Tarvitsisin tukeanne - olen saamaisillani ma-pe-työn
Hei kanssaäidit,
Nyt iski paniikki: pääsin jatkoon eräässä työpaikkahaastattelussa, ja on mahdollista että saan tämän työn. Ensinnäkin se on tosi hyvä työpaikka, johon haluan ja joka vastaa koulutustani - se on vakituinen, rento ja kiva työpaikka, jossa on mukavasti haasteita ja liukuva työaika. Työaika on normaali ma-pe ja siis 7-9 mennään ja 15-17 päästään. Eli ihan ookoo, nou hätä.
Mutta nyt paraikaa olen työssä, jossa minulla on 20 tuntia työaikaa ja se merkitsee kahta, joskus kolmeakin vapaapäivää viikossa, mikä tekee meidän elämästämme aivan mahtavan helppoa!! Tietysti palkka on kolmasosa tuosta toisesta työstä, tässä nykyisessä työssä on määräaikainen työsopimus, joka vieläpä loppuu aina kesäksi (ilman rahaa!!) ja muutenkin se on todellakin väliaikainen työ.
Olen siis saamaisillani erittäin hyvän ja kivan kokopäivätyön, mutta minua vain hirvittää ajatus, että olen erossa lapsistani pitkät päivät!! Tiedän, ettei lapsenikaan enää ole pieniä (5 v ja 2,5 v) ja ovat tottuneet äidin työssäkäyntiin jo tänä syksynä. Ovat terveitä ja iloisia ja tietenkään eivät kärsisi minun töissäolemisestani. Ja siis sanottakoon, että jos tämän uuden työn saan, niin sitä ei kannata edes miettiä että olenko nykyisessä vai vaihdanko - tuollaista tilaisuutta ei tule usein ja meillä on iso asuntolainakin.
Kaipaisin nyt vain kokemuksianne ja tukeanne, miten teillä jaksellaan kun äiti ja isi käyvät kokopäivätöissä? Tuntuvatko lapset väsyneiltä? Jelppiä!
Kommentit (2)
long time no see :-)
Kertoilenpa myös kun kerran meidän tyttöset ovat suunnilleen saman ikäisiä. Meillä siis T. meni hoitoon jo 1,5 vuotiaana ja suoraan kokopäivähoitoon 5 päivää viikko. Aikaa tietysti lapsen kanssa viettämiseen iltaisin on suhteellisen vähän mutta meillä onneksi on onnistunut työaikojen limitys niin että mies hakee tytön hoidosta hieman aiemmin.
Mitään sen kummempaa väsymystä en ole havainnut kuin että viikonloppuisin tyttö nukkuu n. puoli tuntia - tunnin pitempään kuin arkisin, jolloin kuitenkin saattaa olla useitakin päiviä viikossa jolloin herää omia aikojaan herättämättä.
Teillä tosiaan lapset ovat jo tottuneet päivähoitoon ja nuorimmainenkaan ei enää ole ihan pikkuinen joten en usko että tuosta kovin paljon koituu ongelmia. Ihan alkuun ehkä mutta äkkiä nämä lapsoset tottuvat.
-minskuliina
Toisaalta, olen töissä klo 9-23.30 välillä / 365 päivää vuodessa.
Mutta sinuna en olisi kovin murheissani, koska lapsenne ovat jo melko isoja. Siis eivät ainakaan vauvoja.
Toisekseen, liukuvalla työajalla pelastaa paljon.
Kolmanneksi, kuinka usein saat mahdollisuuden noinkin houkuttelevan tuntuiseen työhön? Neljänneksi, töistähän pääsee aina pois jos alkaa olla jotenkin ylivoimaista. Useimmat meistä kyllä sopeutuvat työn ja perheen yhteensovittamiseen vaikka ei se helppoa aina ole!
Tietenkin töihinmenosta tulee kulujakin: työmatkat, vaatteet, hoitomaksut. Tietenkin kaikki elämänmuutokset ovat aina raskaita ja väsyttäviä. Meillä hoito/työjärjestelyihin tottuminen vei 2-3 kk, ennenkuin luotin siihen että kyllä tämä toimii.