Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan seurustellut pelkän taloudellisen turvan vuoksi?

Vierailija
15.05.2022 |

Jouduin itse tilanteeseen, jossa turvauduin ensimmäiseen turvalliselta vaikuttavaan mieheen, sillä olin asunnoton. Olimme kuitenkin useamman vuoden yhdessä vaikka tiesin takaraivossani, etten rakasta kyseistä ihmistä. Nykyään hävettää, kuinka olen käyttänyt hyväksi toista ihmistä. Olenko ainoa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Olen ollut tilanteessa, jossa olin pahassa taloudellisessa ahdingossa ja oli jopa uhka, että lähtee katto pään päältä. Silloinen miesystäväni, tai tapailukumppanini, ehdotti että muuttaisin hänen luokseen, mutta en voinut kuvitellakaan. Siitä on jo vuosia, joten en muista, miten selvisin pahimman yli, olisinko lainannut vanhemmiltani. Suhde kyseiseen mieheen loppui pian sen jälkeen, koska hän oli erittäin mustasukkainen.

Vierailija
2/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta olen kyllä siirtänyt eroa rahatilanteen ja muun elämäntilanteen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta miesystäviä on olut joskus lähes mahdoton saada ulos omistamastani asunnosta.

Vierailija
4/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Hyvä ystäväni seurusteli. Ja se henkilö, jonka kanssa seurusteli, tiesi tasan tarkkaan, miten vaikea ystäväni tilanne oli ja käytti tietoisesti taloudellista valtaa häneen. Ja suuttui mulle, kun aloin auttaa ystävääni pois siitä tilanteesta. Onneksi autoin ja onneksi pääsi siitä tyypistä eroon.

Vierailija
5/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai.

Olin varmaan mennyt ilman mieheni apua.

Elin helvetissä.

Vierailija
6/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pärjään nykyään taloudellisesti paremmin kuin silloin kun olin parisuhteessa. Voi se joskus mennä niinkinpäin.

Vierailija
7/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ja inhoan syvästi toisen siivelle hyppäämistä. En ole koskaan ollut asunnoton, mutta ehkä olisin etsinyt jonkun oman kolon.

En kuitenkaan halua tuomita, jos joku tekee niin, koska tilanteet vaihtelevat. Onhan sekin yksi ongelman ratkaisu, että siipeilee, mutta molemmat ovat mukana, joten tilanne on kummankin vastuulla.

Vierailija
8/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ja olen eronnut erittäin varakkaasta kihlatusta, koska en tykännyt , että mies on niin kiinni minussa. Olimme yhdessä 9 v. Mies olisi halunnut naimisiin, minä en. Olen ollut kerran naimissa, josta liitosta kaksi lasta, toinen kerta ei kiinnosta. Asuimme koko ajan erillään, koska en suostunut muuttamaan yhteen. Minulla oli oma talo, hänellä oma huoneisto. Minä olen toimistosihteeri, omistan taloni A tulen ihan mukavasti toimeen, mutta en missään tapauksessa ole rikas.

Asun yksin, enkä ala millekään miehen kanssa joka haluaa yhteen 24/7. Ja yleensä ne haluaa.

Vierailija
9/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan. Halusin päästä nopeasti pois edellisestä asuinpaikastani ja muttaa juuri sinne, missä mies asui. Mies tarjosi minulle ja lapselle asuinpaikan. Niin ruusuista ei ole ollut kuin toivoin, mutta minulle riittää tavallinen elämä, jossa voin keskittyä lapseeni. Tällaista en voisi hänelle yksin tarjota. En tiedä mitä tapahtuu, jos lapsi tulevaisuudessa päättää muuttaa täältä kauemmas. Ahdistaa ajatella meitä talossa miehen kanssa kahdestaan, mutta luultavasti jään jotta lapsella on tuttu paikka vierailla ja ehkä haluaa tuoda omia lapsiaan mummolaan.

Vierailija
10/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorempana seurustelin miehen kanssa. Ilman häntä olisin elänyt ilman ruokaa. Suhde kesti n. vuoden.

Vierailija
11/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Olin jo päättänyt erota miesystävästäni mutta asunnossani oli muutama juttu mitä hän oli luvannut rempata niin sitkuttelin mustasukkaisen miehen kanssa vielä muutaman kuukauden.

Eikä edes hävetä.

Vierailija
12/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
13/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhdessä minua 10 vuotta vanhemman naisen kanssa jolla on kyllä mökit ja omakotitalot. En nyt voi sanoa että pelkästään rahan takia mutta kyllähän tuolla rahalla vaikutusta on aika paljon, koska itse olen köyhästä perheestä eikä oikein rahaa hirveästi ole kertynyt.

Nainen on kyllä niin fiksu etten euroakaan saa itselleni hänen omaisuuksistaan mukaani, mutta täysin "nautintaoikeus" on kyllä hänen omaisuuteensa. 

Vierailija
14/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus nuorempana seurustelin miehen kanssa. Ilman häntä olisin elänyt ilman ruokaa. Suhde kesti n. vuoden.

Tekee mieli kysyä omaa sukupuoltasi :)

Vierailija
15/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena en ymmärtänyt, että näinkin voisi tehdä ja elämässä pääsisi paljon helpommalla. Oma vapaus ja itsenäisyys oli niin tärkeitä. Yksi ihminen tulee tästä mieleeni, että olisin saanut opiskelijana taloudellista turvaa häneltä, jos olisin suostunut muuttamaan hänen kanssaan yhteen.

Vierailija
16/25 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä todellakaan, olen oman elämäni Jezebel ja toiminut aina itsenäisesti, riippumattomana, vaikkakin tyhjätaskuna taipaleeni aloittaneena.

Vierailija
17/25 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää myöntää, mutta harkitsin eroa juuri ennen korona-ajan alkua. Kun minut sitten lomautettiin, päätin pysyä yhdessä taloudellisen turvan vuoksi. Puolisoni varoilla en siis elänyt ja sain nopeasti uuden työn, mutta yleisesti kahden hengen talous on stabiilimpi.

Vierailija
18/25 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkästään sen vuoksi, mutta kyllä se on yksi asia mikä myös pitää yhdessä kumppanin kanssa.

Vierailija
19/25 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on iitä harvinainen nainen että osaa hävetä sitä. Tavallisesti nainen pitää sitä luonnollisena asiana.

Vierailija
20/25 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi nainen kertoi käyneensä opiskeluaikana leipäjonossa kun vuokran jälkeen ei ollut rahaa ruokaan. Siinä on siveä nainen. Jota voisi ajatella vaimo materiaalin toisin kuin näitä elämisensensä karvavisalla maksaneita.