Onko tällaista miestä olemassakaan?
Olen ollut elämäni aikana monta kertaa erilaisissa suhdekuvioissa miesten kanssa, jotka eivät ole kohdelleet minua hyvin. Viimeaikaisten pohdintojen tuloksena olen ymmärtänyt, että a) en pidä itseäni tärkeänä tai rakkauden arvoisena ja b) en edes tiedä, millaista (hyvää) kohtelua parisuhteessa on realistista odottaa (vanhempien parisuhde riitaisa ja etäinen, eli se on mallini).
Nyt kun olen alkanut miettiä, millainen kohtelu tuntuisi minusta hyvältä, olen päätynyt seuraavaan:
- huomaavaisuus
- vastavuoroisuus
- puhutaan ystävällisesti, ei mitätöiden minun ajatuksia ja tunteita
- luotettavuus (sana pitää, johdonmukaisuus puheissa ja teoissa)
- vierellä pysyminen myös huonoina päivinä (jos on paha mieli tms.)
- halu olla lähellä sekä henkisesti että fyysisesti
Onko tällaista miestä olemassa vai ovatko tällaiset toiveet epärealistisia? Itse olisin valmis noita antamaan.
Kommentit (25)
On olemassa kyllä. Todella hienoa että olet alkanut pohtia tätä ja sitä kautta jo pitää itseäsi tärkeämpänä <3
Et ole valmis antamaan yhtään mitään, kun lähtökohtaisesti ajattelet, että sukupuolensa takia puolet maapallon väestöstä on pahoja.
Vierailija kirjoitti:
Et ole valmis antamaan yhtään mitään, kun lähtökohtaisesti ajattelet, että sukupuolensa takia puolet maapallon väestöstä on pahoja.
Et ole valmis kehittyämään ihmisenä kun lähtökohtaisesti oletat ap:n tarkoittaneen noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole valmis kehittyämään ihmisenä kun lähtökohtaisesti oletat ap:n tarkoittaneen noin.
No hän listaa aivan normaaleita asioita, ja kysyy, onko olemassa yhtäkään miestä, jolla on nämä ominaisuudet. Miten muuten tuon voi ymmärtää? Jos hän ei ajattelisi miesten olevan jotenkin viallisia, hän tietenkin tietäisi, että sellaisia miehiä on valtava määrä.
Jotenkin aloittaja haiskahtaa läheisriippuvaiselle roikkujalle, joten vastaukseni on ei, ei sinulle.
Naisilla menee alkukarsinta pieleen. Kun ensimmäinen kriteeri on se, että miehen täytyy olla baarissa möykkäävä äänekäs valealfa, joita muutkin naiset tavoittelevat, niin tämä ei ole se viiteryhmä, mistä näitä miehiä löytyy.
On.
Mutta ongelma on siinä, että sellaiset miehet eivät kelpuuta itselleen "monta kertaa erilaisissa suhdekuvioissa" pyörinyttä mimmiä, joka selkeästi tuo entisten suhteidensa traumat mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä näkökulma tuokin. En ole missään tapauksessa miesvihaaja. Minulla on useita miespuolisia ystäviä, joista pidän ja jotka ovat kilttejä ja luotettavia. En vain ole koskaan kokenut parisuhdetta, jossa minua kohdeltaisiin noin kuin toivoisin.
Kiitos teille muutamille kannustavista sanoista
Ukko39 kirjoitti:
On.
Mutta ongelma on siinä, että sellaiset miehet eivät kelpuuta itselleen "monta kertaa erilaisissa suhdekuvioissa" pyörinyttä mimmiä, joka selkeästi tuo entisten suhteidensa traumat mukanaan.
Traumojen mukanatuomista en allekirjoita. Olen hyvinkin ahkera tutkimaan itseäni ja teen parhaani vapautuakseni traumoistani. Suhdekuvioissa pyöriminen ei myöskään tarkoita sekstailua siellä ja täällä, seksikumppaneita on minulla ollut hyvin vähän.
Noi kaksi viimeistä kohtaa hieman tökki, tai herätti ainakin kysymyksiä.
Tuleeko se "huono päivä" tai "pahamieli" aina kun kumppanilla olisi firman pikkujoulu, futisporukan saunailta, tai kavereiden kanssa viikonlopun kalareissu?
Pitääkö sinua olla jatkuvasti silittelemässä ja halailemassa?
Entä se vastavuoroisuus, mitä se sinun osaltasi olisi, jos haluaisit vain nythjätä aina kaksistaan. Saako toinen olla kavereidensa kanssa laisinkaan, jos sinäkään et ole?
Ihan vaan siksi näitä kyselen, kun tuollaisia vaativat kumppanini ovat käyttäytyneet juuri noin, eli todellista vastavuoroisuutta ei ole, on vain jatkuvia vaatimuksia, rajoituksia ja mustasukkaisia epäilyjä.
Ihan tavalliselta kuulostaa. Esim. isäni, isoisäni, veljeni, lapsuudenkaverimiehet, kavereiden miehet jne. ovat tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Hep!
mies54v
LOL. Sinähän olet tällä palstalla sen lukuisia kertoja itse käytökselläsi todistanut, ettet ole yhtään tuollainen, vaan täysin päinvastainen. Huonotapainen ja ilkeäluontoinen mies.
Kyllä mä mielestäni täytän nuo vaatimukset. Nuohan on tai pitäisi olla ihan normi. Vaan löytyykö naista jolle sellainen kelpaisi jos ei ole muita vaatimuksia. Niitä vähän toisella tavalla vaativia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hep!
mies54v
LOL. Sinähän olet tällä palstalla sen lukuisia kertoja itse käytökselläsi todistanut, ettet ole yhtään tuollainen, vaan täysin päinvastainen. Huonotapainen ja ilkeäluontoinen mies.
Kiitos tästäkin. Oliko tuo sinun käytös mielestäsi hienoa ja naisen arvolle sopivaa?
Selvää mitätöintiä ja halveksuntaa toista ihmistä kohtaan
mies54v
Oliko vanhempasi paljon töissä ja jouduit lapsena oleen paljon yksin kotona? Mulla oli aika paljon poissa ni jäi etäiseksi silloin ja siitä taisi tulla kiintymys ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hep!
mies54v
Kiitos tästäkin. Oliko tuo sinun käytös mielestäsi hienoa ja naisen arvolle sopivaa?
mies54v
Niin makaa kuin petaa. Sinä olet sen täällä tosiaan todistanut itse vuosien aikana lukuiset kerrat, että olet ilkeä ja huonotapainen mies.
Eipä siitä muita voi syyttää, eikä sen toteaminen ole mitään huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hep!
mies54v
mies54v
Niin makaa kuin petaa. Sinä olet sen täällä tosiaan todistanut itse vuosien aikana lukuiset kerrat, että olet ilkeä ja huonotapainen mies.
Eipä siitä muita voi syyttää, eikä sen toteaminen ole mitään huonoa käytöstä.
Kyllä muuten on. Sinä oot se joka aina alapeukuttaa mun vastauksia. Arvaa miten on yöunet menneet sinun takiasi. Sietäisit katsoa peiliin ja punnita käytöstäsi, toista ihmistä kohtaan.
mies54v
Varmasti löytyy.