Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmaa kerrostalolähiö masentaa minut kuoliaaksi

Vierailija
15.05.2022 |

Ei ole varaa muuttaa kauniimpiin maisemiin. Tämä on kuin Venäjä - ja pahempi! Ruma, ruma, ruma! Itkettää ja ketuttaa!

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten into rakentaa näitä nukkumalähiöitä DDR:n tyyliin kertoo siitå että meillä ei arvosteta kauneutta.

Vierailija
42/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaat kerrostalot, harmaa sisustus, harmaa sää. Jotkut pistävät vielä paremmaksi ja maalaavat kesämökin mustaksi ja kotiin mustan seinän ja laittavat mustan saunan ja mustat keittiönkaapit.

Jos joku maalaa yhden seinän tummanvihreäksi sitä pidetään ''rohkeana'' ja ''värikkäänä''.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmaat kerrostalot, harmaa sisustus, harmaa sää. Jotkut pistävät vielä paremmaksi ja maalaavat kesämökin mustaksi ja kotiin mustan seinän ja laittavat mustan saunan ja mustat keittiönkaapit.

Minua ihmetyttää myös tämä todella monien mieltymys harmaaseen ja mustaan. Luultavasti muutaisivat myös sinisen taivaan ja vihreät puut harmaiksi, jos voisivat. Pään sisältö niin ankea, että ympäröivä maailmakin pitää muuttaa sitä vastaavaksi.

Vierailija
44/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä viihdyin hyvin halppislähiössä. Kuudennen kerroksen parvekkeelta näkyi metsää ja upeita auringonlaskuja. Ei mun sitä taloa tarvinnut ulkoapäin katsella. Sisustuksesta voi tehdä viihtyisän halvallakin.

Sittemmin muutin kalliimpaan kerrostaloon keskustaan. Tässä on nätti piha ja vieressä puisto, mutta parvekkeelta näkyy vain vastakkaisten talojen parvekkeita.

Vierailija
45/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten into rakentaa näitä nukkumalähiöitä DDR:n tyyliin kertoo siitå että meillä ei arvosteta kauneutta.

Ankeita kerrostalolähiöitä on muissakin maissa. Turistin ei tietenkään tule asioitua niissä.

Vierailija
46/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö köyhyys tuo onnea?

Vierailija
47/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, muuta kauemmaksi, jonne julkinen liikenne kulkee. Samalla rahalla voi saada oman rivarin pihan kanssa tai jopa omakotitalon. Myös kerrostalot, luhtitalot jne. usein kivoissa maisemissa. Nyt etsimään parempaa ympäristöä!

Vierailija
48/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kivan ja erikoisen kerrostalokämpän kamalasta betonilähiöstä, jossa eksyy talojen näyttäessä niin samanlaisilta. Päätin olla ennakkoluuloton. Palvelut ihan vieressä ja julkinen liikenne vie joka suuntaan. Nyt kahden vuoden jälkeen laitan asunnon myyntiin. Kierrän jokaikisen kaupunginosan tarkkaan läpi ja teen seuraavan asunnon ostopäätöksen ihan sen kaupunginosan viihtyisyyden mukaan. MIeluummin tingin neliöistä ja maksan enemmän .

Vierailija
49/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä paikkakunnalla pääsee viihtyisään ja turvalliseen ympäristöön pienellä murto-osalla Helsingin hinnoista. Palvelutkin ovat vieressä. Nautimme koko perhe.

Käännä ap katsetta vähän kauemmaksi, Suomi on täynnä kivoja pikkupaikkakuntia.

Vierailija
50/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele millaista on asunnottomalla vaellella kaduilla.

Sinulla on lämmin suihku ja puhdas sänky ja oma jääkaappi.

Se ajatus helpottaa.

(Tarkoitus ei ollut besservisseröidä)

Vierailija
51/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua lamauttaa kerrostaloasumisessa eniten se, ettei niissä voi TEHDÄ mitään, ainakaan jos vähääkään ajattelee muita.

Vierailija
52/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole itse valo! Valaise se lähiö niin, että siitä tulee kaunis, lämmin ja iloinen.

Meidän entinen kotiapulainen teki juuri noin. Kuollut jo

Muutti alkeellisesta maaseudun ok-talosta ankeaan betonilåhiöön, mutta alkoi ylistää sitä. Kertoi yleisönosastossa moneen kertaan sen ihanuuksista ja monta runoa kirjoitti uudesta kotilähiöstään paikalliseen sanomalehteen. Turun sanomiin.

Vierailija
53/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllästyin asumaan betonikuutiossa ja katselemaan vastapäisen talon ihmisten ikkunoista sisälle.

Muutin vähän kauemmaksi, sillä hybridimalli mahdollistaa osittaisen etätyön. En ole päivääkään katunut.

Vierailija
54/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tosiaan tehdään kerrostalot mahdollisimman ankeiksi. Kun katsoo esimerkiksi brittiasuntoja, ne on aina hyvin persoonallisen näköisiä, koska usein ne onkin tosi vanhoja taloja. Vaikka ne onkin köyhien asuntoja, ne näyttää kaikki erilaisilta. Suomessa kaikissa asunnoissa on samanlainen kuutiomainen pohja. Paitsi jos sattuu löytämään todella vanhan talon, jota on remontoitu, siis ennen 1960-lukua. Kerran löysin ihan unelmayksiön, joka oltiin remontoitu vanhaan tehtaaseen. Siinä oli tyyliä. Alakerta oli pieni, mutta kodinomainen,  siellä oli söpö pieni kakluuni ja koska asunto oli korkea, sinne oltiin tehty "yläkerta", eli nukkumaparvi, jonne kulki söpöt pienet rappuset. Parveke oltiin tehty takoraudasta tyylikkäästi, tyypillisen  lasitetun neliöparvekkeen sijaan. Näissäkin voitaisi vähän himmata, koska ei ne lasitetut parvekkeet joka puolelle sovi. Jos ne on suoraan kuumimpaan auringonvaloon päin, niistä tulee vain kamala pätsi. Ja ilmastointia asunnoissa ei valmiina tietenkään ole, itse pitää nekin hommata, mutta hommaa nyt vuokrakämppään.

Vierailija
55/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mua Helsinki. Olis pitäny jäähän opiskelemaan Jyväskylän yliopistoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi