudanpuutteesta juuri mitään. Itsellä Hb viitteissä, mutta rautavarasto aivan tyhjä. Hakeuduin tutkimuksiin nimenomaan sydämen rytmihäiriöiden takia.

Ferritiinin viitearvot ovat 10-150, mutta alle 30 arvo tarkoittaa selvää raudanpuutetta.

Vierailija
12/31 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko tätä on ollut?

Vierailija
13/31 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko tätä on ollut?

Parisen viikkoa ainakin 4-5 muljahdusta päivässä. Mutta on mulla näitä joksus aiemmenkin ollut mutta ei ihan joka päivä. Ja ei ole rokotetta!

Vierailija
14/31 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottakaa lääkäriinne tai menkää toiselle lääkärille. Ei ole viisasta kysellä täällä terveysneuvoja. Vertaistukea nyt tietty voi saada, mutta se häviää asiattomien viestien joukkoon.

Vierailija
15/31 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soon vaan hyvä että muljahtelee, se on sen melkki että se lyö.

Sitten pitää olla huolissaan jos se on ihan hiljaa.

Vierailija
16/31 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko tätä on ollut?

Parisen viikkoa ainakin 4-5 muljahdusta päivässä. Mutta on mulla näitä joksus aiemmenkin ollut mutta ei ihan joka päivä. Ja ei ole rokotetta!

4 - 5 muljahdusta päivässä on vielä aika vähän. Mulla oli vuosi sitten 4 - 5 muljahdusta varmaan 10 minuutissa. Kaikki mahdolliset kokeet otettiin, EKG:n etärekisteröinti ja sydän ultrattiin. Mitään vikaa ei löytynyt. Harmittomia lisälyöntejä olivat ne, mitkä nauhalle saatiin. Stressiä oli siihen aikaan aika reippaasti, joten se oli todennäköisin syy. Söin propralia jonkin aikaa ja olin kahden viikon kesälomalla, ne auttoivat. Nyt saattaa olla silloin tällöin muljahduksia, mutta ei enää jatkuvasti ja häiritseviä joka päivä ja melkein koko ajan. 

Vierailija
17/31 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottakaa lääkäriinne tai menkää toiselle lääkärille. Ei ole viisasta kysellä täällä terveysneuvoja. Vertaistukea nyt tietty voi saada, mutta se häviää asiattomien viestien joukkoon.

Niin no. Monet lääkärit, mm. oma työterveyslääkärini (yleislääketieteen erikoislääkäri) viittaavat kintaalla ferritiinille, mikäli hemoglobiini on yli anemiarajan.

Omalääkärini sanoi tiukasti, ettei ole tarvetta ferritiinimittaukselle, kun Hb oli 127. Kun sain kardiologilta lähetteen (pitkin hampain) ja kävin kokeissa, soitti omalääkärini minulle tuloksen 9. Oli aivan hermostunut ja tivasi mistä tällainen tulos voi johtua? No, parin vuoden aikana selvisi, että helikobakteerin aiheuttama krooninen gastriitti esti ravinnosta saatavan raudan imeytymisen.

Jos en ITSE olisi selvittänyt asioita, olisi minulle syötetty moninaisiin raudanpuutteesta johtuviin oireisiini beetasalpaajia, happosalpaajia, hormonivalmisteita, tulehduskipulääkkeitä ja pian varmasti jo tyroksiiniakin.

Parin vuoden rautakuurilla olen päässyt eroon melkoisesta oirekirjosta, enkä käytä mitään muita lääkkeitä.

Vierailija
18/31 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuolla ylempänä joku kertoi, niin itselläkin oli pahimmillaan tuhansia lisälyöntejä päivässä. Asia tutkittiin ihan kunnolla ja vaarattomia olivat. Propralia kuitenkin sain, jos ne häiritsivät mutta koska itse en niitä edes huomannut tavallisessa arkimenossa, en koskaan ko. lääkettä ottanut. Käsitin, että se oli ihan oireiden häiritsevyydestä kiinni, oliko sille tarvetta. Mikään varsinainen hoito se ei ollut, että olisi ollut välttämätöntä ottaa.

Vierailija
19/31 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kesti vuoden, vuorokaudet ympäri. Pahimmillaan yhtenä iltana ei lyöntejä vaan pelkkää värinää. Joskus piti kesken ruoanlaiton mennä makuulle. Opiskelin etänä. Jos olisin ollut töissä, olisi pakko ollut mennä lääkäriin.

Oli joko jatkuvaa joka neljäs lyönti epätahtiin tai sitten sekalaisempaa. Hengissä selvisin, syytä en tiedä.

Nykyisin vasemmalle eteen nojatessa välillä joku piuha tukkeutuu ja menee rytmi sekaisin.

Vierailija
20/31 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutuillani on alkanut ilmetä paljon samaa koronarokotteiden jälkeen. Sattumaa?

On sattumaa, koska Ap kertoi, ettei hänellä ole rokotetteita.