Voi apua. Älkää vain sanoko, että jauheliha pitää paistaa pannulla jauhelihakeittoa tehdessä!!?
Olen tehnyt ison jättikattilan soppaa ja laitoin jauhelihat raakana juuresten ja perunoiden kanssa veteen.
Olen ihan pulassa. Vedessä killuu raakaa punaista lihaa ja perunat ovat pehmeää jauhoa.
Help!! Onko ruoka pelastettavissa mitenkään. Tämä ei ole menossa kotikäyttöön vaan kokkailen yövuorossa töissä.
Myönnän, etten hallitse keittiöhommia.
Kommentit (23)
Yhtä huono, kuin jauhelihan peseminen. Tai 200g häämakaronilaatikkoa.
Nosta se liha keitosta ja kypsennä erikseen. Lisäät sitten keittoon.
Voihan jokin jauhelihakeitto olla sellainenkin, jossa osa vihanneksista on sopivasti soseutunut. Kyllä se siitä.
Jos tällainen tuottaa sinulle vaikeuksia niin miten pätevä olet hoitamaan yövuoron!?
Missä olet töissä ja oletko yksin. Minua vähän huolestuttaa.
No jos se vesi kiehuu, niin kypsyy liha siinäkin.
Keität vaan rauhassa sitä joku pari tuntia ja sit vedät sauvalla sen soseeksi. Varmaan hyvä tulee
Kyllä se kiehuvassa vedessä kypsyy, ei hätää. Rakenne ja ulkonäkö on tietty vähän eri kuin tavallisessa jauhelihakeitossa :D
Ehkä siitä voi tehdä sosekeiton?
Vierailija kirjoitti:
Jos tällainen tuottaa sinulle vaikeuksia niin miten pätevä olet hoitamaan yövuoron!?
Ties, vaikka iäkäs äitisi olisi ap:n hoidossa juuri 😅
Vierailija kirjoitti:
Mua ei huolestuta muu, kuin hyväuskoiset ihmiset. Vai ap itsekö se ketjuansa buustaa?
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla sairaanhoitaja
Kyllä jauheliha kypsentyy keittämälläkin, siitä vaan tulee pahaa. Tosin jos tää olisi tosi niin luulisi että olisi kypsentynyt jo jos perunatkin on menneet ihan jauhoiksi.
Kyllä se liha siellä kiehuvassa vedessä kypsyy. Hajota sitä kenttiä vaikka kauhalla ja kuori vaahto pois pinnalta.
Isompi ongelma ei ole se jauheliha, se kypsyy kyllä, vaan väärät perunat. Keittoon käytetään kiinteitä kerunoita.
Ootko ap varma, että sun piti tähän aikaan keittää se soppa? Yleensä yövuorossa vaan kuoritaan ja pilkotaan ainekset. Eihän sitä lämmintä ruokaa saa säilyttää tuntitolkulla.
Tai sitten ap: n olisi pitänyt laittaa tämä aloitus eri aikaan.
Jaahas. Nyt ap on hypännyt tuollaisiin saappaisiin.
Mitenkäs se sinun kutsumaton vierailu sinne sukulaisille. Vai teetkö työkeikkaa samalla 🤣
0/5 toi otsikon sävy paljastaa, että ap ei painiskele ongelman kanssa oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin. Sanoin hoidattaville, että saatte niin valvoa niin pitkään, kuin haluatte, koska minulla on tässä vähän muuta puuhaa.
En ole heitä liiemmin ehtinyt vahtimaan.
Huomasin juuri, että olen lukenut vahingossa aamuvuorolaisen listaa ja nämä olikin ainoat ainekset.
T. Ap
0/5.