Uuden aktiivimallin piti alkaa, mutta kukaan työkkäristä ei ota minuun yhteyttä
Edellinen seurantajakso meni umpeen jo viime viikolla ja sitä oli automaattisesti muutettu niin, että työnhaku on voimassa ja joku ottaa minuun joskus yhteyttä. Unohtavat varmaan vielä. Outoa. 🤔
Kommentit (44)
On niin hölynpölyä koko touhu, että kohta katoaa netistä kokonaan avoimet työpaikat. Kohta on aktiivimalli kolmonen.
Kylläpä teillä on hirveä hinku päästä tähän hakuruljanssiin :D Itse olen hipihiljaa työkkärin suuntaan enkä edes vahingossa rupea asiasta kyselemään. Hullun hommaa omasta aloitteesta tuohon lähteä.
Voiko käydä kerran viikossa pupukurssilla välttääkseen tämän älyttömän rumban? Lasketaanhan sekin työllistämistä edistäväksi toimenpiteeksi.
Ole onnellinen,ettei yhteyttä oteta! Ei minuunkaa yhteyttä ole otettu! En pistä ollenkaan pahakseni!
Vierailija kirjoitti:
Mihin työkkäriä enää edes tarvitaan?
Valvooko se vain omaa systeemiään, vai onko se työllisyyttä ja elinkeinoa edistävä?
Kyllä se niiden suojatyöpaikassa olevien tanttojen työllisyyttä ja elinkeinoa edistää.
Vierailija kirjoitti:
Voiko käydä kerran viikossa pupukurssilla välttääkseen tämän älyttömän rumban? Lasketaanhan sekin työllistämistä edistäväksi toimenpiteeksi.
Mutta aktiivimallissa ei lasketa työllisyyttä edistäviä toimia, vaan ainoastaan tehtyjen hakemusten määrää. Saadaan näennäistä aktiivisuutta ilman, että tarvitsee oikeasti yrittää ihmisiä työllistää.
Koskee vissiin myös kuntouttavassa työtoiminnassa olevia? Jos tällä luullaan että yhtäkkiä kaikille olisi töitä niin joopa joo.
No nyt on niin sanotusti vielä väliaikainen hiljaisuus, mutta tiedän kyllä miten tämä tulee toimimaan. Työmarkkinatori vaatii vielä päivityksen, ja tämän jälkeen haet työpaikat sieltä, samalla kun olet kirjautunut sinne suomi.fi tunnistukselle. Kun olet tunnistautunut, haet paikkaa sivun kautta. Tämä menee automaattisesti sitten työkkärille tietoon. Tietääkseni tämä on ensisijainen tapa laskea työhakemuksen tekeminen. Eli omat ilmoitukset/väitteet työpaikan hakemisesta eivät olisi luotettavia. Ehkä se yksi itse ilmoitettu paikka voi jossain tapauksessa laskea, mutta pääosin kaikki pitäisi tehdä heidän kautta, että näkisivät sitten tarvittaessa hakemuksen tiedot.
Se on sitten haettava toimeentulotukkia, jos hankalaksi heittäytyvät.
Vierailija kirjoitti:
Koskee vissiin myös kuntouttavassa työtoiminnassa olevia? Jos tällä luullaan että yhtäkkiä kaikille olisi töitä niin joopa joo.
Aiemminhan on saanut työmarkkinatukea "ikikarenssista" huolimatta, jos on käynyt kuntouttavassa työtoiminnassa. Mitenhän nyt menee?
Ei ole minuunkaan otettu yhteyttä. :D Valehtelin TE-muijalle, että minulla ei ole verkkopankkitunnuksia, ja en käytä s-postia, niin minut saa kiinni ainoastaan soittamalla tai viestillä. Olen tosin ansiosidonnaisella, joten tuskinpa minua ollaan yhteydessä.
Kait tämä on akkojen keino saada annettua karensseja, kun ei oteta yhteyttä. Minulla ei ole edes tietoa kuinka moneen paikkaan tulisi hakea. :D Kohta iskee karenssi ja akka sanoo, että olisit itse soittanut, vaikka minä olen asiakas ja TE-muijien tulee palvella minua. M27
Minuun oli yhteydessä TYP:n ihminen, koska olen ollut TYP:n listoilla. Puhuin itseni pois sieltä, ja minulle kerrottiin, että joku TE-toimiston ihminen on minuun yhteydessä. Sitäpä tässä olen sitten odotellut.
Sama. Eikö työnhakusuunnitelmaa pitäisi päivittää, että siellä lukisi jotain haettavista työpaikoista?
Vierailija kirjoitti:
No nyt on niin sanotusti vielä väliaikainen hiljaisuus, mutta tiedän kyllä miten tämä tulee toimimaan. Työmarkkinatori vaatii vielä päivityksen, ja tämän jälkeen haet työpaikat sieltä, samalla kun olet kirjautunut sinne suomi.fi tunnistukselle. Kun olet tunnistautunut, haet paikkaa sivun kautta. Tämä menee automaattisesti sitten työkkärille tietoon. Tietääkseni tämä on ensisijainen tapa laskea työhakemuksen tekeminen. Eli omat ilmoitukset/väitteet työpaikan hakemisesta eivät olisi luotettavia. Ehkä se yksi itse ilmoitettu paikka voi jossain tapauksessa laskea, mutta pääosin kaikki pitäisi tehdä heidän kautta, että näkisivät sitten tarvittaessa hakemuksen tiedot.
Eikö saa hakea paikkoja, jotka eivät ole työmarkkinatorilla?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minuunkaan otettu yhteyttä. :D Valehtelin TE-muijalle, että minulla ei ole verkkopankkitunnuksia, ja en käytä s-postia, niin minut saa kiinni ainoastaan soittamalla tai viestillä. Olen tosin ansiosidonnaisella, joten tuskinpa minua ollaan yhteydessä.
Kait tämä on akkojen keino saada annettua karensseja, kun ei oteta yhteyttä. Minulla ei ole edes tietoa kuinka moneen paikkaan tulisi hakea. :D Kohta iskee karenssi ja akka sanoo, että olisit itse soittanut, vaikka minä olen asiakas ja TE-muijien tulee palvella minua. M27
Ottavat pankiltasi selvää, ja sitten saat työssäolovelvoitteen (ikikarenssin).
Nauti vaan siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suhun ollaan yhteydessä kun ehtivät, puhelimitse. Samalla päivittävät työllistymissuunnitelman. Toistaiseksi ei tarvitse muuta kuin odottaa. Ja karenssit lievenivät. Ei tämä ole mikään paha malli, hirveä haloo tyhjästä. Terv. toinen anssarilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suhun ollaan yhteydessä kun ehtivät, puhelimitse. Samalla päivittävät työllistymissuunnitelman. Toistaiseksi ei tarvitse muuta kuin odottaa. Ja karenssit lievenivät. Ei tämä ole mikään paha malli, hirveä haloo tyhjästä. Terv. toinen anssarilainen.
Niin ja aina voidaan kutsua kirjeellä käymään. Sillä tavalla ne pankkitunnukset ja sähköpostit yleensä löytyvätkin.
Eli ei alkanut uusi malli toukokuussa suurimmalla osalla työttömistä.
Jep, suunnitelman päivittämisen jälkeen se sitten muuttuu kaikilla tähän malliin, 0-4 paikkaa/kk.